בחוזה של דיא סבע במכבי נתניה אין סעיף שחרור

דיא סבע
דיא סבע | לירון מולדובן

לספורט1 נודע שכל הצעה שתגיע על הכוכב תהיה נתונה למו"מ בין הצדדים. וגם: מאחורי הקלעים של הבוררות עם טוברוק והוויכוח מי יצאה מנצחת

(גודל טקסט)

הבוררות בין בית"ר טוברוק למכבי נתניה הגיעה אמש (ראשון) לסיומה לאחר תהליך לא קצר, בסיומו קבע הבורר עמיאל תגר כי נתניה תשלם כ-1.3 מיליון שקלים עבור שירותיו של מלך שערי הליגה, שכבש עד כה העונה כ-18 שערים. לפי פסק הדין של הבורר, על נתניה וטוברוק לסכם על מועד להעברת תשלום, אשר לא יעבור את ה-19.3.18, ואם לא ייעשה הדבר הם יפגשו שוב אצל הבורר. רק ברגע שיועבר הסכום, סבע ייחשב כשחקן רשמי של מכבי נתניה.

אז מי יכול להיות מרוצה? הדעות חלוקות: בנתניה טוענים כי הם המנצחים: ב-7.5.17 הגישה טוברוק תביעה בה עתרה לחייב את מכבי נתניה לשלם לה סה"כ של 5,500,000, המהווה את השווי המסחרי של השחקן, ולפיכך הפסיקה, אשר קובעת שהסכום שיתקבל עליו הוא פחות מרבע מהסכום אותו דרשה טוברוק, היא ההוכחה לניצחונם.

לעומת זאת, בטוברוק דווקא טוענים כי הם אלו המנצחים הגדולים, אם מסתמכים על התצהיר של אייל סגל, בה טען כי: "בעיניי תמורה בסך של 1,200,000 ש"ח עבור דיא סבע היא פנומנלית, על גבול הבדיונית". בנוסף, בתצהיר שנמסר ב-6.8.17, מוסר סגל כי: "אני חושב שיש לפסוק כי שווי השחקן מגיע לסך של עשרות בודדות של אלפי שקלים, עד לסך של 150,000 ש"ח, לכל היותר".

מעיון בהחלטה, עולים נתונים מעניינים על מדיניות העסקאות אשר קשורות לסבע בשנים האחרונות: בקיץ 2011 קיבלה טוברוק ממכבי ת"א 195 אלף יורו עבור השאלת סבע לשלוש שנים. בהמשך, הושאל להפועל ב"ש תמורת כ-50 אלף שקל ולאחר מכן הושאל לסכנין, מכבי פ"ת ומכבי נתניה ללא תמורה. באחד ההסכמים של הקשר עם נתניה, היא הדביקה לו תג מחיר של חצי מיליון דולר שהיה אמור להיכנס לתוקף אם לא תצליח להעפיל לליגת העל. הסעיף, כמובן, מעולם לא הופעל. עוד לפני כן, נתניה שאלה את סבע בקיץ 2016 והתחייבה לשלם כל סכום שייקבע בין המועדונים. יש לציין, שבחוזה המתוקן שעודכן לפני כשלושה חודשים ובו זכה הקשר לשדרוג שכרו, חל שינוי משמעותי: לספורט1 נודע כי כיום אין בחוזהו של סבע סכום נקוב אשר מהווה סעיף שחרור וכל הצעה תהיה נתונה למו"מ בין הצדדים.

דיא סבע. אין לו סעיף שחרור (לירון מולדובן)
דיא סבע. אין לו סעיף שחרור (לירון מולדובן)

בעניין אחר, אמש ערכו שחקני הקבוצה והצוות המקצועי מסיבת פורים באולם אירועים, כאשר בין התחפושות הבולטות ניתן למצוא את חגי גולדנברג, דידייה קוגבנייה ודודי תירם.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי