צפו בתקציר: בני יהודה הבטיחה את מקומה בפלייאוף העליון

צ'יבוטה
צ'יבוטה | עדי אבישי

שני מחזורים לפני סיום העונה הסדירה, הישג מרשים לכתומים שהבטיחו את הכרטיס לשיישיה הראשונה לאחר 0:1 דרמטי על קריית שמונה באצטדיון רמת גן. ואלסקיס החמיץ פנדל (80), צ'יבוטה כבש (90) ונתן את האות לחגיגות

(גודל טקסט)
הישג נאה לקבוצה מהשכונה. אמנם כדורגל מרשים לא היה באצטדיון רמת גן, אך בני יהודה השיגה את המטרה המרכזית שלה כשהבטיחה הערב (ראשון) רשמית את המקום בפלייאוף העליון. קבוצתו של יוסי אבוקסיס, שמבחינתו יסיים את העונה הסדירה בין שש הראשונות זו שנה שלישית ברציפות, גברה 0:1 על קריית שמונה המאכזבת וסימנה וי ענק שני מחזורים לפני פתיחתו של הפלייאוף העליון. כך למעשה, הושלמה תמונת הפלייאוף שני מחזורים לתום העונה הסדירה. 


הכתומים, לעיני 1,200 צופים בלבד באצטדיון המיושן, שלטו במרבית שלבי המשחק והכתיבו את הקצב. פצצה של יובל אשכנזי בדקה ה-17 נעצרה במשקוף. קריית שמונה מנגד לא נכנסה לטוב משחק והתקשתה לסכן את השער של זובאס. במחצית השנייה התהפכו היוצרות. שגיב יחזקאל ועידו דוידוב המחליפים הגיעו לשני מצבים טובים, אך החמיצו מקרוב וגרמו להרבה עצבים על הספסל של חיים סילבס.



בני יהודה התעוררה בדקות האחרונות עם כניסתם של יונתן כהן ואלמוג בוזגלו והוכיחה שוב את האופי שמאפיין אותה לאורך כל העונה. בדקה ה-80 היא זכתה בפנדל לאחר נגיעת יד של עידן נחמיאס ברחבה, אבל ואלסקיס בעט ברשלנות ונעצר אצל זועבי. מנגד, ריאן החמיץ הזדמנות חד פעמית מול שער חשוף. כשנראה היה שהמשחק הולך ל-0:0, פריצה מצוינת של יובל אשכנזי (המצטיין על כר הדשא) הסתיימה בבעיטה מדויקת של צ'יבוטה שנתן את האות לחגיגות הגדולות בכתום.


קריית שמונה, כמו ברוב שלבי העונה, נראתה אנמית ולא מספיק תוססת. אפשר לומר בפה מלא שהעונה שלה הסתיימה הערב באכזבה גדולה. כשחיים סילבס חתם והחל לגבש את הסגל יחד עם איזי שרצקי, הציפיות היו שקריית שמונה תשוב להיות קבוצת צמרת ורבים הימרו על החבורה הצפונית כאחת שמסוגלת לדגדג את הצמרת הגבוהה. לצערם המציאות היא אחרת ובאמצע חודש פברואר הם יכולים להתחיל לתכנן את העונה הבאה.



שנה שלישית ברציפות בפלייאוף העליון. יוסי אבוקסיס (עדי אבישי)


אבוקסיס: "ברק הוא אחד הבוסים הכי טובים שיש"
יוסי אבוקסיס המאושר סיכם: "המשחק הזה כמו לידה קשה. חצי ראשון טוב שלנו עם הרבה החמצות, חצי שני ירדנו אחורה כי היינו צריכים את התיקו. השחקנים התאבדו, חבשי אני לא יודע איך שיחק. הוא רצה לצאת, אבל אני אמרתי לו שימשיך. החמצנו פנדל, אמיליוס לקח כדור גדול מהאסלביינק שהייתי משוכנע שהולך להיכנס, ובסוף גם הבקענו שער שהצמיד אותנו לנתניה וקירב אותנו להפועל חיפה. כל הכבוד לכולם.


"מה שיש בבני יהודה זה חיבור מדהים. הנהלה מדהימה, הצוות שעובד אותי, השחקנים שיש פה. ברק הוא אחד הבוסים הכי טובים שנתקלתי בחיים שלי. אני לא יכול לשכוח שברק אמר לי שהוא איתי באש ובמים אחרי פתיחה לא טובה. לברק יש אחוזים מדהימים כבעלים – שנה גביע, שנה פלייאוף עליון – קבוצות עם עשרות מיליונים תקציב לא מצליחות לעשות מה שהוא עשה בשנתיים".


חיים סילבס המאוכזב הסביר: "מבאס לדבר אחרי משחק כזה, אבל זה מראה למה שקרה לנו כל השנה עד כאן. מחצית ראשונה לא טובה, אבל בשנייה הצלחנו לייצר שליטה. הגענו ל-2-3 מצבים של 100 אחוז גול. רמת הביצוע שלנו במאני טיים לא מספיק טובה. מגיע לבני יהודה. אולי היום המשחק הוכיח למה הגיע להם להיות בפלייאוף העליון ולנו לא. אנחנו נמצאים איפה שאנחנו צריכים להיות. כעסתי והתאכזבתי על ההחמצות. ברגע שאנחנו לא מבקיעים, תיקו או הפסד לא משנה". 

 

"כמו לידה קשה". חיבוק גדול בין אבוקסיס לאברמוב בסיום (עדי אבישי)


הרכבים
בני יהודה: אמיליוס זובאס, איציק עזוז, דן מורי, עאיד חבשי, בן תורג'מן, סתיו פיניש, יובל אשכנזי, רועי גורדנה (יונתן כהן 60), מתן חוזז (אלמוג בוזגלו 67), מאוויס צ'יבוטה, נריוס ואלסקיס (אליאל פרץ).


עירוני קריית שמונה: מהדי זועבי, מרקוס דיניז (עידו דוידוב 46), קרלוס קוויאר, עידן נחמיאס, מילוש רדיבוייביץ', אפונסו טיירה עומר לקאו, אמיר נאסר, מוחמד שכר (שגיב יחזקאל 56), נייגל האסלביינק, שובל גוזלן.


מהלך המשחק

דקה 17: זועבי יצא ובלם את צ'יבוטה באחד על אחד. שוער ק"ש נשאר שרוע על הדשא, המשחק נמשך ואשכנזי הפציץ למשקוף מול שער ריק לפני שהשופט עצר את המשחק לאפשר טיפול בשוער. 



מעט כדורגל, הרבה בלגן (עדי אבישי)


דקה 26: יובל אשכנזי בעט מזווית קשה, זועבי היה במקום והדף לקרן.


דקה 29: רדיבוייביץ' איבד ברשלנות, אך גורדנה בעט מחוץ לרחבה גבוה מעל השער.


דקה 31: טעות קשה של מתן חוזז. הקיצוני מצא את עצמו בתוך הרחבה של קריית שמונה עם שלושה חברים נוספים בכתום, אך במקום למסור הוא עבר שני שחקנים וספק הוכשל. יגאל פריד לא קנה את הנפילה ושלף לו צהוב על התחזות.



עדיין לא נפל. זובאס (עדי אבישי)


דקה 58
: יחזקאל, שרק עלה מהספסל, העביר רוחב לדוידוב שבעט מקרוב חלש והחוצה.


דקה 61, כמעט 0:1 לקריית שמונה: טעות איומה של בן תורג'מן. המגן החזיר כדור בראשו לעבר זובאס, אך הוא לא ראה את שגיב יחזקאל שהתגנב ושחרר בעיטה שנעצרה אצל חבשי על קו השער.



לא קנה את הנפילה. יגאל פריד (עדי אבישי)


דקה 80, בני יהודה החמיצה פנדל: נחמיאס נגע בידו בתוך הרחבה ופריד הורה על כדור עונשין מ-11 מטר. ואלסקיס בעט שמעלה ונעצר אצל זועבי שזינק היטב לפינה.


דקה 84: אליאל פרץ, שעלה במקומו של ואלסקיס, בעט חזק מחוץ לרחבה, זועבי שוב היה במקום.


דקה 87, החמצה גדולה לקריית שמונה. נייגל האסלביינק חדר מצוין לרחבה, השתחרר נפלא והבעיטה שלו נהדפה על ידי זובאס. ריאן השתלט על הכדור החוזר ובעט החוצה מול שער חשוף.


דקה 90, 0:1 לבני יהודה
: יובל אשכנזי פרץ מימן והעביר רוחב לצ'יבוטה שבעט בנגיעה לרשת. בני יהודה בפלייאוף העליון!



חגיגות גדולות בכתום (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי