צפו בתקציר: 1:2 למכבי פתח תקווה על הפועל עכו

יוסי בניון
יוסי בניון | עדי אבישי

קניקובסקי (23) העלה את האורחת ליתרון ממסירה של בלטקסה מכדור חוץ, אך סולומון (42) איזן ובניון (45) השלים מהפך בזק שלפי שרון מימר ישאיר אותם בליגה הבכירה. עימות בין פירס לרייכרט בירידה להפסקה

קבוצות: הפועל עכו
(גודל טקסט)

לכל אורך השבוע טען מאמן מכבי פתח תקווה, שרון מימר, שניצחון הערב (שני) על הפועל עכו בנעילת המחזור ה-24 יבטיח את הישארות קבוצתו בליגה הבכירה. רשמית זה לא קרה, אבל ה-1:2 שהושג לעיני 1,000 צופים במושבה איפשר למלאבסים לברוח מחבורת התחתית ולהתמקם במקום השביעי.

אמנם מכבי פתח תקווה תשתתף בפלייאוף התחתון, אבל היא רחוקה כבר 14 נקודות מהפועל אשקלון שבמקום ה-13 והלפני אחרון, וכעת היא רחוקה מספיק, כך על פי מאמן הקבוצה, כדי להתחיל לחשוב על הבטחת המקום השביעי – הראשון בפלייאוף התחתון כמובן.

הפועל עכו כבר עלתה ליתרון מפתיע משער של גבי קניקובסקי, שמסירת חוץ אליו מידיו של מתן בלטקסה הסתיימה בכיבוש החמישי שלו העונה, אבל תוך שלוש דקות – מנור סולומון בדקה ה-42 ויוסי בניון הדקה ה-45 – הפכה מכבי פתח תקווה את התוצאה והיתרון נשמר עד הסיום. ההפסד הותיר את איציק טוויזר ושחקניו במקום האחרון עם 12 נקודות בלבד, כך שהפער מחוף מבטחים עומד עדיין על שמונה נקודות, פער שיהיה לה קשה למחוק בתשעת משחקי סיום העונה.

במכבי פתח תקווה נהנו מצמד הכוכבים בניון את סולומון, אבל גם מלירוי צעירי שעלה לדקות הסיום של ההתמודדות אחרי שהתאושש מפציעה ארוכה. צעירי היה אחד השחקנים החשובים של הקבוצה בעונה שעברה, אך השנה סבל מפציעות שהובילו להשבתתו. מי שעוד שיחק לאחר תקופה ממושכת הוא השוער צחי גיגי, שהחליף את יוסי גינזבורג שנפצע בשבוע שעבר.


רייכרט מניף את הרגל הערב במושבה (עדי אבישי)

הרכבים
מכבי פ"ת
: צחי גיגי, עודד אלקיים, ז'והאן מרסיאל, תומאש סיבוק, אורי מגבו, רומריו פירס, יניב בריק, יוסי בניון (ריברו אליבטלו, 70) ,מנור סולומון (לירוי צעירי, 87), לידור כהן, גרגורי טאדה (עדן שרם, 81).

הפועל עכו: רם שטראוס, עבדי פרחאת, ינון אליהו, מחמדו סיסוקו (מוחמד באלה, 46), לוטם זינו, מתן בלטקסה, ברונו איבה (סיראז' נאסר, 72), בן רייכרט, גבי קניקובסקי, בן אז'ובל, פיטר אוניקאצי (איתי מורנו, 63).

מהלך משחק
דקה 23, 0:1 להפועל עכו!
נועלת הטבלה עוקצת ועולה ליתרון במושבה. מתן בלטקסה מיהר עם כדור חוץ מצד שמאל, גבי קניקובסקי הצליח לברוח להגנה המקומית ובעט כדור חזק ומדויק לרשת של גיגי. שערו החמישי העונה.


קניקובסקי משגר כדור חזק ומדויק לרשת (עדי אבישי)

דקה 42, מכבי פתח תקווה משווה ל-1:1! מבצע יפהפה של יוסי בניון הסתיים בכדור ברשת מרגלו של מנור סולומון. הכוכב הוותיק נעצר אצל רם שטראוס באחד על אחד, אך הכדור החוזר אפשר לסולומון, שהקדים את אליהו, לבעוט חזק ממטרים ספורים פנימה.


דקה 45, 1:2 למכבי פתח תקווה!!
המהפך הושלם במהרה. גריגורי טאדה דהר ברחבת האורחת, הצליח להשאיר את הכדור ליוסי בניון והאחרון בעט בנגיעה לפינה הרחוקה והוריד את קבוצתו ליתרון בהפסקה.


מנור סולומון חוגג את השוויון. בניון הספיק להשלים מהפך (עדי אבישי)

סיומה של המחצית הראשונה: 1:2 למכבי פתח תקווה. כתבנו תומר חבז מדווח כי לטענת עדי ראייה, בירידה להפסקה, במנהרת השחקנים, התפתח עימות מילולי בין רומריו פירס ממכבי פתח תקווה לבן רייכרט מהפועל עכו.

דקה 59: לידור כהן הגיע למצב נוח מכ-18 מטרים, אבל בעט כדור ששטראוס לא התקשה לקלוט.

דקה 68: שוב היה זה כהן שהגיע להזדמנות טובה, הפעם בתוך רחבת ה-16, אלא ששוב שוער הפועל עכו היה במקום ומנע שער.

דקה 90: שתי דקות בתוך תוספת הזמן, סיראז' נאסר המחליף כמעט הפתיע עם שוויון דרמטי, אולם גיגי סגר את השער היטב.


קניקובסקי בשריקת הסיום. עכו השלימה עם הירידה? (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי