פרד רוטן: אין לנו בסגל סקורר שהבקיע העונה 10-15 שערים

פרד רוטן
פרד רוטן | ערן לוף

מאמן מכבי חיפה התייחס ליכולת קבוצתו לפני המשחק מול מכבי נתניה בשבת (18:15, ספורט4) עם עקיצה לשחקניו: "לשמור שחקנים לגביע? לא כשאתה בתחתית". קהת: "צריכים לדעת שאנחנו מתמודדים נגד הירידה"

(גודל טקסט)
אחרי ההפסד 1:0 לבני סכנין במחזור האחרון, מכבי חיפה תפגוש בשבת (18:15, שידור ישיר בספורט4) את מכבי נתניה במסגרת המחזור ה-24 בליגת העל. הירוקים מקווים לבלום את ההתדרדרות בטבלה מול הקבוצה שרוצה להבטיח את מקומה בפלייאוף העליון.


מאמן הקבוצה פרד רוטן אמר לקראת המשחק: "אנחנו לא יציבים. אני לא יודע בדיוק מה קרה לפני שבאתי. אני יודע שאנחנו בתחתית ובמצבים כאלה הקבוצה מאבדת ביטחון. בהרבה משחקים, הקבוצה נשברה מספיגה. זה לא קרה לנו במשחק הקודם וזה דבר חיובי". 


 



הזרים: "השחקנים הזרים שלנו הם חלק מהקבוצה. תמיד יש שמועות בכדורגל. סוכנים אוהבים שמועות. מבחינתי, הם חלק בלתי נפרד מהסגל והם צריכים לעבוד קשה כדי לעשות את העבודה בשביל הקבוצה. לפעמים צריך לשנות אסטרטגיה. בסגל אין פערים גדולים בין השחקנים. כל אחד צריך להילחם על מקומו. אם אחליף 5-6 שחקנים כל שבוע, זה לא ייתן שום מבנה לקבוצה. מי שיעבוד קשה, יקבל הזדמנות. אני חושב שברוב המשחקים שיחקנו עם שמונה שחקנים קבועים בהרכב".


הכדורגל הישראלי: "קיבלתי לא מעט מידע על הכדורגל הישראלי. התרשמתי מכמה קבוצות צמרת בליגה, גם מנתניה. יש לה איכויות. יש לה טופ סקורר. לנו אין שחקן שהבקיע 10-15 שערים סגל. נצטרך למצוא פתרון מתוך הסגל להבקעת שערים".


 

הליגה והגביע: "כולם מאוכזבים מהמצב שלנו בטבלה. זאת האחריות שלי לעשות את העבודה כדי שנברח מהמקום בו אנחנו נמצאים. לשמור שחקנים לגביע? לא כשאתה בתחתית. אני חושב רק על המשחק הקרוב. המשחק הבא רחוק מאוד מבחינתי". 




רוטן. חושב רק על הליגה (ערן לוף)

 

רועי קהת דיבר על המצב: "יש עובדות שאנחנו צריכים לקבל. העונה לא הלכה למקומות שציפינו, אבל אנחנו צריכים לדעת שאנחנו מתמודדים נגד הירידה. קשה לי להסביר למה. היו הרבה דברים שלא התנהלו בצורה נכונה וגם אנחנו לא הבאנו תוצאות. זה לא הזמן להסברים, אלא לדעת לקבל איפה אנחנו ולתפוס את עצמנו בידיים. עכשיו הזמן לקחת נקודות. אני לא מסכים שאנשים לא באים לעבוד. כולם נותנים 100 אחוז, זה הקריירה שלנו וזה החיים שלנו. אנחנו מסתכלים על שבת כמו על גמר גביע. אולי לקהל יש משחקים חשובים, אבל אנחנו נותנים 100 אחוז בכל משחק ולפעמים זה הולך פחות טוב". 


 

הביקורות נגדו: "ביקורות זה חלק מהכדורגל ולמדתי לקבל את זה. בהתחלה התייחסתי וקראתי, אבל עם הניסיון ובמיוחד בקבוצה גדולה שכל היום מדברים, למדתי ללכת בדרך שלי ולדעת מה אני צריך לעשות. להגיע לאימון ולהתנתק מדברים שמסביב. אני מקשיב למי שאני צריך להקשיב ומנטרל את רעשי הרקע. 


 

העמדה החדשה תחת רוטן: "אני משחק בעמדה יותר קדמית וזה עוזר לי להגיע יותר לרחבה. אני מרגיש טוב עם זה. אני מגיע ליותר הזדמנויות ושמח על זה. עכשיו אני מקווה גם לכבוש. מבחינת שערים ומספרים, הקישור צריך לספק יותר מזה. החלוצים? אני לא מאשים אף אחד באופן אישי כי זה עניין קבוצתי. ככל שנשחק טוב יותר, כולם ייראו טוב יותר". 



קהת. מרגיש טוב יותר עם העמדה החדשה (דני מרון)

 

במקביל, המנהל הטכני מו אלאך שחתם במכבי חיפה בתחילת חודש נובמבר, החליט שאחד הדברים המשמעותיים אותם הוא רוצה לשנות הוא מערך הסקאוטינג, שהיה אחד ההישגים המרשימים שלו בוויטסה ההולנדית. לספורט1 נודע כי אלאך כבר בנה תוכנית חדשה למערך הסקאוטינג בחיפה, שכאמור תעבור שינויים רבים בעונה הבאה. כפי שפורסם לפני יומיים, שחקן העבר גוסטבו בוקולי יעזוב את תפקידו כסקאוט לטובת מחלקת הנוער ובמועדון יעבדו ארבעה סקאוטים חדשים. שלושה סקאוטים יהיו מישראל וסקאוט נוסף יהיה מספרד ויעזור בעיקר במציאת שחקנים זרים מרחבי אירופה ובעיקר מהליגות הבכירות.


בין השאר כבר אתמול הוחתם הסקאוט החדש מאור בורג', אוהד הקבוצה שהיה בין השאר בין מובילי המחאה כנגד הבעלים יעקב שחר בעונה שעברה. במהלך המחאה כתב אז בורג': "החלטנו לפתוח במחאה 'יענקל'ך' מתוך אמונה שללא מחאה מול הבעלים של המועדון דבר לא ישתנה. הכנו שלטים, התראיינו בתוכניות הרדיו ואת הכל עשינו בצורה תרבותית – למרות ההבנה שמחאה נגד יענקל'ה שחר לא פופולרית".



אלאך. קיבל החלטה בנוגע למערך הסקאוטינג (ערן לוף)


ראוי לציין כי בורג' כבר לא חלק מהמחאה ונמצא בקשר עם המועדון עוד מתחילת העונה. לאחרונה אלאך התרשם מהידע של בורג' והחליט לצרפו באופן רשמי למערכת. בחיפה סיפרו כי תפקידו יהיה בעיקר כסקאוט טכני שיוציא חומרים על שחקנים. בנוסף, במועדון ציינו כי יהיו גם שגרירים ברחבי העולם שיעזרו במציאת כישרונות הן לקבוצה הבוגרת והן למחלקת הנוער.


מבחינה מקצועית, תמשיך הקבוצה בהכנות לקראת המשחק בשבת מול מכבי נתניה. הבלם אליסון דוס סנטוס שנעדר בגלל צהובים ועומר דמארי שחזר לכשירות מלאה צפויים לחזור להרכב על חשבונם של אטיין ריינן ומוחמד עוואד. לא מן הנמנע כי הצוות המקצועי יחליט על שינוי נוסף בקישור. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי