איפה ישנם עוד צמדים: טורק מתלהב מסבע וערן לוי

דיא סבע עם ערן לוי
דיא סבע עם ערן לוי | דני מרון

שחקן העבר והפרשן לא ישכח הרבה זמן את המשחק בין נתניה לקריית שמונה. הוא קורא למועדונים הגדולים להחתים את הצמד דראפיץ' וברדה ומתקשה להיזכר בצמד כל כך איכותי כמו שיש ליהלומים

(גודל טקסט)

הרבה שנים אני רואה כדורגל וכמו שנהניתי בשבת מהמשחק בין הפועל קרית שמונה ומכבי נתניה (2:1) לא נהניתי כבר הרבה זמן. נתניה מזכירה את ימיה הגדולים מהעבר. היא אמנם לא תזכה באליפות אבל משחקת את הכדורגל המהנה ביותר, שמח, התקפי ופורה וכל זאת בלי הרבה כוכבים שמקבלים הרבה כסף וממש משעמם לצפות בהם.

בשני צדי הספסלים היו שני מאמנים מאוד מוכשרים בעיניי סלובודן דראפיץ' וחיים סילבס. אני מתפלא למה הקבוצות הגדולות לא חושבות עליהם? כי הם צעירים? לא היו כוכבים גדולים בעברם? כדאי ושווה. סלובו וברדה הם צמד מאמנים שכולם צריכים ללמוד מהם. איך מאמנים ביחד קבוצה שנחשבת קטנה ובלי תקציבים גדולים שעושה בית ספר לכדורגל יפה וטוב. תענוג לראות אותם משתפים פעולה על הקווים והפירגון ביניהם מקרין בצורה מדהימה על הקבוצה .

ובנתניה יש גם צמד על כר הדשא שלא היה שנים כמוהו בכדורגל שלנו: ערן לוי ודיא סבע. מה לא אמרו על לוי? שהוא שמן, שהוא בעייתי ומה לא. וגם כל המומחים כבר גמרו לו את הקריירה אחרי ניתוח הרצועה שעבר. והנה כשלוי בידיים מקצועיות נכונות מפיקים ממנו את המקסימום.


לוי. ידיים מקצועיות יודעות להפיק ממנו את המקסימום (דני מרון)

סבע, מלך השערים של הליגה, הוא הילד הקטן והמוכשר. הגול הראשון שלו נגד קרית שמונה הקפיץ אותי מכסא הפרשן וכל קרית שמונה שמעה את הצרחות שלי. אבל באמת שהרבה זמן לא נהניתי כך, והיה שווה להגיע מיפו עד לצפון הרחוק בכדי לראות גול כזה.

לא שכחתי יש עוד כמה צמדים שהעירו את צומת ליבי. צמד הבישולים של לוי לחצי השני של הצמד שלו שקיבל את צמד הבישולים ועשה מהם צמד שערים מדהימים ובמיוחד השער הראשון שאם היו שלושה שוערים בשער לא היו יכולים לעצור את הבעיטה של סבע ואת הבישול השני של ערן לוי שצריכים ללמוד אותו בבית ספר למאמנים. איך לוי זיהה את השחקן הכי קטן במגרש ממרחקים כאלה?

לא שלא היו צמדים בכדורגל המקומי, היו. אבל כמו לוי את סבע כבר מזמן לא היה. יש להם את ההבנה העיוורת ואת התיחכום וכמובן את היצירתיות שבסופו של דבר מביאה את נתניה למקום שהיא ראויה לו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי