שופטי הכדורגל מאיימים להשבית את הליגה החל מה-7 במארס

זיו אדלר והקוון עידן ירקוני
זיו אדלר והקוון עידן ירקוני | ערן לוף

סכסוך עבודה הוכרז בגין התנהגות ההתאחדות והאיגוד, שלטענתם, בין השאר, "סיכלו את המו"מ לחתימת הסכם קיבוצי ראשון, הערימו קשיים בקבלת נתונים כלכליים ושלחו מכתבים מאיימים"

(גודל טקסט)

סערה חדשה בכדורגל הישראלי. השופטים, באמצעות הסתדרות העובדים הלאומית, הודיעו הבוקר (רביעי) על סכסוך עבודה מול ההתאחדות לכדורגל ואיגוד השופטים, שיתחיל החל מה-7 במארס, כששלחו מכתב רשמי לממונה הארצי על יחסי עבודה במשרד הכלכלה עם העתקים להתאחדות לכדורגל ולאיגוד השופטים.


הטענות העיקריות הן בעיקר על כך שלאחר שיחות רבות מול ההתאחדות לכדורגל, אין הסכמה על העלאת שכר ותשלום על כנסים, אימונים ובעיקר פגיעה קשה בזכויות הסוציאליות כגון פנסיה. לטענתם, המו"מ לא מנוהל מולם בתום לב, כשההתאחדות והאיגוד מעדיפים ארגון עובדים אחר. "אנחנו לא יכולים לשתוק יותר ונצטרך לעשות צעדים דרסטיים", אמר הבוקר אחד השופטים.

 



עוד נכתב במכתב של השופטים: "סיכול המשא ומתן לחתימתו של הסכם קיבוצי ראשון בקרב שופטי הכדורגל באמצעות הצהרה חד צדדית של נציגי המעסיק כי לא תהא כל תוספת כלכלית בהסכם וכי תוספת תקוזז מתוספות שניתנו בעבר".



הליגה תושבת בסוף השבוע הראשון של מארס? (מאיר אבן חיים)


טענות נוספות שהעלו השופטים במכתבם עסקו בכך שההתאחדות מראה חוסר רצון לחזור בה מהצהרותיה החד צדדיות ולשוב לניהול מו"מ, סירוב והערמת קשיים בקבלת נתונים כלכליים על פעילות מקום העבודה ושליחת מכתבים מאיימים ונקיטת לשון מאיימת כלפי עובדים בנקיטת הליכים משמעתיים ותביעות נזיקיות בין אי התייצבותם בכנסים בגינם אינם מקבלים שכר.


בהתאחדות לכדורגל מתכוונים לעשות צעדים משמעותיים בכדי למנוע את השביתה, שכאמור מתוכננת החל מה-7 במארס, שלושה ימים לפני המחזור האחרון של העונה הסדירה בליגת העל, תוך פנייה לבית המשפט לקבלת צו מניעה.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי