כל הזרים צפויים לעזוב, גם דוידזאדה ויצחקי לא בתכניות

וידאר קיארטנסון וברק יצחקי
וידאר קיארטנסון וברק יצחקי | אריאל שלום

במכבי תל אביב עדיין לא הרימו ידיים במאבק האליפות, אך גם בשל הגעת הבעלים מיץ' גולדהאר לישראל החלו לתכנן מהפכה גדולה בסגל בעונה הבאה. מתחזקות ההערכות לפיהן קרויף יעזוב, דסה ישוחרר אם תתקבל הצעה ראויה

(גודל טקסט)

דווקא כשנראה היה שהיא מעבירה הילוך ועל ידי רבים הוגדרה עם פתיחת הפלייאוף כפייבוריטית לאליפות, מכבי תל אביב איבדה יתרון, נכנעה 2:1 להפועל חיפה ונקלעה לפיגור חמש נקודות מהפסגה. בקריית שלום מורגשת דריכות לא רק בעקבות ההפסד, אלא גם לאור הימצאותו של הבעלים מיץ' גולדהאר בישראל. הקנדי הגיע ארצה גם למען הכנת העונה הבאה והוא ועוזרו ג'ק אנגלידיס פועלים בשיתוף פעולה מלא עם המנכ"ל בן מנספורד.

במכבי תל אביב ממתינים בקוצר רוח למחזור הבא שייערך בחול המועד פסח. הקבוצה תתארח אצל מכבי נתניה ותמתין לתוצאת המשחק למחרת בין המוליכה הפועל באר שבע לסגניתה בית"ר ירושלים, בתקווה להקטין את הפער מהמקום הראשון.

מעמדו של המאמן ג'ורדי קרויף התערער ומסתמן כי בעונה הבאה יוחלף במאמן אחר, אלא אם יצליח בכל זאת להפוך את הקערה על פיה ולזכות באליפות. גורמים הקשורים למועדון טוענים כי ג'ורדי קרויף רוצה יותר מכל דבר לזכות באליפות ולהצעיד את המועדון לליגת האלופות, אולם גורמים בסביבת המועדון מספרים גם כי קרויף חש שהוא מיצה את עצמו במכבי תל אביב ושייתכן כי יבקש לסיים את דרכו בסיום העונה.


קרויף. תחושת מיצוי לאחר שש שנים בקריית שלום (ערן לוף)

ג'ורדי קרויף אמר אחרי ההפסד להפועל וחיפה ולקראת מחזורי הפלייאוף הנותרים: "אני לא חושב שזה גמור. זה יהיה קשה יותר, אבל הכול עוד פתוח. זה בהחלט רגע קשה עבורנו ואנחנו צריכים לדעת להתרומם כבר ידענו לחזור ממצבים קשים העונה ואני מאמין בשחקנים. יש עוד עימותים ישירים מול הקבוצות שמעלינו וצריך לזכור גם את זה. התרחקנו מהקבוצות המובילות, אבל צריך לדעת להתרומם".

מעבר לשינוי האפשרי בעמדת המאמן, מכבי תל אביב מתכננת גם מיני-מהפכה בסגל השחקנים. השוער פרדראג ראיקוביץ' והחלוץ וידאר קיארטנסון לא אמורים להישאר לעונה נוספת, על אף שבשלב זה המועדון לא קיבל הצעה בסכומים עליהם פינטזו. כידוע נרכשו השניים בסכום כולל של כשישה מיליון יורו, והתקווה של הצהובים הייתה לכל הפחות למכור כל אחד במחיר כפול. התקווה הגדולה היא שהשניים יזומנו לנבחרות סרביה ואיסלנד, יזכו לדקות במונדיאל ויעלו את ערכם מעצם ההשתתפות.

שחקנים נוספים שאמורים להיפרד מהקבוצה, למרות שיש להם חוזה או אופציה להמשיך גם בעונה הבאה, הם ז'אן סילבן באבין, כריסטיאן באטוקיו וחוסה רודריגס. מבין הישראלים אמור המגן השמאלי אופיר דוידזאדה שלא להיות מושאל לעונה נוספת מגנט הבלגית וספק רב אם תמומש האופציה על הקשר גידי קאניוק, שהגיע בינואר האחרון ומאז שותף פעם אחת בלבד כמחליף. גם החלוץ ברק יצחקי לא מתוכנן להמשיך לחוזה חדש.


קרויף ודוידזאדה. בעונה הבאה שניים עשויים להיות בקבוצה אחרת (האתר הרשמי)

המגן אלי דסה אשר מסיים חוזה רק בקיץ 2019, יימכר על פי רצונו אם תוגש הצעה כספית מתאימה לרכישתו. בשלב זה הדרישה של דסה היא לחוזה ארוך טווח תמורת 800 אלף דולר לעונה, כך לפי מקורבים, הצעה שמכבי תל אביב לא תענה לה. בסביבת המועדון טוענים כי השכר של דסה לא יפרוץ את שכר הישראלים, בדיוק כפי שהיה מול החלוץ טל בן חיים. שכרו של דסה, אם יסכים להאריך את חוזהו, יהיה זהה לשכר של עומר אצילי, איתן טיבי דור מיכה. החשש אצל הצהובים הוא שפריצת שכרו של דסה תוביל לדרישות של שחקנים אחרים לשיפור בשכרם.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי