בצעד חריג: מכבי חיפה פרסמה את ההרכב יממה לפני המשחק

שחקני מכבי חיפה מאוכזבים
שחקני מכבי חיפה מאוכזבים | דני מרון

לויטה ימשיך לקבל קרדיט בשער, סלליך, דמארי ורוקאביצה יובילו את ההתקפה נגד עכו (שבת 16:00, ספורט4). שחקן בקבוצה: "חשוב לנו לחזור לנצח בשביל הביטחון ובשביל האוהדים"

קבוצות: הפועל עכו
(גודל טקסט)

מכבי חיפה תארח מחר (שבת 16:00, ספורט4) את הפועל עכו במשחק הפותח של הפלייאוף התחתון, שיהיה הראשון בעידן יעקב שחר. לאחר התיקו בשבוע שעבר מול אשקלון, בחיפה כמעט ולא חוששים מירידה לליגה הלאומית אך עדיין מסמנים את המשחקים הקרובים כמשמעותיים גם עבור השחקנים ולא פחות מזה, עבור הצוות המקצועי.

בצעד יוצא דופן, פרסמה הנהלת מכבי חיפה לתקשורת את ההרכב הפותח כבר הבוקר, יותר מ-24 שעות לפני המשחק. הסיבה, כך מתברר, היא כדי למנוע הדלפות שיערערו את ביטחון השחקנים לקראת המשחק החשוב.

במועדון אומנם כלל לא מדברים בשלב זה על מעמדו של פרד רוטן אך מציינים כי האחרון חייב להביא לשיפור משמעותי ביכולת הקבוצה ולגרום לרצף של ניצחונות מול קבוצות התחתית. "רוטן ואלאך לא מדברים על העונה הבאה כי כולם מרוכזים בעונה הזאת" אמרו הבוקר בחיפה. גם שחקנים בקבוצה מבינים את חשיבות המשחק ואחד מהם אמר הבוקר: "חשוב לנו לחזור לנצח בשביל הביטחון שלנו ובשביל הקהל". בחיפה לא שוכחים כי הפסידו העונה פעמיים לאחרונה בטבלה ורוצים להביא לנקמה ספורטיבית. במועדון גם ממתינים לתגובת הקהל, כאשר ארגון 'הקופים הירוקים' הודיעו כי יגיעו למשחק מול עכו אך טרם הודיעו אם יפתחו במחאה כנגד השחקנים. בכל מקרה במועדון הירוק מקווים כי קהל גדול ככל שניתן יגיע למשחק במיוחד שהוא ייערך בשעה 16:00, שעה נוחה למשפחות.

בנושא אחר, שחקן העבר אריק בנאדו צפוי להתמנות למאמן קבוצת הנוער. בנאדו נפגש בימים האחרונים עם המנכ"ל אסף בן דב ובמועדון סיפרו על התקרבות משמעותית בין הצדדים. טרם הוחלט אם בנאדו ימונה למאמן כבר העונה או החל מהעונה הבאה. מי שמשמש כרגע כמאמן קבוצת הנוער הוא גוסטבו בוקולי.

לויטה. ימשיך לפתוח במקום גלזר (לירון מולדובן)
לויטה. ימשיך לפתוח במקום גלזר (לירון מולדובן)

מהצד השני, בהפועל עכו מבינים כי סיכויי ההישרדות העונה קלושים ולכן המשחק הקרוב הוא בעיקר על הכבוד. האחרונה בטבלה רוצה להשיג שיא מעניין אחר והוא ניצחון שלישי העונה על הירוקים. עכו ניצחה פעמיים העונה את מכבי חיפה עם שני מאמנים שונים (שלומי דורה ואלדד שביט), וכעת גם איציק טוויזר מקווה לעשות זאת. בעכו מודעים לפערי הרמות ולכך שגם חיפה מגיעה במלוא הדריכות למשחק. אחד משחקני עכו אמר הבוקר: "אין שום סיבה שלא ננצח שוב את מכבי חיפה. המתכון שלנו במשחק הזה ועד סוף העונה להביא יותר לחימה והקרבה ונחזור עם נקודות. כולם מבינים כי יהיה קשה להישאר אבל עדיין יש סיכוי".

עכו מגיעה למשחק הזה עם לא מעט חיסורים. השוער רם שטראוס נפצע במשחק מול קריית שמונה ורק אתמול ערך אימון מלא ראשון אך ההערכה היא כי יפתח בהרכב. הבלם ינון אליהו והקשר גבי קניקובסקי פצועים ורק היום תתברר כשירותם אך הצפי הוא שלא יוכלו לשחק. גם הקשר בן רייכרט, שהורחק במחזור שעבר, יישב ביציע.

שטראוס. חזר להתאמן וצפוי לפתוח (מאור אלקלסי)
שטראוס. חזר להתאמן וצפוי לפתוח (מאור אלקלסי)

שחקן נוסף שלא צפוי לקבל יותר הזדמנויות עד לסיום העונה הוא הבלם מחמדו סיסוקו. בעכו כועסים כבר תקופה ארוכה על היכולת הירודה של הבלם שהגיעה לשיאה בהפסד מול קריית שמונה והמנהל המקצועי דניאל סטנצ'ו קיבל החלטה כי אין צורך יותר בסיסוקו. הבלם ייפגש עם ראשי הקבוצה ויקבל את שתי המשכורות האחרונות של העונה ולא מן הנמנע כי אף יעזוב את הארץ. עמיד מחאג'נה הצעיר יפתח בהרכב. גם ברונו איבה יחזור להרכב לאחר השעיית צהובים.

הרכבים
מכבי חיפה: אוהד לויטה, ארנסט מאבוקה, אליסון דוס סנטוס, רמי גרשון, רז מאיר, רועי קהת, גל אלברמן, גאורגי קוסטדינוב, סנטיהו סלליך, עומר דמארי, ניקיטה רוקאביצה.

עכו (משוער): רם שטראוס, עבדי פרחאת, עמיד מחאג'נה, לוטם זינו, גל שיש, מתן בלטקסה, ברונו איבה, אוהד רבינוביץ, סיראז' נסאר (גבי קניקובסקי), אליקו באלה, בן אזובל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי