גולדהאר הודיע: קרויף יעזוב את מכבי תל אביב בתום העונה

קרויף וגולדהאר
קרויף וגולדהאר | דני מרון

סוף עידן בקריית שלום. הבעלים כינס מסע"ת דרמטית והודיע שההולנדי יסיים את תפקידו אחרי שש שנים בצהוב. ג'ורדי: "זה זמן טוב עבורי לעזוב". הבעלים: "עוד אין מועמדים להחליפו, אבל אני והוא שלמים עם ההחלטה"

(גודל טקסט)
תם עידן במכבי תל אביב. בעלי המועדון מיץ' גולדהאר הודיע הערב (שלישי) במסיבת עיתונאים ראשונה בקריית שלום מאז מאי 2015, שג'ורדי קרויף יעזוב את המועדון בתום העונה אחרי שש שנים בצהוב. הקנדי שוהה בישראל כעשרה ימים לאחר כשנה של היעדרות. גולדהאר צפה בהפסד הקבוצה בשבוע שעבר 2:1 להפועל חיפה, בעקבותיו היא נותרה במקום השלישי והתרחקה עד כדי חמש נקודות מהפסגה בה ניצבת הפועל באר שבע.


מסיבת העיתונאים אומנם נפתחה באיחור קל, אך גולדהאר ניגש ישר ולעניין: "מזמן לזמן ארגונים צריכים לקחת צעד אחורה ולראות אם הם עומדים ביעדים שהוצבו להם. לאחרונה החלטנו לעשות שינויים וג'ורדי לא יהיה מאמן הקבוצה בעונה בעונה ויעזוב לטובת אתגרים חדשים. ההחלטה נעשתה בהסכמה הדדית, כמו שעבדנו בינינו לאורך השנים. ג'ורדי הוא אדם עם מילה, שהיה משב רוח מרענן במועדון.


"הסיפור של מכבי תל אביב כמו של כל מועדון, נדנדה של תקופות טובות ופחות טובות. זאת של קרויף תיזכר בזכןץ התארים החשובים שהבאנו, תקופה נהדרת שמכבי רשמה תחתיו. אני מצפה מהשחקנים והצוות להיות טובים בתשעת המשחקים עד סוף העונה כדי לסיים את העונה בצורה הטובה ביותר. ג'ורדי, תודה לך על מה שהבאת, אני רואה בך חבר ותמיד תתקבל בברכה במכבי תל אביב".



גולדהאר. "ההחלטה נעשתה בהסכמה הדדית" (דני מרון)


מינויו של קרויף למאמן:
"כשמיניתי את ג'ורדי בתחילת העונה למאמן היה ברור לשנינו שזה יהיה לשנה ונראה איך זה עובד. במהלך השנה דיברנו על בסיס קבוע כדי לראות איך זה עובד ותמיד חשבנו על זה כניסיון של שנה אחת".


המבנה החדש של מכבי תל אביב – מנהל מקצועי ומאמן או רק מאמן:
"עוד לא חשבנו על זה, למרות שיש לנו כבר קווי מחשבה ושמות. חיכינו להודעה המשותפת הזאת לפני שנתחיל לחפש".


הבאת מאמן ישראלי:
"תמיד היינו פתוחים למאמן ישראלי, ועדיין פתוחים. אנחנו נבחר בבוא העת את המאמן הבא שהכי מתאים לנו. בעבר הבאנו לכאן כמה מאמנים מאוד שאפתניים וידענו שיש אפשרות שהם יעזבו לאירופה".



המועמד הבא: "אני מניח שעכשיו הפרסום יעורר הדים בישראל וגם באירופה ויקל עלינו במלאכת החיפוש לעונה הבאה. צריך לבחור מישהו לא רק לעונה הבאה אלא לשנים הבאות. כיום מכבי תל אביב ספוגה בטביעות האצבעות שלו".




"לשנינו היה ברור שהמינוי הוא לשנה" (דני מרון)


השיקולים להחלטה: "אין להחלטה שום צד שלישי. הארכנו את ההתקשרות בינינו הרבה מעבר ליעד המקורי. קרויף חי פה שש שנים, היה נאמן, צנוע, ואין לי ספק שהוא היה ממשיך לעשות דברים טובים עם הקבוצה. מצד שני, למה לחכות שתקופות רעות ישפיעו? לכן ההחלטה היא בתזמון מעולה מבחינתי".



אם הפועל באר שבע היא המועדון המוביל בארץ: "אני לא חושב כך. מכבי תל אביב היא המועדון מספר 1 בארץ ויכולנו לזכות באליפות בשנתיים האחרונות, אבל נפלנו פה ושם". 


הקשר והמחויבות למכבי: "כל עוד אני כאן ואני נהנה, אמשיך להיות הבעלים של מכבי ואעשה אותה טובה יותר. למרות עיסוקיי הרבים, אני יודע שאם אני לא אשקיע ממרצי במועדון, לא יהיה טוב למכבי. נכון שאני מתגעגע למכבי ולהיות בישראל, אבל אני מנהל אותה טוב בקנדה. אני נהנה מעבודתי בשאר התחומים, אבל ממש אוהב להיות בישראל ואוהב את המועדון".



"לא היה אף גורם שלישי להחלטה" (דני מרון)

 

בנוגע לבלומפילד או לאצטדיון החדש: "בית למועדון זה הרבה מעבר לתקופה שלי או של מישהו אחר במועדון. אנחנו עובדים על מציאת אצטדיון ראוי וכשיהיה מה להודיע, נודיע".


ההחלטה לשחרר את ערן זהבי: "עד כמה שערן רצה להישאר, עבורנו זו הייתה הזדמנות שאסור היה לפספס. לאזן את התקציב שלנו ולא להיענש בפייר-פליי הפיננסי. בסופו של דבר זה השתלם לשני הצדדים. אנחנו נמשיך לחשוב על הפייר-פליי ולא להשתולל תקציבית ולכן מאוד חשוב לי שמחלקת הנוער של המועדון מאוד התפתחה ומאוד התקדמה".


המצב הכלכלי של הקבוצה: "אנחנו לא איפה שאני רוצה להיות. ועדיין כשקניתי את הקבוצה היא היתה בפשיטת רגל, לקח זמן לייצב אותה ואז הגיע קרויף, בן אדם שגדל ב"תא הטייס", קידם ושיפר אותנו. אני בטוח שהשינויים בקיץ יעזרו לנו".




"כמה שערן רצה להישאר, זאת הייתה הזדמנות שאסור לפספס" (עדי אבישי)


התקציב בעונה הבאה: "אני מתכוון להוריד את התקציב של המועדון לעונה הבאה כדי לא להסתבך עם הפייר-פליי. אני גם רוצה להזכיר לכולם שזה עסק שעולה הרבה מאוד כסף. החכמה היא להמשיך ולנצח בפחות כסף".


קרויף עצמו נפרד: "למרות מה שהרבה אנשים כאן מהתקשורת אמרו, היחסים ביני לבין גולדהאר היו נהדרים, גם ברמה המקצועית וגם ברמה האישית. אני רוצה להודות להרבה אנשים, מהצוות המקצועי ומהשחקנים, מי יותר ומי פחות, כולם תרמו להצלחה של מכבי תל אביב. באתי לשנתיים ונשארתי שש שנים, אני אוהב את מכבי תל אביב, את האוהדים, אוהב את ישראל ואת המדינה. אתגעגע לישראל ואתגעגע למיץ' שתמיד תמך בי בתקופות הטובות ובתקופות הרעות".



לגבי התזמון: "אני חושב שהמחשבה העיקרית מאחורי התזמון הייתה שנעשה את זה ביחד כששנינו יושבים זה לצד זה, שזה ייראה ביחד, שיבינו את היחסים הטובים בינינו. הסיבה השנייה היא שיש זמן קצר בין העונה הנוכחית לעונה הבא (20 במאי 15 ביוני) ולכן עדיף היה שנעשה את זה עכשיו כדי שהמועדון יוכל להתכונן טוב יותר לעונה הבאה. בהחלטה המשותפת הזאת רצינו גם שיבינו שההחלטה אינה קשורה למשחק כזה או אחר, נלקחה בשליפה יום שישי לראשון". 



אם ידע כבר לפני שבועיים שיודיע על כך כאשר גולדהאר יגיע: "ייתכן. בכל מקרה חשבנו ששטוב שההחלטה הזאת תהיה ביחד. זה גם טוב שהעניין נשמר בסוד כשבועיים, זה מראה שהמערכת עובדת טוב".



קרויף. תם עידן במכבי תל אביב (דני מרון)


העזיבה: "כשהגעתי אמרו שעד דצמבר אני וכל הצוות שלי נחזור הביתה לאירופה. וזה נמשך שש שנים, וזה היה טוב. והנה עכשיו חשבנו מיץ' ואני שזה הזמן להתקדם ולהמשיך הלאה. זה מעניק לשנינו את ההזדמנות להתכונן טוב יותר לאתגרים הבאים".



היחסים עם גולדהאר: "כמו שאתם רואים כאן אנחנו שלווים אחד ליד האחר. כך התנהלה מערכת היחסים שלנו במשך שש שנים".


היעד הבא: "מעולם לא חיפשתי מועדון כשאני עובד במקום אחר. הכבוד ההדדי ביני לבין גולדהאר הוא הרבה מעבר ליחסי עובד ומעביד. מה יהיה? קודם כל אני עסוק במשימות של מכבי תל אביב בתשעת המשחקים האחרונים בנסיון לזכות באליפות, ואחר כך נראה. ריאל סוסיאדד? לא יודע. רק הגורל יקבע את התחנה הבאה שלי".


אם הוא עוזב לטובת משרת מאמן נבחרת ישראל: "לא יודע, כפי שאמרתי אני כרגע מרוכז במכבי תל אביב ומה שיקרה אחר כך יקרה".



קרויף וגולדהאר. יותר מיחסי עובד ומעביד (דני מרון)


היחסים מול התקשורת: "איך שהגעתי הבנתי שיש יותר מדי תקשורת בחדר ההלבשה של מכבי ומבחינת מקצועית זו הייתה ההחלטה הנכונה. הייתי חוזר עליה שוב. לא היה בזה שום דבר אישי".


אם מחליפו יוכל להשיג יותר ממנו: "אני מקווה שכן. תמיד יש מקום לשיפור".


העיתוי שיכול להשפיע באופן שלילי על השחקנים: "להפך. על כל שחקני הסגל של מכבי מעכשיו להוכיח את עצמם יותר, משום שאני לא אהיה פה יותר. ואם הם רוצים להישאר, הם יהיו צריכים להראות את זה על המגרש".


תקופתו כמאמן: "לא מצטער. גם זאת הייתה החלטה שנלקחה בשיתוף פעולה ולאורך זמן".


העלייה לליגת האלופות. אחד הזכרונות הגדולים של ג'ורדי בצהוב (עדי אבישי)


הזכרונות הגדולים שלו: "העלייה לליגת האלופות כשהשופט שרק לסיום בבאזל אחרי רבע שעה של סבל רב. העונה הראשונה (2012/13) שלא רק הביאה תארים, אלא גם הניחה את היסודות לדרך שלנו".


אם הוא לא מתרגש מהמעמד: "החודשיים הבאים יהיו מלאי אמוציות כי אנחנו עדיין מתחרים על האליפות. אני והשחקנים ניתן הכל. ורק אחרי שהכל ייגמר, והמזוודות יהיו אריזות אני מניח שגם יהיו דמעות, כי הכדורגל הוא מאוד אמוציונלי. ואז גם תוכלו לסכם ולומר אם קרויף השפיע לטובה או לרעה על הכדורגל הישראלי".



ב-13 באפריל 2012 ג'ורדי קרויף מונה למנהל המקצועי של מכבי תל אביב. הצהובים זכו בשלוש אליפות בשלוש השנים הראשונות שלו במועדון וההולנדי ייזכר לנצח כמי ששינה את פני המועדון והביא את אותן אליפויות אחרי עשור קשה בו הצהובים לא הניפו אף צלחת. בנוסף, מכבי תל אביב זכתה תחתיו בגביע המדינה, שני גביעי טוטו, העפילה לשלב הבתים של ליגת האלופות והשתתפה שלוש פעמים בשלב הבתים של הליגה האירופית.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי