ג'ורדי קרויף: אולי הבקעת שערים היא לא ב-DNA שלנו

אכזבה במכבי תל אביב
אכזבה במכבי תל אביב | אריאל שלום

מאמן מכבי תל אביב ספג ביקורות בסביבת המועדון על ההרכב והחילופים שביצע ב-1:0 לרעננה. ייני הפצוע מתחת לברך צפוי להיעדר גם מול הפועל חיפה, מאמנו הוסיף: "אולי צריך לשנות מחשבה בקשר לאלו שעל המגרש"

(גודל טקסט)

 קשה להיות במקום הראשון ומכבי תל אביב חשה זאת אתמול (שבת) לאחר הפסד ביתי בנתניה להפועל רעננה, 1:0 משער של רועי זיקרי. אין ספק שמכבי תל אביב הנוכחית, למרות מיקומה בצמרת, היא הקבוצה החלשה ביותר בעידן ג'ורדי קרויף.

ההפסד אתמול היה מביך מבחינתה ושוב נשמעו הקלישאות של המאמן ג'ורדי קרויף, הנשלחות לאוזני שחקניו בתום עוד משחק נרפה: "המשחק היה שעון מעורר", "זאת קריאת השכמה לקבוצה", "זה תמרור אזהרה".

לרבים מאוהדי מכבי תל אביב ולגורמים בסביבת המועדון יש שאלות פתוחות לעסוק בהם וחץ הכישלון נשלח לעברו של המאמן ההולנדי: למה ג'ורדי מגיע עם חילופים מאוחרים מהבית? מה קורה לאופיר דוידזאדה? מדוע אלי דסה לא פתח אם הוא כשיר? מה בדיוק מוצא ג'ורדי קרויף בכריסטיאן באטוקיו? מדוע וידאר קיארטנסון שלא פוגע לא יושב יותר זמן על הספסל? ואם גידי קאניוק צורף בינואר, מדוע הוא עדיין לא זכה לדקות משחק?

לאיש בקריית שלום לא מובן מדוע יצא המאמן נגד ההחלטה של מנהלת הליגה לקיים את המשחק בשעה 16:00, שהיא נוחה מבחינת ההגעה למגרש בנתניה והיו מי שטענו שבאמירות לכאורה קרויף נתן לשחקניו סיבה ותרוץ להשתמש בו.


קיארטנסון. משחק נוסף שהאיסלנדי בקושי איים על השער (אריאל שלום)

בסיום המשחק אמר ג'ורדי קרויף: "הופעה לא טובה שלנו, לא שיחקנו טוב. זה אחד מאותם ימים ששום דבר לא הולך וזה מאוד מאכזב. איבדנו הרבה כדורים וגם השער שלהם התחיל מאיבוד כדור שלנו במרכז המגרש. שחקני רעננה היו יותר חדים מאיתנו, הם היו יותר חדים ובאו מוכנים יותר למשחק הזה".

היכולת במחצית השנייה
: "יצרנו מספיק מצבים להכריע את המשחק והיו לנו החמצות ממטר, משני מטרים ומשלושה מטרים. כול מה שעשינו לא הלך לנו, לא ניצלנו את המצבים ונענשנו על כך. היינו מאוד מרושלים".

מדוע הקבוצה מתקשה להבקיע: "צריך לזכור שאיבדנו מכונת שערים ודריבליסט (הכוונה לערן זהבי וטל בן חיים, א.ג), אבל זה חלק מהחיים. לא הפסדנו בגלל שלא יצרנו מצבים, אלא כי שחקנים לא הבקיעו. אולי הבקעת שערים היא לא ב-DNA של השחקנים האלה וקשה להם יותר להבקיע. התוצאה כואבת עבורנו ולפעמים כשמרכיבים הרבה שחקני התקפה זה לא אומר שיוצרים יותר מצבים – והיום הייתה הוכחה לכך".


בלקמן. אולי אין לשחקני מכבי ת"א חוש לשערים ב-DNA? (דני מרון)

על שחקנים שאינם משותפים ואלו שמשחקים מעט הוסיף המאמן: "יכול להיות שצריכים לעשות מחשבה בנוגע לשחקנים שצריכים להיות על המגרש, אבל היום התכוננו למשחק צפוף של רעננה ולכן עלינו עם שלושה חלוצים שדווקא כבשו לאחרונה".

על אלי דסה, יובל שפונגין, איל גולסה ועומר אצילי ששותפו בשל פציעות רק בשליש מהמשחקים אמר קרויף: "שחקנים שיודעים להביא דברים מיוחדים פצועים, זה מורגש ועדיין הקבוצה הראתה אופי העונה. השחקנים האלו הביאו הרבה מאוד נקודות והקבוצה הייתה בפורמה. יהיה זמן שנשתמש גם בשחקנים אחרים".


"השחקנים האלו הביאו הרבה מאוד נקודות והקבוצה הייתה בפורמה" (עדי אבישי)

במשחק הקרוב תפגוש מכבי תל אביב בשבת הקרובה באצטדיונה הביתי את הפועל חיפה וככל הנראה שהקפטן שרן ייני, שאינו מתאמן עם חבריו, ייעדר שבוע נוסף. בשלב זה טרם ברור אם אייל גולסה ועומר אצילי ישובו לספסל בסוף השבוע.

בסיום המשחק הוסיף יובל שפונגין: "אי אפשר לזלזל בהפועל רעננה ובבית שלנו צריך לקחת נקודות עם הקהל שלנו. במחצית השנייה גילינו אופי ואנחנו לא משחקים נגד קונוסים. אני עושה את המקסימום בכול תפקיד ומעריך את המערך שעבד טוב ואי אפשר לבוא בטענו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי