ריינן: אוהדי מכבי חיפה בהלם, הם לא מעכלים שהמועדון הגדול במקום העשירי

אטיין ריינן
אטיין ריינן | ערן לוף

הבלם ההולנדי של הירוקים התראיין במדינתו: "בישראל אם אתה מנצח מתייחסים אליך כמו למלך, ואם לא, אתה מרגיש את זה", תהליך השיקום: "יקח זמן לאלאך לבנות מחדש, אבל האוהדים רוצים תוצאות מיידיות"

(גודל טקסט)

אטיין ריינן הגיע למכבי חיפה בחלון ההעברות של ינואר, מאז הוא שותף במשחק ליגה אחד ובעיקר רואה מהיציע את קבוצתו החדשה מתקשה על המגרש. בראיון בהולנד הוא סיפר על ההתאקלמות בישראל, חוסר ההצלחה על המגרש ומחאת האוהדים.

ההתאקלמות בישראל: "בשנת 2013 שיחקתי עם אלקמאר נגד מכבי חיפה ואני זוכר שבאותו יום יצאנו מהמלון וחשבתי לעצמי: 'טוב להישאר כאן'. זה היה גם הדבר הראשון שחשבתי כשמועדון פנה אליי בינואר. החיים הם ממש מושלמים כאן. אני גר כמה דקות הליכה מחוף הים. החיים, האנשים, האוכל; הכל מושלם. מבחינה ספורטיבית פשוט לא הולך לנו. אנחנו מקום עשירי בליגה, בעוד שהיינו אמורים להיאבק על התואר".

מחאת האוהדים: "האוהדים מביעים את אי שביעות רצונם עם הרבה ביקורת על המשחק של הקבוצה. במהלך המשחק האחרון שלנו, רבים מהאוהדים נשארו בבית כדי לתת הצהרה. מכבי חיפה תמיד הייתה שייכת לחלק העליון של הליגה הישראלית. בשנים האחרונות זה פחות הולך ותמיד מביאים אנשים חדשים. מוחמד אלאך הוא עכשיו המנהל הטכני והוא מינה את ההולנדים פרד רוטן, רוב מאס וארנו ואן זוואם כדי לסייע בבנייה. זה לוקח זמן, אבל האוהדים רוצים לראות תוצאות מיד. הם ממש רגשיים. אם תזכה, יישאו אותך על כפיים ויטפלו בך כמו מלך. אם תפסיד, תשמע גם את זה. שמנו לב לזה במהלך הדרבי".

ההפסד בדרבי: "הדרבי הזה הוא הדבר המטורף ביותר שחוויתי פה. בגביע שיחקנו פעמיים מול הפועל חיפה. בליגה זה היה קשה מאוד. אני זוכר שהתחממתי וחשבתי לעצמי, 'לעזאזל, מה זה הסאונד הזה?', התרשמתי באמת. הפסדנו 3:0 והאוהדים היו בהלם. איך יכול להיות שהמועדון הגדול של חיפה במקום העשירי ומפסידה למועדונים הקטנים? הם רואים בזה כעונה אבודה".

אטיין ריינן. האוהדים בהלם (ערן לוף)
אטיין ריינן. האוהדים בהלם (ערן לוף)

התפקיד שלו בקבוצה: "אני מקווה שההזדמנות שלי תגיע בקרוב. אם הקבוצה משחקת טוב אפשר להשתלב בקלות רבה יותר. עד עכשיו שיחקתי רק משחק אחד ואני צריך זמן להסתגל. השחקנים הם מוכשרים מבחינה טכנית כאן, אבל מה שמתי לב ביותר הוא שהקבוצות כאן הגנתיות. בהולנד אנחנו מחפשים להבקיע את ה-2:0. כאן קבוצות רבות עוברות להתגונן אחרי שהן כובשות את השער הראשון".

ההרגשה בישראל: "בכלל לא מרגישים תחושות של אי שקט. בסוף השבוע הזה שיחקנו נגד אשקלון ונשארנו במלון ליד רצועת עזה. אם אתה נוסע לקניון, המכונית שלך תיבדק מחשש לפיגועי התאבדות. אבל אני מרגיש בטוח. החברים לקבוצה צוחקים עליי כשאני שואל על מלחמה. ואז הם שואלים: 'האם כולם בהולנד רצים על כפכפים? אתם חושב שבישראל יש רק מלחמה".

אוהדי מכבי חיפה. בהלם מוחלט (דני מרון)
אוהדי מכבי חיפה. בהלם מוחלט (דני מרון) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי