שכטר: מגיע לי כפול, אם דברים לא יתקדמו אקשיב להצעות אחרות

איתי שכטר
איתי שכטר | דני מרון

קפטן בית"ר ירושלים סיפק כותרות בראיון ב-103FM: "לא דורש שכר כפול כי אני יודע איפה אני נמצא", "אסכים לחתום ל-5 שנים בשכר זהה", "טביב מתערב בשילוב עם אוחנה", "במכבי חיפה נראיתי כמו כלום ושום דבר"

(גודל טקסט)

בית"ר ירושלים הוכיחה אתמול (ראשון) פעם נוספת שהיא יותר ממועמדת לזכייה באליפות, כשהרשימה ב"טוטו טרנר" וסיימה ב-1:1 מול הפועל באר שבע בקרב בין מי שהיו ערב המשחק המדורגות ראשונה ושנייה בטבלה. איתי שכטר, קפטן הצהובים-שחורים, שוב היה מהבולטים על כר הדשא והמשיך את עונתו המופלאה.

הערב, בתכנית הספורט ב-103FM, התראיין שכטר לראיון וסיפר על יכולתו הטובה, המו"מ שנקלע למבוי סתום, הביקוש ממועדוני הצמרת האחרים ויחסיו עם אלי טביב ובני בן זקן, אולם תחילה התייחס לסטיגמת "הצוללן" שדבקה בו: "אם תמצא לי שוער אחד שיגיד שאני מאוס…אני ההיפך ממאוס, לפעמים אני קצת מפריע. שופטים זה כבר משהו אחר איתם הכל באהבה".

הטענות על כך שהוא צוללן בכיר: "אני בעונה גדולה ועל זה אתם מדברים איתי? בואו נדבר כדורגל. אני מגיע לכל משחק נקי מהבית ולכן בכל עונה שורקים לזכותי שמונה-תשעה פנדלים, כי אני שחקן שעושה דריבלים ורוב המהלכים שלי קורים ברחבה. אם ייגעו בי ברחבה וזה יזכה את הקבוצה שלי לפנדל, אני אפול. אם לא נוגעים בי, אני לא נופל. אתמול בתחילת המשחק לא היה פנדל וגם לא ניסיתי לסחוט, פשוט מעדתי. מה זה לסחוט? יש מקרים שאתה מקבל מכה ויכול לקבל פנדל ויכול שלא".


"אם ייגעו בי ברחבה וזה יזכה את את הקבוצה שלי בפנדל, אני אפול" (דני מרון)

השיפור הגדול ביכולת: "קשה להסביר את זה. במכבי חיפה נראיתי כלום ושום דבר בלשון המעטה ובבית"ר אני מרגיש מצוין. זה לא הצבע של הקבוצה, דיברתי על זה תקופה ואמרתי שבמכבי חיפה יש בעיה שאין היררכיה ואין בסיס שרץ יותר מדי זמן, היו בסגל 30 שחקנים ויכולת לבחור 15 הרכבים. זה בתקופה שלי. אף שחקן לא מצא את המקום שלו וזה פגע לנו בביטחון, היינו חמישה או שישה חלוצים. הישראלים הכי טובים נמצאים בהפועל ב"ש ובמכבי תל אביב, תראו את הסגלים בשנתיים האחרונות".


ההצלחה שלו עם אלי טביב
: "הוא איש מקצוע שיודע כדורגל. ייאמר לזכותו שברוב המקרים וברוב המועדונים הוא לא בונה סגלים ארוכים, אלא טובים ובריאים עם היררכיה טובה. בדרך כלל יש לו בסגלים 8-9 שחקנים שזוכים לביטחון מלא מהמערכת ונשארים בהרכב. טביב האמין בי יותר מכל אחד אחר בכדורגל הישראלי".


"טביב האמין בי יותר מכל אחד אחר" (דני מרון)


קבוצה בלי מאמן ומעורבות טביב:
"זה אתם אומרים. אחזור על הסיפור ואגיד שוב: יוסי (בניון) קיבל הוראה מלבנדה לקום להתחמם, ראיתי שז'אורז'יניו מסמן שהוא לא יכול להמשיך ואת יוסי עומד כדי לראות מה קורה. מההתלהבות הרמתי את יוסי, ראיתי שהוא קיבל הוראה מבני וגילי להתחמם, בני אמר לגילי וראיתי את הסיטואציה. יוסי לא סתם נעמד ואני מההתלהבות, בתור קפטן עם אולי אנרגיות מוגזמות כי היינו בפיגור, דחפתי אותו שיתחמם.

"מעולם לא פגעתי בשום מאמן. בני איש מקצוע וזה לא סוד ש-90 אחוז מהבעלים בארץ הם דומיננטיים, כל אחד מתערב בדרכו, והוא מתערב בשילוב עם אלי אוחנה", המשיך שכטר, "אוחנה מעורב מקצועית וככה צריך להיות, הם אנשים עם ניסיון שהרבה שנים בכדורגל והם תורמים לקבוצה. ככה אני חושב, אבל אצלנו בישראל אולי פחות אוהבים את זה".

מי קובע את ההרכב: "לא שואלים ולא מתייעצים איתי. יש מאמן ואני בטוח שיש לו את ההתלבטויות שלו עם אוחנה, גילי והצוות המקצועי כמו בכל מקום מתוקן, אבל אני יכול להגיד שעושים לבני עוול. הוא איש מקצוע טוב, זה שנמצא יתנו באימונים כל שבוע ועובד איתנו טקטית. בהתחלה היו משחקים פחות טובים, אבל אתם צריכים לזכור שאנחנו רצים עם ב"ש ומכבי ת"א בצמרת בשליש תקציב. בסכומים האלה התקציב משחק. כשקריית שמונה זכתה באליפות לא היו תקציבים כמו 100 מיליון. לצמצם פערים בסכומים כאלה זה נדיר וכל הכבוד לבית"ר ירושלים".


שכטר. "במכבי חיפה נראיתי כמו כלום ושום דבר" (דני מרון)


דרישתו לשנתיים נוספות כדי להאריך חוזה: "זה הנושא שכרגע אנחנו עובדים עליו. הסוכן שלי עושה את הכל כדי שהדברים האלה לא יעסיקו אותי במהלך השבוע, כדי שאהיה מרוכז במגרש. נמצא את הפתרון בסופו של דבר. כרגע לא אנהל מו"מ עם אף קבוצה, אבל אם עוד שבועיים-שלושה דברים לא יסתדרו עם בית"ר – זה יכול להשתנות. כרגע אני מדבר רק עם בית"ר ירושלים. אני לא דורש שכר כפול, אפילו שמגיע לי, אבל אני יודע איפה אני נמצא".

אם הוא מוכן לוותר על כסף כדי להישאר: "אני עוד לא יודע כמה יציעו קבוצות אחרות, אבל אם ההבדלים לא יהיו משמעותיים לחיים שלי, אז לא אעבור. אני מאוד נהנה בבית"ר. נראה לי שמועדונים אחרים עשו דברים שיכולים לגרום נזק, אבל בבית"ר ירושלים יש אווירה טובה. המועדון יותר חשוב ממני בשביל שדבר כזה ייצור כאוס. הייתי רוצה לגמור פה את הקריירה, גם אמרתי את זה".

אם יסכים להאריך את חוזהו לחמש שנים בשכר הנוכחי: "אני חותם, בטח. עכשיו אני חותם לחמש שנים באותו שכר. תכינו את הטיוטה, אני מגיע".

סיכויי הזכייה באליפות: "אפשר להגיד את זה בקול רם, אבל זה לא הזמן במועדון כמו בית"ר. אנחנו מועדון מאוד קיצוני בדברים שקורים איתו, דברים פה קורים מצד לצד ואנחנו צריכים להיות מרוכזים. יש הרבה שחקנים פה שעוד לא התמודדו על אליפויות. להגיד שאנחנו רצים על כל התארים זה מוקדם מדי. ככה אני רואה את זה בתור קפטן. אנחנו צריכים להסתכל על עצמנו, אנחנו רצים חזק בצמרת וצריכים להסתכל כל פעם על המשחק הבא. אם נמשיך בקצב הזה אז גם נסתכל על אליפות".


שכטר מוביל את החגיגות. עדיין לא חושב על אליפות (ערן לוף)

ממי הוא חושש יותר, מכבי ת"א או הפועל ב"ש: "אני חושש משתיהן מאוד. לפלייאוף יחזרו קרוהוט, אוגו, ויטור, ו-וואקמה גם יהיה כשיר. להרבה אנשים ב"ש נראית טיפה פחות טוב בגלל דברים שקרו, אבל הם ומכבי תל אביב קבוצות עדיפות עלינו".


חזרה אפשרית להפועל תל אביב בעונה הבאה
: "לא מאמין שדבר כזה יקרה". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי