זהבי: הגעתי בגלל ג'ורדי. אלונה: למדנו ממנו הרבה

מיץ' גולדהאר
מיץ' גולדהאר | דני מרון

כוכב גוואנגז'ו והבעלים של הפועל ב"ש נפרדו מהמאמן של מכבי ת"א. גולדהאר: "כל עוד אני נהנה, אמשיך בקבוצה". הבעלים גם הצהיר על הורדת התקציב והתבססות על מחלקת הנוער והוסיף: "משקיע בעסקים שלי לטווח הרחוק"

(גודל טקסט)
מיץ' גולדהאר, הבעלים של מכבי תל אביב, אמנם הטיל פצצה על אוהדי הקבוצה כשבישר להם על עזיבתו של ג'ורדי קרויף אחרי שש שנים, אבל מנגד פיזר בשורות מרגיעות: הוא עצמו נשאר במועדון לטווח ארוך.


ג'ורדי קרויף הפך עם השנים לאחד השגרירים החשובים של הכדורגל הישראלי, מהאנשים שהניעו קדימה ולמדנו מהם הרבה. מאחלת לו הצלחה בהמשך דרכו ובטוחה שימשיך לתרום גם בעתיד @JordiCruyff

— Alona Barkat (@AlonaBarkat) 27 במרץ 2018


"אני אמנם מגיע לכאן פעם בשנה, אבל אני תמיד מתגעגע לישראל ולמועדון וכשאני מגיע אני אוהב מאוד לטייל, לחרוש את הארץ מצפונה לדרומה", פתח גולדהאר, "למרות שאני רוב זמני בקנדה אני משקיע הרבה מזמני וממרצי במכבי תל אביב. כל עוד אני כאן ואני נהנה, אמשיך להיות הבעלים של מכבי ואני אעשה את מכבי טובה יותר. אם לא אעשה כך, זה לא יהיה טוב למועדון".


הבעלים של הצהובים אף הצהיר: "אני בן אדם שחושב לטווח ארוך. יש לי סבלנות בעסקים באופן כלל ויש עוד הרבה דברים לעשות בנוגע למועדון ואני לא רואה את עצמי במקום אחר. אם יום אחד ארגיש שאין לי יותר מה לתרום, או מה לחדש רק אז אשקול לעזוב".


הקנדי מנה כמה נקודות מרכזיות העומדות על הפרק פרט למינוי צוות חדש במקומו של ג'ורדי קרויף: עמידה בחוקי הפייר פליי והורדת התקציב, המשך הפיתוח של מחלקת הנוער ונתינת דגש על שחקנים מתוצרת בית, בניית המועדון כתרבות לקהיליה שלמה ובניית אצטדיון/בית. מצד שני מתח גולדהאר ביקורת על מגבלת הזרים ("זה חסר חשיבות להחזיק שישה זרים אבל לשחק רק עם חמישה") ועל היעדרה של תרבות כדורגל בישראל, שהוא מצידו פיתח וימשיך לטפח במכבי תל אביב.



"מי אומר שדווקא הקבוצה עם התקציב הגדול ביותר היא זאת שלוקחת אליפות"


"זה נכון שאני מתכוון להוריד את התקציב של הקבוצה וזה דבר שמועדונים יותר גדולים ממכבי עושים מפעם לפעם", אמר גולדהאר, "זה לא ישפיע לדעתי על הקבוצה. אף אחד לא אומר שדווקא הקבוצה עם התקציב הגדול ביותר היא זאת שלוקחת אליפות. בזמנו גם שיחררתי את ערן זהבי למרות שרצה להישאר מאותה סיבה ואני שמח שזה השתלם לשני הצדדים".


מחלקת הנוער: "אנחנו נמשיך לחשוב על הפייר-פליי ולא להשתולל תקציבית ולכן מאוד חשוב לי שמחלקת הנוער של המועדון התפתחה והתקדמה מ אוד בתקופתי. אני מאוד מאמין במחלקת הנוער שלנו ובחשיבות שלה בשנים הבאות".


I today announced my decision to call time on my spell at @MaccabiTLVFC at the end of the season. Until then we will remain fully focused and committed on fighting to give our fans something to celebrate. I'll be giving my all, as ever, to leave this club where it deserves to be. pic.twitter.com/n1FOX11Fn3

— Jordi Cruyff (@JordiCruyff) 27 במרץ 2018


על בלומפילד או בניית אצטדיון בעצמו: "אנחנו עובדים במלוא המרץ בנושא הזה וכשיהיה מה להודיע, נודיע".


 ערן זהבי נפרד מקרויף בפוסט באינסטגרם: "תמיד שמרת עלינו. אתה הסיבה העיקרית שבגללה הגעתי למכבי תל אביב, שכנעת אותי לקחת את ההחלטה הטובה ביותר בקריירה שלי, תודה. זה הפסד עבור הכדורגל הישראלי, אך איש לא ישכח את מה שעשית בשביל המועדון. בהצלחה בכל דרך שתבחר".


אלונה ברקת כתבה בטוויטר: "ג'ורדי קרויף הפך עם השנים לאחד השגרירים החשובים של הכדורגל הישראלי, מהאנשים שהניעו קדימה ולמדנו מהם הרבה. מאחלת לו הצלחה בהמשך דרכו ובטוחה שימשיך לתרום גם בעתיד".


  סוף עידן במכבי תל אביב. גולדהאר וקרויף בתום מסיבת העיתונאים הדרמטית (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי