יובל נעים: אשקלון נחרטה בליבי, תמיד אשאר אוהד שלה

מסיבת העיתונאים של יובל נעים והפועל אשקלון
מסיבת העיתונאים של יובל נעים והפועל אשקלון | לירון מולדובן

המאמן נפרד בדמעות מהפועל אשקלון אחרי ארבע שנים: "מודה לכל מי שליווה אותי, מאחל למועדון בהצלחה. מה חשבו, שנרוץ לאליפות? קרו דברים שלא קרו בעבר". אלי כהן ופליקס נעים מועמדים להחליפו

(גודל טקסט)
הפועל אשקלון ויובל נעים הודיעו היום (שני) על פרידה. אחרי ארבע שנים בתפקיד, המאמן יעזוב מידית את הדרומיים, שקיימו מאוחר יותר מסיבת עיתונאים, עליה הודיעו אמש במפתיע. במהלך מסיבת העיתונאים, נעים נפרד מאשקלון בדמעות ואנשי המועדון סיפרו על ההחלטה להיפרד. אלי כהן, שלא עבד מאז פוטר מהפועל כפר סבא בסיום העונה הקודמת, הוא המועמד המוביל להחליפו וכמוהו גם פליקס נעים שעבד בבני סכנין בחצי העונה הראשונה.


יובל נעים פתח את מסיבת העיתונאים ואמר בדמעות: "הגעתי להפועל אשקלון לפני ארבע שנים למסע קסום. לראשונה בהיסטוריה הצלחנו לשרוד בליגת העל, על חשבון הפועל תל אביב, שהיא אימפריה. השגנו משהו שאף מועדון במדינה לא השיג. לי היה את העונג הרב להיות כאן, אני עוזב בית חם כשאני מוקף בחברים שנתנו לי חום באהבה. המועדון נחרט בליבי ועד סוף ימי אהיה אוהד של הקבוצה. אוהדי הקבוצה היו קרובים אל ליבי, אבל התקרית האחרונה (הנפת אצבע משולשת) הייתה מול אוהד ספציפי, ועל התקרית הזו אני מתנצל. אני רוצה להודות לכל מי שליווה אותי, לשותפי לדרך, אלי לוי, שליווה אותי בכל מקום שעבדתי, לכל מי שהיה חלק מהמועדון בארבע השנים האחרונות. אני מאחל בהצלחה להפועל אשקלון מכל הלב". 


 
נעים הוסיף: "הגעתי לדרור (המנכ"ל אלמלם) לפני חודש, ואמרתי לו שאני מרגיש שזו לא הקבוצה שלי ובשביל כולם עדיף שדרכינו ייפרדו ויגיע מאמן שיוכל לעשות את העבודה בצורה יותר טובה. הגעתי לכאן כשהמועדון היה בליגה א', ועשינו את הבלתי יאומן. עבדתי עם אנשים טובים, פגשתי כאן חברים לחיים. כל מה שרציתי, קיבלתי. אני בטוח שיש כאן קבוצה טובה והיא תישאר בליגה. לא יכול להיות שקבוצה ששיחקה כדורגל מלהיב בתחילת העונה, פתאום לא יודעת לשחק. לא הגיע לנו להפסיד בשבת. קרו לנו המון דברים, שבשנים עברו לא קרו. הפסדנו שישה משחקים בדקות הסיום, וגם משחקים שבהם הובלנו. פרידות זה לא דבר נעים, אבל אם עושים את זה בצורה מכובדת כמו שאנחנו עושים היום – גם דברים כאלה קורים". 



נפרד בדמעות. נעים (לירון מולדובן) 


נקודת המפנה: "המשחק מול מכבי פתח תקווה נתן לי חומר למחשבה. אף פעם הקבוצה שלי לא נראתה כמו מול מכבי פתח תקווה, האמנו בתוך תוכנו שאשפר לנצח את בית"ר, שהיא הקבוצה הכי מלהיבה בליגה. הקבוצה שהפסידה למכבי פתח תקווה היא לא הקבוצה שלי, שיתפתי בנושא הזה את דרור וצ'יקו. אני עושה הכול מאהבה, ואם זה לא עובד – צריך לזוז הצידה. זה לא משנה מי רצה להיפרד, זה לא העניין כאן. השחקנים שבחרנו הם שחקנים טובים, אסור לשכוח את הפציעות המשמעותיות של טל איילה ואלעד גבאי. מי שרוצה לעשות סיכומים, אני מזכיר לו שעדיין מוקדם מדי. יש כאן קבוצה טובה והנהלה טובה שרוצה לעשות את המקסימום כדי שהקבוצה תישאר בליגה. מגיע לקבוצה להישאר, ולדעתי היא תישאר". 


נעים הסביר: "אנתוני וארן, שהוא הכוכב של הכדורגל הישראלי היום, היה חתום כאן. אנחנו הסתמכנו על הסוכן שלו, אדם קידן, שמילה זו מילה. הוא היה במיאמי ויום אחר זה, הוא הגיע למבחן בבית"ר ירושלים. בית"ר אמרו לו 'אם אשקלון נתנו לך חוזה, אז אנחנו ניתן לך חוזה'. תוסיפו לזה את הפציעות של איילה וגבאי, זה יותר מדי. מה חשבו? שנרוץ לאליפות?. מחר אגיע להיפרד מהשחקנים. אני זוכר את היום הראשון, שהיו כאן שחקנים נבחנים. עשינו כאן דברים יפים. זו החלטה שהתגבשה אצלי הרבה זמן, היא לא הגיעה בגלל המשחק מול בית"ר. ברגע שזה פוגע לי בבריאות ואני לא נהנה, חשוב לדעת גם להיפרד".


הרגע הזכור ביותר: "היו הרבה רגעים גדולים, אבל הגדול ביותר הוא ההישארות בעונה שעברה. בליגה הלאומית, רצינו רק להישאר בליגה ואז הצלחנו לעלות. אני רואה את עצמי חוזר לכאן. הקבוצה תלך לכיוון אחר עם מאמן חדש, חשוב שהיא תישאר בליגה. אני בטוח שאנחנו עוד ניפגש".   



התקשה להסתיר את הרגשות. נעים (דני מרון) 


המנכ"ל דרור אלמלם הוסיף: "בשל מצבה של הקבוצה, בחרנו לקיים מסיבת עיתונאים, אחריה נצא לדרך חדשה. לפני ארבע שנים יצאנו למסע עם יובל נעים ואלי לוי. ההצלחה המטאורית שחווינו, תחת הדרכתו של יובל, גרמה לנו לשאוף על יותר מבלי לחשוב על מאבקי תחתית. לאחר שניסינו כמעט כל פתרון אפשרי, ואחרי ששום דבר לא צלח, בחרנו לסיים את ההתקשרות עם הצוות המקצועי. יובל גרם לנו המון נחת, ושמו נחרט בהיסטוריה של אשקלון. הוא המאמן שהשיג את ההישגים הכי גדולים של הקבוצה. אנחנו מוקירים תודה ליובל ואלי, מאחלים להם בהצלחה בהמשך הדרך ומאמינים שדרכנו יצטלבו בעתיד. יובל הוא בן בית עבורנו, במהלך השבוע הקרוב נעשה מאמצים גדולים להחתים מאמן חדש, כדי שנוכל להבטיח את המטרה – הישארות בליגת העל. אני לא יכול לפטר את יובל, הפרידה כאן היא אמיתית".


המנכ"ל הסביר: "איתמר שמעוני התקשר אליי הבוקר ושמע ממני שאנחנו נפרדים מיובל, זה כאב לו. הוא הביא אותו לאשקלון, והקבוצה קרובה לליבו. הוא ניסה להניא אותי מההחלטה. הסברתי לו שלטובת המועדון, שהוא מעל יובל ודרור, זו ההחלטה הכי נכונה והמתבקשת. איתמר דיבר עם יובל, והוא עושה את הכול כדי שהקבוצה תצליח. לא היה דבר כזה, לא הפסיקו את ההקצבות. אכפת לתומר גלאם מהקבוצה. יובל הוא לא עוד מאמן, הוא לקח את המועדון מליגה א', רגע לפני פירוק והוא הביא אותו לבמה המרכזית. היו דמעות כשדיברנו אתמול. הוא נכנס אליי לחדר לפני שבועיים שלושה, ואמר לי שזה לא זה. שנה שעברה סחבנו את הליגה על הגב והעובדה שנשארנו ביחד, הרימה אותנו. דרך השיחות איתו, הבנתי שהדרך הכי טובה היא להיפרד. אני אגלה לכם סוד, אם יובל לא היה המאמן והוא היה יושב בבית – אני הייתי פונה ליובל נעים. לפני חודש דיברו עליו כמאמן שמתאים לנבחרת הצעירה ואחד שיאמן את הגדולות. הייתה לי זכות שהיה לי צוות כזה. ביקשתי מאלי לוי להישאר, אחרי שקיבלתי אישור מיובל, אבל הוא בחר לעזוב איתו. נתארגן מהר כדי להחתים מאמן. בסוף העונה נדע אם זה מהלך חכם. בבית"ר אמרו לי בסוף המשחק שהם שדדו לנו את הנקודות".  
 



הזעזוע הגיע. נעים (לירון מולדובן) 


כזכור, נעים מונה למאמן אשקלון באוגוסט 2014 ויחד איתה שב אל ליגת העל. הוא זכה בגביע הטוטו של הליגה הלאומית לפני שנתיים, והצליח להשאיר את הקבוצה בליגת העל אשתקד. הניצחון האחרון של הדרומיים היה על הפועל עכו ומאז הם ספגו הפסדים להפועל רעננה, מכבי תל אביב, מ.ס. אשדוד, מכבי פתח תקווה ובמחזור האחרון לבית"ר. רצף ההפסדים הוריד את הקבוצה אל מתחת לקו האדום כאשר במחזור הבא היא תתארח אצל עירוני קריית שמונה. אשקלון צברה העונה 16 נקודות אחרי 22 מחזורים והיא רחוקה נקודה מחוף מבטחים כאשר נעים רשם ניצחון בודד ב-18 המשחקים האחרונים.


קריירת האימון של נעים (50) החלה ב-2001, אז אימן את מכבי רמת עמידר במשך שלוש עונות. הוא הצטרף להפועל רמת גן ב-2005 וסייע לה להישאר בליגה הארצית וגם זכה בגביע הטוטו. ב-2009 האורדונים שבו אל ליגת העל, ובעונה שלאחר מכן ניצלה מירידה. היעד הבא היה סכנין, אך אחרי מספר שבועות הוא פוטר עוד לפני תחילת העונה. באוקטובר 2010 הוא מונה למאמן הפועל פתח תקווה, וכעבור מספר חודשים עזב. אחרי פיטוריו של דוד אמסלם ב-2011, נעים מונה למאמן בית"ר ירושלים ובחר לעזוב בפברואר אחרי שלא הצליח לעמוד במטרות של הקבוצה מהבירה. מאז הוא הספיק לסייע להפועל עכו לשרוד בליגת העל ב-2013, עד שבחר להצטרף לאשקלון בקיץ 2014.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי