קרויף: גם אם היינו משחקים עוד 90 דקות לא היינו מבקיעים

קרויף
קרויף | לירון מולדובן

במכבי תל אביב מאוכזבים מהיכולת אחרי ה-0:0 באשדוד ומההחלטות המקצועיות של המאמן. ההולנדי התייחס גם לסוגיית הנבחרת: "אמרתי משהו שלא הייתי צריך וזה הפך לכותרת. קניוק? אנחנו לא במצב לעזור לשחקנים"

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב סיימה אמש (שבת) ב-0:0 בחוץ נגד מ.ס. אשדוד, במשחק חלש שעשוי להוביל לאיבוד המקום הראשון וירידה למקום השלישי בטבלה, אם הפועל באר שבע ובית"ר ירושלים ינצחו היום ומחר את משחקיהן. לצהובים אין כמעט שום תירוץ ראוי מול האוהדים, מלבד לבדוק מדוע השחקנים צנחו ממשחק שיא כמו ה-0:4 נגד הפועל חיפה לתצוגת כדורגל כושלת כמו מול אשדוד, שגם בסיבוב הראשון סיימה את המשחק בתיקו 1:1.

מי שבלט בחסרונו אתמול הוא הקשר שהצטיין בשבועות האחרונים, דור פרץ, שלא שיחק בשל מחלה. מי שהחליף אותו היה כריסטיאן באטוקיו, שלמרות שהיה אולי השחקן החלש ביותר במכבי תל אביב, השלים 90 דקות על פי החלטתו המקצועית של ג'ורדי קרויף. מערך שלושת הבלמים עם יובל שפונגין נכשל לחלוטין מבחינה מקצועית, חוסה רודריגס, המצטיין של השבוע שעבר, לא תרם דבר בקישור ולחולשה הכללית הצטרפו אלי דסה, ניק בלקמן וארון שוינפלד.

4,000 אוהדי מכבי תל אביב הגיעו אתמול לאשדוד וכולם נעלמו בתוך דקות לביתם עם שריקת הסיום. השאלות המקצועיות עסקו שוב בחילופים המאוחרים של קרויף ובכך ששוב הוכח שאם דור מיכה חלש, אין במכבי אף שחקן אחר שמסוגל לפרוץ הגנה, כך שהקבוצה תלויה כמעט לחלוטין ברגלים של שחקן אחד.

במסיבת העיתונאים ביום חמישי אמר המאמן ההולנדי שהוא מקווה ששחקניו אלי דסה, אייל גולסה ודור מיכה לא יוזמנו למשחק הידידות נגד נבחרת רומניה ב-24 במרץ, ואתמול דאג קרויף  להבהיר: "אמרתי משהו של הייתי צריך לומר בעיתוי הזה בעניין הנבחרת וזה ישר הפך לכותרת. זה מה שאני מרגיש, אבל הדברים לא היו צריכים להיאמר בעיתוי הזה".


קרויף. טעה בהחלטות המקצועיות (לירון מולדובן)

על המשחק של מכבי ת"א אמר קרויף: "נדמה שגם אם היינו משחקים עוד 90 דקות לא היינו מבקיעים. אין לי הסבר. אני יודע שהשחקנים רוצים ומשחקים עם הלב, אבל לפעמים זה לא מספיק וכנראה שאנחנו אוהבים לבוא מאחור ולא מהמקום הראשון. לרדוף יותר מאשר להיות נרדפים ולצוד מאשר להיות ניצודים, שזה דבר שקשה להבין. יש עוד הרבה משחקים והרבה נקודות. הדבר היחיד שאין סיבה להתלונן עליו בזמן האחרון הוא ההגנה שלנו".

אי שיתופו של גידי קניוק: "קניוק ? ריקן ורודריגס הבקיעו לאחרונה והוא מתמודד גם מול אייל גולסה. צריך לזכור שקניוק גם לא שיחק תקופה ארוכה. אנחנו לא במצב שאנחנו יכולים לעזור לשחקנים, אנחנו צריכים מהם עזרה והשפעה מיידית. גם כשאבי ריקן לא שיחק מספר משחקים היו שאלות דומות. ווינרים צריכים לסבול כדי שיעריכו את הניצחון. היה קשה וכואב היום, אבל לקבוצה יש את האיכויות והאופי לצאת מזה".

על אלי דסה: "אלי דסה שיחק אולי רבע ממשחקי הקבוצה ואנחנו צריכים לשלוט בדקות שלו. טבעי שיהיו לו עליות וירידות וקבוצה אינה תלויה בשחקן אחד".


דסה. "הקבוצה לא תלויה בשחקן אחד" (לירון מולדובן)

הבלם איתן טיבי הוסיף: "השער שלי שנפסל היה חוקי, אבל השופט החליט אחרת. אני לא חושב כך, אבך אין מה לעשות. המשחק הזה הוא לא מה שיקבע את האליפות. בסופו של דבר האליפות נקבעת במשחקים נגד הגדולות והקטנות. קבלת ההחלטות נגד אשדוד הייתה פחות טובה ועכשיו יש עוד משחק נגד מכבי פתח תקווה ואחריו הפלייאוף העליון".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי