ברדה: נבחרת? אי אפשר להתעלם ממה שהשחקנים שלנו עושים

שחקני מכבי נתניה
שחקני מכבי נתניה | עדי אבישי

במכבי נתניה חגגו ניצחון שלישי רצוף ב-0:1 על בני יהודה. אבוקסיס בהומור לדראפיץ': "החזרתם לנו על הסיבוב ה-1". וגם: סוגיית קייטה, העימות הפיזי בין סבע למורי, עתידו של עמוס והיעדרותו של מלדה. צפו בתקציר

(גודל טקסט)

מכבי נתניה הצליחה לעשות אמש (שבת) במושבה את מה שלא עשתה עד כה בליגת העונה: לנצח שלושה משחקים רצופים. הצהובים גברו 0:1 על בני יהודה, בקרב המפתיעות של העונה. הקבוצה של דראפיץ' את ברדה לא הבריקה, אך מתפרצת אחת גדולה בניצוחם של ערן לוי, דיא סבע ורמזי ספורי והמון לחימה בסיום, דאגו לשלוש נקודות, על אף שהכתומים היו מעט טובים יותר.

"אנחנו גנבנו אתכם במשחק בסיבוב הראשון והפעם החזרתם לנו", אמר בסיום מאמן בני יהודה יוסי אבוקסיס לצוות המאמנים הנתנייתים סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה בהומור. וגם בנתניה הודו: למרות כדורגל לא גדול, מה שחשוב הוא הניצחון, רגע לפני הכניסה לפלייאוף: "מבחינת התוצאה באמת הראינו מי יותר טובה וזה הכי חשוב. בני יהודה היו יותר טובים והם קבוצה מוכשת בצורה בלתי רגילה. הראינו אספקט אחר של לחימה. לא היינו מנצחים משחקים כאלה בעבר והצלחנו הפעם", התגאה אחד משני המאמנים, שי ברדה: "נרדמנו במחצית השנייה והלכנו אחורה. איבדנו המון כדורים, דבר שלא מאפיין אותנו אבל כיף לשפר ולתקן דברים אחרי ניצחון. זה ניצחון של אופי, לא של הכדורגל השמח הרגיל של מכבי נתניה, אבל זו פעם ראשונה העונה שחיברנו שלושה ניצחונות רצופים".

לאחר שהבטיחו את המקום החמישי, בנתניה צפויים להתארח בשבוע הבא בטדי אצל בית"ר ירושלים (בהנחה שהירושלמים יסיימו במקום השני), כשאת העונה הם צפויים לסיים בטוטו טרנר, דבר אשר יהפוך למעניין לאור היריבות הגדולה בין המועדונים לאורך השנים האחרונות.

בקבוצה החמיאו לרמזי ספורי שחזר מעונש בגין צבירת חמישה כרטיסים צהובים וכבש את שער הבכורה שלו בקבוצה: "אם יש מישהו שזה מגיע לו, זה רמזי. הוא עובד בצורה טובה", אמרו בקבוצה. עוד לפני מעברו של ספורי לנתניה, דווקא שון מלכה, קשר אחר של אשקלון היה בדרך לצהובים, אך לבסוף מי שעשה את הדרך הוא ספורי, שנראה מצוין בינתיים אצל היהלומים.

שחקני מכבי נתניה חוגגים (עדי אבישי)
שחקני מכבי נתניה חוגגים (עדי אבישי)

מי שעוד זכה למחמאות רבות הוא השוער דני עמוס. עמוס, נמצא אולי בכושרו הטוב בקריירה וסיפק עוד מופע הצלות שסידר לקבוצתו שלוש נקודות. עד כה, למרות שבנתניה החליטו לממש על השוער את האופציה והחיבור הטוב בין שני הצדדים, לעמוס עדיין לא הוצע חוזה חדש, דבר אותו צפויים לעשות בשבועות הקרובים. עמוס, שזוכה להתעניינות ממספר קבוצות, נותן עדיפות לנתניה, בה הוא מרגיש מצוין. "בוודאי שאנחנו רוצים שהוא יישאר. הוא שחקן של מכבי נתניה והוא אחד השוערים הכי טובים בליגה, אין בכלל על מה לדבר", פרגן ברדה.

המטרות לפלייאוף: "הבחורים האלה מוכיחים שהשמיים הם הגבול. אנחנו צריכים לטפס עוד מקום אחד ולהסתכל ממשחק למשחק. נתניה לא תהיה קישוט בפלייאוף העליון".

ההעדפה לתת ליונס מלדה לשחק עם הנוער: "אני לא חושב שעצרנו את ההתקדמות. מכבי נתניה היא מועדון וחלק מזה זו קבוצת הנוער לה היה משחק חשוב. הוא שחקן ששיחק שני משחקים בקבוצה הבוגרת והיה עם החברים שלו בנוער אתמול. הוא ישוב אלינו בתחילת השבוע והוא שחקן בוגרים עכשיו וזה הכל".

ערן לוי. מתאים לנבחרת, ועוד איך (עדי אבישי)
ערן לוי. מתאים לנבחרת, ועוד איך (עדי אבישי)

הכושר הטוב של סבע, לוי, אולסק ועמוס והזימון לנבחרת: "יש מאמן לנבחרת והוא צריך לקבל את ההחלטות. מבחינתי הם השחקנים הכי טובים, אבל בשביל זה יש מאמן. אני לא חושב שאפשר להתעלם ממה שהשחקנים האלה עושים".

אלחסן קייטה לא היה בסגל, כאשר כפי שפרסמנו ביום שישי, בקבוצה מספרים שבתקופה האחרונה ולאור הפיחות מעמדו, הוא לא מצליח להציג באימונים את היכולת של תחילת העונה. כרגע נראה שאם לא יהיה שיפור משמעותי ביכולתו, הוא לא ימשיך בקבוצה בעונה הבאה: "לא ויתרנו על אף שחקן. יש עוד פלייאוף שלם. אתם רואים את המשחקים, אבל אנחנו רואים חמישה אימונים. אם בסופו של דבר נחשוב שהוא יכול לעזור לנו במהלך הפלייאוף, הוא יהיה כמו כל שחקן אחר", התייחס ברדה לסוגיית החלוץ המאכזב.

בקבוצה החמיאו רבות לקהל, כשלמעלה מ-2,000 מהם עשו את הדרך הקצרה מנתניה לאם המושבות, והפכו את המשחק לסוג של ביתי עבור הקבוצה מהמקום החמישי. שחקני הקבוצה נשארו דקות לא מעטות לאחר שריקת הסיום כדי לחגוג עם האוהדים, כשגם דיא סבע, שכבר ירד לחדר ההלבשה, זכה לקריאות וחזר לחגוג עם האוהדים. בנוגע לסבע, בסיום התרחשה מעין תקרית בינו לבין בלם הכתומים דן מורי, כשלטענת הראשון, כשהוא ניסה לחזור לכר הדשא, מורי נתקע בו ולאחר מכן, כשסבע ניסה להזיזו, מורי נתן לו חבטה בגב, כשלאחר מכן, גם יוסי אבוקסיס שהיה בסביבה הפריד.

שחקני מכבי נתניה חוגגים (עדי אבישי)
שחקני מכבי נתניה חוגגים (עדי אבישי)

בעניין אחר, בנתניה עדיין לא העבירו לבית"ר טוברוק את הסכום אותו פסק הבורר תגר עמיאל עבור דיא סבע, כאשר אם לא תהיה הסכמה בין הצדדים על מועד ההעברה עד ה-19.3, יתרחש דיון נוסף בעניין.

טים הויבך זכה למנוחה כדי לא לסכנו, וצפוי להיות כשיר למחזור הבא. אביב אברהם, שהוחלף בשלב מוקדם במשחק, סובל ממתיחה בשריר הירך האחורי, אך הקבוצה הרגיעו כי לא מדובר בפציעה חמורה והוא יזכה לכמה ימים של התאוששות. דין מימוני, שמילא את מקומו של הויבך הפגין משחק מצוין. לאחר שצורף בחודש ינואר בחוזה עד סוף העונה, לנתניה אופציה עליו לעונה נוספת.

"זה היה משחק קשה. בני יהודה קבוצה מצוינת ואנחנו שמחים שעשינו את העבודה", אמר המגן חגי גולדנברג. "זה היה משחק של גברים, של מי יותר גבר ואנחנו ניצחנו בזה. לא סתם גם אנחנו וגם בני יהודה נכנסנו לפלייאוף העליון".

דיא סבע חוגג עם האוהדים (עדי אבישי)
דיא סבע חוגג עם האוהדים (עדי אבישי)

המטרות בפלייאוף העליון: "אנחנו לא באים להעביר את הזמן וזה בכלל לא הכיוון. מכבי נתניה בונה את עצמה כל הזמן למטרה אחרת: זה התחיל ממינוס תשע בשנה שעברה שהמטרה הייתה לעלות, אח"כ המטרה הייתה לבסס את עצמנו בליגה ועשינו זאת, המטרה השלישית הייתה הפלייאוף העליון ועכשיו המטרות הציבו לנו מטרה חדשה-להיות במקום הכי גבוה שניתן בפלייאוף העליון. לא ננוח".


הקהל
: "אין קהל כזה באף קבוצה. גם במשחקים פחות טובים הם מעודדים אותנו 94 דקות ומגיע להם שאפו ענק".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי