ההתאחדות תחייב הסמכה מיוחדת לנוער, המאמנים זועמים

קורס UEFA Elite Youth
קורס UEFA Elite Youth | מסך

מאמנים רבים דורשים לבטל את קורס "UEFA Elite Youth", שרק מי שיעבור אותו יוכל להדריך בליגות הבכירות לנוער ונערים א': "כמו שעורך דין מוסמך יצטרך להשלים קורסים". ההתאחדות הציגה מסמך: "התקנון שונה ב-2016"

(גודל טקסט)

אחרי ששופטי הכדורגל בישראל הכריזו על סכסוך עבודה, כעת גם המאמנים החליטו לפתוח במחאה מול ההתאחדות לכדורגל בעקבות פתיחת הקורס "UEFA Elite Youth".

"כחלק מהרפורמה ש-UEFA מובילה בפיתוח המאמנים העוסקים בהכשרת שחקני נוער ונערים א' בליגות הבכירה, החלה הרשמה לקורס", נכתב בעלון שהפיצה ההתאחדות לכדורגל, אלא שמשמעות הקורס היא שמאמנים רשומים בהתאחדות לכדורגל, כאלו שברשותם תעודת מאמן והם רשאים לאמן בכל קבוצה למעט בליגת העל (שם נזקקת תעודת פרו), לא יוכלו מעתה לאמן קבוצות נערים א' וקבוצות נוער – עד אשר ישלימו קורס נוסף.

"תחשוב שמישהו מוסמך כעורך דין ואחרי תקופה מסוימת הוא שומע שעליו להשלים קורסים כדי לעסוק בתחום", אמר אחד ממאמני הכדורגל שבמחאה. "ההתאחדות אמרה לנו שזו החלטה של אופ"א, אבל להבנתנו מדובר בפיילוט שמנסה ההתאחדות לכדורגל. יש תעודת מדריך שמקנה זכאות לאמן עד גיל 16 ויש תעודת מאמן שמאפשרת לך לעשות הכל – לי יש תעודת מאמן כי רציתי אפשרות לאמן בכל הליגות ועכשיו היא לא שווה כלום".


ניסים בכר, יו"ר איגוד המאמנים. לא מגבה את התאגדותם

אתמול נפגשו מאמני הכדורגל המוחים ובסופו של דבר הוחלט שארבעה מאמנים, ערן דורון, כפיר אלפונטה, שלומי מיטלקה ומוטי פוזילוף ינהלו את המאבק. "מכיוון שלדעתנו ההחלטה לא חוקית ופוגעת בחופש העיסוק, שזה חוק יסוד, אנחנו פונים כעת לייעוץ משפטי של שני עורכי דין בכירים. מהם אנחנו נקבל הערכת סיכויים והצעת מחיר לייצוג", אמרו מאמנים התומכים במחאה.

לטענת אותם מאמנים מוחים, יו"ר ארגון המאמנים ניסים בכר וממלא מקומו אמיר כהן לא תומכים ולא מגבים את התאגדותם. לטענתם, ניתן לדחות את הקורס בשנה אחת בלבד, אולם הדבר לא יסייע למאמנים הקיימים מכיוון שהם יצטרכו לעבור את הקורס בסופו של דבר. מכיוון שהארגון לא תומך במאבק המאמנים, הם שוקלים לארגן מגבית כדי לממן ייעוץ משפטי. "זו שערורייה לא חוקית שאין כדוגמתה. אם זה היה קורה לרופאים, רוקחים או עורכי דין ומגזרים נוספים המדינה הייתה רועדת", אמרו המוחים. 

בהתאחדות לכדורגל מסרו בתגובה לידיעה את המסך שלהלן, על פיו מדובר בשינוי תקנון משנת 2016. כמובן שעבור המאמנים המוחים אין מדובר בפיתרון, הרי שגם כך ייאלצו לעבור את הקורס המדובר.



מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי