סוף רע, הכול טוב: הפועל ב"ש הלחוצה שרדה עוד מותחן

קואנקה ופקהארט חוגגים
קואנקה ופקהארט חוגגים | דני מרון

למרות מחצית שנייה מבישה ועוד שחקן פצוע, האלופה שמרה על סטטוס קוו לשבוע נוסף. הבלוג של שרון ניסים על ממן, קבהא, אוחנה והאלמנט המשמעותי החדש: מי משחקת ראשונה?

(גודל טקסט)

בשורה התחתונה, המשימה בוצעה. הפועל באר שבע השיגה שלוש נקודות אחרי שני משחקים ללא ניצחון והקטינה שוב את הפער בצמרת לנקודה אחת בלבד. בצמרת המרובעת, שלוש שמרו על הסטטוס קוו ואחת קיבלה בעיטה קטנה והתרחקה מהשאר. רק ללמדכם כמה כל נקודה משמעותית.

אבל מה לעשות שבכדורגל תמיד זוכרים את הסוף. אז, לפני הסוף בואו נסתכל על ההתחלה. ב"ש הגיעה לחוצה אחרי שבית"ר ומכבי ת"א ניצחו ונכנסו לה לראש. בשבוע הבא, תהיה זו בית"ר שתשחק אחרונה ותתמודד עם קושי דומה. כן, מאמני הצמרת צריכים עכשיו להתמודד גם עם שיבוץ סדר המשחקים.

ב"ש לא הייתה "רעה" במובן הטוב של המילה במחצית הראשונה, היא הייתה אפילו מנומנמת, אבל היא הצליחה לייצר לא פחות משישה מצבים בטוחים לשער, לא חצאי מצבים, לא רבעים, שישה מצבים שהיו שווים גול. זו בהחלט בשורה מצוינת. חנן ממן שזכה ללא מעט מפגשי וידאו עם הצוות המקצועי על התפקיד המיועד לו, סיפק מחצית ראשונה נהדרת, עם מסירות טובות, איומים לשער ולבסוף גם שער בכורה. עוד בזמן המו"מ מול ב"ש הוא פנטז על הרגע הזה שהוא יכבוש בטרנר. אבל אז נפצע מליקסון.


חנן ממן. פינטז על שער בטרנר עוד במהלך המו"מ (דני מרון)

בשבוע שעבר הכברתי במילים על חשיבותו של מליקסון לקבוצה ואתמול קיבלנו עוד הוכחה לכך. מהרגע שהקשר המחונן יצא ובעיקר במחצית השנייה, ב"ש נראתה רע ואם נדייק אפילו מבישה. המחצית השנייה הייתה כולה משחק חלש מאוד ללא כל מחשבה ויצירתיות מצד האלופה. רוב רובן של ההתקפות היו מקריות ואילולא אלילת המזל, לא בטוח שב"ש הייתה משאירה בביתה את שלוש הנקודות. אסור להפועל ב"ש להיראות כך בטח לא במבצרה, יהיו הסיבות אשר יהיו.

לצד המחמאות לממן, בינתיים מרואן קבהא לא מראה עוצמות ושליטה במרכז המגרש כפי שחשבנו, אבל צריך להמתין בסבלנות בטרם נשפוט אותו. יש כאלה שמצליחים להשתלב מהר כמו ממן וייתכן שקבהא צריך זמן נוסף. תקופה רעה או לא, ג'ון אוגו היה ונשאר משמעותי, מרכז המגרש של ב"ש נראה אתמול מאוד חדיר וללא עוצמות בהיעדרו של הניגרי המורחק.


מרואן קבהא. עוד אסור לשפוט את הרכש ממאריבור (דני מרון)

המזל הרע שפוקד את ב"ש עם עניין הפציעות ישאיר אותה בשלב זה בלי מליקסון,כשייתכן שהיא תקבל את בן שהר בחזרה ובהמשך גם את מיגל ויטור. זה מחבר אותי שוב לסוגיית מיכאל אוחנה. הימים עוברים השבועות חולפים ואין התקדמות בין הצדדים.

מיכאל אוחנה חייב לעשות סוויץ' בחשיבה ולהחזיר את עצמו לקבוצה, הוא רואה את כמות הפציעות סביבו, הוא רואה ויודע שהחברים שלו רוצים וצריכים אותו. זה הזמן שלו להשאיר הכל מאחור (או לפחות לדחוץ לקיץ), לומר למועדון אני כאן כדי לעזור ואולי להיות אחד האנשים שיובילו את האלופה קדימה. אוחנה צעיר, אבל הכדורגל הוא עניין נזיל. מי יודע מתי תהיה לו שוב הזדמנות לזכות באליפות? היי, אפילו איסק קואנקה המושמץ חזר אתמול לרוטציה.


שהר אתמול ביציע. האלופה ממתינה לחזרת הפצועים (דני מרון)

המחזור הבא יהיה שוב מרתק. מכבי ת"א תשחק ראשונה מול רעננה, שהיא קבוצה מאוד ממושמעת וכזו שיכולה להזיק לצהובים. ב"ש מקבלת את מכבי פ"ת בזמן הכי טוב שהיא יכולה, רגע אחרי שהיא איבדה את הסיכוי לפליאוף העליון ובטח סובלת מנפילת מתח. אחרונה תשחק בית"ר מול בני יהודה ללא קהל, וכפי שכולם כבר יודעים, הקבוצות של יוסי אבוקסיס אוהבות העונה למרר את החיים לטוענות לכתר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי