הרכב הזוי ומערך לא יעיל: רוטן לא שינה דבר במכבי חיפה

שחקני מכבי חיפה אחרי הפסד נוסף
שחקני מכבי חיפה אחרי הפסד נוסף | דני מרון

ההולנדי כבר נמצא בישראל למעלה משבוע, אבל למרות ציפייה לשינוי, גם אם לא לשיפור, עמיקם התרשם הרבה יותר דווקא מבני בן זקן. וגם: ערן לוי איש השנה על גאונותו והחיזוק של בני סכנין

(גודל טקסט)

1. יש עוד 15 מחזורים לסיום, אבל יש לי כבר כדורגלן עונה: ערן לוי. הנוהג הנפסד להכתיר זוכה באליפות ככדורגלן העונה או לכל הפחות סגן אלוף, יכול להיפסק לטובת המפטי דמפטי, גם אם יסיים במקום השישי, ויש לכך סיכוי.

אפשר לומר גם שבכל תולדות הכדורגל הישראלי יהיה קשה למצוא על כף יד אחת חמישה שחקנים כמו לוי. לא כאלה שמוסרים מדויק מ-80 מטרים, אלא כאלה שמבינים שמסירה על 80 מטר מבעיטת חמש יכולה להביא לשער. זה לא רק היכולת לבצע, אלא ההכרה בשימוש ביכולת הזו. ערן לוי הוא גאון כדורגל, הוא הברק בליגה הסכמטית ונוטפת המשמעת הטקטית. והמחמאה היא לסלובודאן דראפיץ' ושי ברדה, שלא מפריעים לו לרגע להראות את הגאונות הזו. להיפך. ערן לוי, אני מודה, גורם לי לדחות ארוחות ערב מזינות ב"מאמי, לא עכשיו, מכבי נתניה בטלוויזיה".

ומה שלא ייאמן זה שגיבור המשחק אתמול בקרית שמונה היה דני עמוס, שגיב יחזקאל נתן הצגה, ובכלל ק"ש הוכיחה שמקומה בפלייאוף העליון. אלא שיש רק שישה מקומות לבית העליון ולהקת ערן לוי חייבת להיות שם. לא רק בשבילם, גם בשבילנו, אוהבי המשחק. וכן, ברומניה בסוף החודש הבא, הוא צריך להיות בהרכב הנבחרת.


סבע ולוי. מספר 99 של הצהובים צריך לפתוח בנבחרת (מאור אלקסלסי)

2. פיאסקולוגים חיפאים ספקו אתמול ודאי כפיים וחזרו אחורה ל-1995. אליסון דוס סנטוס התחפש למהלך אחד לאולג קוזנצוב, ואריק סאבו (!) הצליח להתגבר אפילו על המהירות הסילונית של יניב אברג'יל. המאוץ ההוא מנע ממכבי חיפה אליפות. המאוץ הזה עוד יכול להביא לירידת הירוקים לליגה הלאומית, ואין פה שמץ של הגזמה.

פרד רוטן לא הגיע אתמול, הוא נמצא פה למעלה משבוע. ממאמן בסדר גודל כזה אפשר לצפות אם לא לשיפור, אז לשינוי. לא. קיבלנו הרכב הזוי, עם כל ביזיונות הרכש בחבילה אחת, ושיטת משחק שאין לה יכולת להתגבר אפילו על לחץ סטנדרטי, ודאי שלא ליצור משחק מעבר סביר, שלא לדבר על יעיל. מדהים שכמות מפלצתית של תווי מחשב בוזבזו על המינוי של פרד רוטן ועדיין יש מי שמחשב לאחור את קיצו של בני בן זקן. אין מה להשוות. אם הם היו מתחלפים בתפקיד לפני המשחק אתמול, מכבי חיפה לא הייתה מפסידה בטדי.


רוטן. זה לא שהוא נחת רק אתמול בכרמל (דני מרון)

3. "איזה רכש עשינו", בערך במילים האלה התמוגג יו"ר בני סכנין, מוחמד אבו יונס, ביום רביעי האחרון. האמת? רכש לא רע. יותר מזה? סכנין שיחקה אתמול לפרקים כדורגל של מכבי נתניה. לא נגזים אם נאמר שהפועל חיפה הייתה צריכה לקבל בראש ושלוש נקודות בלי ברסקי, תורג'מן וסיוסטט, זה בונוס בלתי רגיל.

ולמה זה לא קרה? כי סכנין הביאה שחקנים משלימים, אבל לא כאלה שישנו את המצב אצלה מקצה לקצה. סכנין מלאה בשחקנים בלי מספרים. קחו את פיראס מוגרבי (38 שערים ב-260 משחקים), יובל אבידור (52 שערים ב-328 משחקים) ושלומי אזולאי (55 שערים ב-213 משחקים) ותקבלו יחד 145 שערים ב-800 משחקים, גול פעם בחמישה משחקים. יחד! סכנין של טל בנין היא קבוצה מסוגננת יותר, אבל היא משחקת כדורגל שלא מתאים למצבה. נכון, ההתקפה היא ההגנה הטובה ביותר, אבל אין התקפה, אז גם אין הגנה. כשסכנין תפנים את מצבה אולי זה יהיה מאוחר.


4.
אמרנו ערן לוי, אמרנו שגיב יחזקאל, תוסיפו גם את בן אז'ובל. קחו את כל השחקנים הבעייתיים לכאורה, אלה שהנהלות מתות להיפטר מהם, שמחליפים קבוצות כמו גרביים, ותסתכלו עליהם: כשהם מקבלים טיפת אשראי, שמישהו מאמין בהם, הברדק אצלם שווה זהב. כן, זה בניגוד לכל מה שטורחים השמרנים הפסבדו-מתקדמים להנחיל למאמנים פה, אבל זה לגמרי בסדר כשמדובר בכדורגל ישראלי.


אז'ובל. דוגמא לשחקן שקיבל הזדמנות ומייצר תוצרת (אודי ציטיאט)

אתמול ראינו בישול (לוי) מ-80 מטרים, פריצת סולו (סאבו) על 90 מטר, וכניסה בין שני שחקנים (יחזקאל) א-לה מראדונה ובכולם נפלט לנו כאיש אחד: "וואווו". ספק אם נראה את זה הערב במשחק העונה בין מכבי תל אביב להפועל באר שבע. משהו כאן דפוק.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי