הניתוח של ורגוץ' יידחה, הויבך: התחלתי ללמוד עברית

טים הויבך
טים הויבך | דני מרון

מאמן מכבי נתניה אחרי ה-1:1 מול בני סכנין: "רוצים לשחק כדורגל, יש לנו קבוצה קסומה", הבלם הוסיף: "אוהב את המועדון, אף פעם לא חשבתי לעזוב". מחמאות לקוגבנייה, מימוני וספורי, ורגוץ' ינותח בסוף העונה

(גודל טקסט)

עד הדקה ה-89 אמש (ראשון), במכבי נתניה ראו את עצמם מנצחים 0:1 קטן את בני סכנין, סוגרים כמעט סופית את הסיפור ומבתקרבים להבטחת מקומם בפלייאוף העליון, לאחר שהפער ממכבי פתח תקווה היה עולה ל-11 נקודות, כשנותרו 12 בקופה. אלא שאז הגיע ג'ורדן פושה, והוכיח שוב ולא בפעם הראשונה, שנתניה לא מסוגלת לנצח משחקים שהיא לא מכריעה בשלב מוקדם.

"במשחקים האחרונים כמו נגד עירוני קריית שמונה, ידענו כן להראות אופי ולצאת מפיגור", הסביר בסיום סלובודאן דראפיץ' והוסיף: "יש לנו קבוצה קסומה שרוצה לשחק כדורגל. אנחנו לא רוצים לקשור את ליאו או אביב, ואני משחרר אותם לצאת קדימה ורוצה להבקיע עוד גול. אני נהנה מכדורגל שמח. יש לנו שחקנים צעירים שאני מאמן שבשנה הבאה עם הסגל הזה, הם ילמדו מזה ונהיה קבוצה טובה". אך סיפור המשחק היה הכרטיס האדום של דיא סבע. מלך שערי הליגה, שעלה אמש למאזן של 17 שערי ליגה, הורחק בצהוב שני לאחר שלטענת השופט גל לייבוביץ', גלש גלישה מסוכנת. "אני חושב שקצת מיהרו עם האדום ואני לא חושב שהיה אדום. זה לא היה גליץ' עם הסוליה קדימה, אבל כל אחד יכול לפרש את זה איך שהוא רוצה", הודה דראפיץ'.

למרות אובדן הנקודות, מי שזכו למחמאות היו דידייה קוגבנייה, ששיחק אמש כקשר 50-50 ורשם הופעה מצוינת, כאשר גם דין מימוני ורמזי ספורי הפגינו בכורה מוצלחת למדי בהרכב. לקראת המשחק ביום ראשון מול הפועל חיפה, צפויים לחזור לסגל ערן לוי, דן גלזר ודודי תירם, כאשר לצוות המאמנים יהיה כאב ראש חיובי בעמדת הבלמים: מימוני הותיר רושם טוב, כאשר גם ורגוץ' ותירם מועמדים לפתוח בהרכב. עלי מוחמד חזר אמש לקבל דקות משחק, לראשונה מאז המשחק מול מכבי חיפה בסיבוב הקודם וזכה לקריאות עידו בלתי פוסקות מהקהל של נתניה.


כבש והורחק. סבע (דני מרון) 

בנושא אחר, ורגוץ' אמור לעבור ניתוח בידו, זכר לשבר ממנו סבל לפני כחודש וחצי, אך אמור לדחות אותו ולקיים אותו עם תום העונה. "ברנקו הוא הסמל לעונה הזאת של מכבי נתניה", פרגנו לו חבריו לקבוצה. טים הויבך, המאוכזב לקח קשה את התוצאה: "זה מרגיש רע מאוד עבורנו, כאילו הפסדנו את המשחק. היינו קרובים מאוד לקחת את שלוש הנקודות ופספסנו את זה בדקות האחרונות וזה מאכזב".

על כך שקבוצתו לא מכריעה משחקים בשלב מוקדם: "בסיבוב הקודם עשינו את זה יותר, מול מכבי פתח תקווה ניצחנו 0:4 לאחר שנתנו את הגול השני. בתקופה הזאת זה יותר קשה ומלווה בחוסר מזל. אנחנו לא מצליחים להרוג את המשחק וזה הכדורגל. בדקות האחרונות ליריב אין מה להפסיד, כולם עולים למעלה, ליריב יש מצב אחד והוא כובש".

העונה של קבוצתו: "אני מרגיש מאוד טוב עם העונה שלנו, אבל זה לא הסוף עבורנו. אנחנו צריכים להשתפר ממשחק למשחק ובאופן אישי אני נותן את כל כולי ומנסה לעזור לקבוצה ואני חושב שברוב המשחקים עשיתי זאת".


השמועות לגבי רצון שלו לעזוב בינואר:
"אני רוצה ללמוד עברית", ענה הויבך בעברית מרשימה ומפתיעה. "לא הייתי לומד את השפה הזאת אם הייתי רוצה לעזוב כאן אחרי חצי עונה. זה עוזר לחיי ונותן לי הרבה ידע. שמעתי מחבריי שאלות כמו למה והאם אתה רוצה לעזוב ואמרתי להם שאני לא קורא עיתונים ואני מאוד מופתע מזה. דיברתי עם המאמן ואמרתי לו שאני אוהב את המועדון ואף פעם לא חשבתי לעזוב".


רק רוצים לשחק כדורגל. דראפיץ' וברדה (דני מרון) 

המטרות: "אנחנו צריכים קודם כל להבטיח את המקום בפלייאוף העליון. היה לי ניסיון בגרמניה, כאשר לפני שלוש שנים עם קייזרסלאוטרן כולם אמרו שעלינו ליגה ובסוף לא עשינו את זה. זה לא נגמר עבורנו, אנחנו צריכים לנצח עכשיו ולסגור את הסיפור. לאחר מכן צריך לבוא לפלייאוף ואין לנו מה להפסיד. אנחנו צריכים לשחק כדורגל ושהיריב יפחד מאיתנו. אנחנו רוצים גם ליהנות ולראות מה אנחנו יכולים להשיג".

המשחק מול הפועל חיפה והחסרון של דיא: "יש לנו קבוצה חזקה. דיא הוא שחקן סופר מוכשר, אבל יש לנו גם עוד שחקנים שיכולים להחליף אותו. עלי גם חזר עכשיו. גם באימונים כשיש משחק בין ההרכב לבין קבוצת המחליפים, קבוצת המחליפים יכולה לנצח וזו הרגשה טובה לכל המערכת. יהיו לנו שבועות קשים בהן נצטרך להוכיח את עצמנו, אבל זו הזדמנות טובה. אנחנו רוצים ליהנות. אנחנו משחקים כדורגל בשביל משחקים מהסוג הזה, נגד הגדולות ובמיוחד נגד הפועל חיפה".

השילוב עם מימוני: "הוא עשה עבודה מצוינת. הוא לא שיחק הרבה זמן, אבל לא הרגשתי את זה. הוא שחקן מצוין ואנחנו שמחים שהוא כאן".

בנוסף , גורם באיגוד השופטים התייחס הבוקר להחלטה להרחיק את סבע: "לגבי העבירה, היא גבולית מאוד. הגלישה מסוכנת וחסרת אחריות בעוצמה גדולה. הרגל נשלחת לפנים אולם הפגיעה היא לא עם הפקקים אלא עם גב כף הרגל ולכן זה מאוד גבולי. אם הייתה פגיעה עם הפקקים, זה היה מחייב שליפת כרטיס צהוב אולם עקב חוסר האחריות והעוצמה ניתן להניף צהוב אך לא בצורה מחייבת". 


כאן כדי להישאר. הויבך (דני מרון) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי