בניון: "כדורגל לא מאבדים בשום גיל". נעים: "ביזיון, ככה נרד ליגה"

יוסי בניון עם לידור כהן
יוסי בניון עם לידור כהן | דני מרון

הקשר הצטיין ב-0:3 של מכבי פתח תקווה על אשקלון: "אני מאמין בעצמי ומרגיש מצוין". לעומת זאת, המאמן המנוצח אמר דברים קשים: "אין לנו סיכוי להישאר ביכולת הזו, אשב עם ההנהלה ואחליט. זו יריקה בפרצוף לרבים"

(גודל טקסט)
מכבי פתח תקווה עדיין חולמת על הגעה לפלייאוף העליון. ה-0:3 הערב (שני) על הפועל אשקלון העלה אותה למקום השביעי, מיקם אותה במרחק של שש נקודות מבני יהודה כשבקופה נותרו 15 נקודות והיא בעיקר מרשה לעצמה לפנטז בזכות יוסי בניון, הקשר בן ה-37 שערך היום הופעת בכורה חלומית שהסתיימה עם שער ובישול ב-62 דקות.


בסיום המשחק, כאשר אוהדים רבים לא מוכנים לעזוב את כר הדשא וקוראים בשמו, אמר בניון: "לא יכולתי לבקש יותר. ניצחון, שער ובישול, אבל כמובן שניצחון זה הדבר הכי חשוב. אני מאוד נהנה לשחק כדורגל ומבחינתי כל הקריירה יש לחץ. הגעתי לפה כדי לתרום ולעשות את המקסימום ויהיו משחקים שזה יילך טוב כמו היום ויהיו משחקים שזה יילך פחות, אבל אעשה את המקסימום".




אהבתו לכר הדשא: "תמיד כשאתה משחק אתה מחייך. יש תקופות פחות טובות ויותר טובות ובכל קבוצה שהייתי בה נלחמתי כדי לשחק יותר. בחלקן זה הלך פחות טוב, אבל עכשיו אני במכבי פתח תקווה ואני רוצה להחזיר לה על ההזדמנות שנתנה לי. מבחינתי הניצחון היום היה מאוד חשוב כדי שנוכל להפסיק להסתכל למטה. בשבת אנחנו נגד בני יהודה וזה משחק שאם ננצח בו, למרות שיהיה קשה, אפשר לחשוב על החלק העליון. פרישה? כל אחד משחק כמה שהוא יכול. אני נהנה וטוב לי ואני מרגיש מצוין מבחינה גופנית. אני מאמין בעצמי, אחרת לא הייתי משחק. אני עושה את מה שטוב לי ולמשפחתי – ומי שלא טוב לו שיילך הביתה, ישתה כוס מים ויירגע".



יוסי בניון. מאמין בעצמו גם בגיל 37 (דני מרון)


השער שהבקיע בצ'יפ: "כדורגל לא מאבדים ולא משנה באיזה גיל. אפשר לאבד חדות או מהירות, אבל יש את הדברים שנשארים. אני מנסה לרוץ כמה שיותר, זה אפשר בכל גיל, וכשיש הזדמנות לתת פס טוב אז אני עושה זאת. אני מקווה גם פה להבקיע ולבשל והעיקר שננצח".


מאמנו שרון מימר הוסיף: "אנחנו לא קבוצה חדשה, אלא ממשיכים מומנטום טוב מהחודש וחצי האחרונים. היה חסר לנו עוד קסם וזה מה שיוסי בניון הביא לנו כמו כפפה ליד. אימנתי אותו בבית"ר ורציתי להמשיך איתו שם, אבל אני שמח שנפגשנו שוב במכבי פתח תקווה. יש בינינו חיבור טוב והערכה הדדית. אני נהנה לראות אותו, הלוואי שיישאר כמה שיותר". 


התקווה להגיע לפלייאוף העליון: "אנחנו מאמינים שאפשר לעשות את זה. אם נמשיך בקצב וברמה הזו, אני מאמין שזה יהיה בר ביצוע".


עוד אמר על יוסי בניון: "לא הבאנו אותו רק בשביל כדורגל, אלא גם בשביל האווירה והטירוף שהוא מייצר. זה לא עוד שחקן וכולם מרימים את כולם בזכותו, אני מרגיש את זה גם באימונים. הוא יעשה עוד הרבה דברים טובים במכבי פתח תקווה".




לידור כהן ויוסי בניון. יכולת משכנעת וחלום הפלייאוף בהישג יד (דני מרון)


לעומת החגיגה של המלאבסים, מאמן הפועל אשקלון יובל נעים אמר דברים קשים: "אני חושב שזה היה משחק גרוע. אני נמצא באשקלון ארבע שנים וזה היה המשחק הכי גרוע, הרבה מאוד חומר למחשבה. הקבוצה לא יכולה להיראות ככה ואני אשב עם ההנהלה ונראה מה אפשר לעשות. כמו שזה נראה היום, אין לנו שום סיכוי. דברים לא יכולים להימשך בצורה כזו".


אם המצב יכול להיות גרוע עוד יותר: "זה ממש הכי נמוך שאפשר להגיע אליו. משחק קטסטרופלי בהגנה ובהתקפה, לא הצלחנו לחבר שתי מסירות. משחק נוראי, באמת. אני מפה מבקש סליחה מהקהל, מראש העיר, מההנהלה. זה היה ביזיון, ממש בושה וחרפה. נצטרך לעשות חושבים כי קבוצה שלי לא יכולה להיראות ככה. גם שחקנים שנלחמים על העתיד שלהם לא יכולים להיראות ככה".


עתידו בקבוצה
: "אם הם יחשבו שמישהו אחר יכול לעשות את העבודה בצורה טובה יותר, אז אין בעיה. הבעיה שלי ששחקנים חושבים שאפשר להפסיד ככה, אבל לא. כל מה שאנחנו מדברים במהלך השבוע לא קורה. אני לא מחפש אשמים, אני האשם היחיד אם אני לא מצליח להעביר לשחקנים את מה שאני רוצה. בצורה הזאת זה ברור שאי אפשר להמשיך. ביזיון כזה, וזה ביזיון גדול של כולם. ירקנו לכולם בפרצוף. אפשר להפסיד משחקים, אבל לא בצורה כזו. חשוב שאשקלון תישאר בליגה ונעשה כל מה שצריך כדי שזה יקרה, ובסוף אשקלון תישאר. אני לא יכול להבטיח שאשאר כמה דקות אחרי המשחק, צריך לשבת ולהחליט. השארתי קבוצות בליגה במצבים הרבה יותר קשים, אבל בצורה הזו אין שום סיכוי. העליתי את הקבוצה מליגה א' ואף פעם לא נראינו ככה".



 יובל נעים תמיד אומר את אשר על ליבו, הפעם אלו דברים חריפים (דני מרון)


מה עוד אפשר לשנות
: "לא צריך לחפש בחוץ אם יש מציאות גדולות. אפשר לעשות שינויים בפנים. הייתה לקבוצה הזו תקופה טובה והוצאנו נקודות גם ממכבי ת"א ומהפועל ב"ש. אפשר לקבל תקופה קרה, אבל אי אפשר לקבל את הביזיון הזה. הגנה חדירה, ממש טיילת. כל מה שתגידו. בימים כאלה אתה שונא את התחום הזה שנקרא כדורגל, אבל אנחנו רק נקודה מהישארות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי