יש מה להשוות? כוכבי האליפות על הפועל חיפה הנוכחית

הפועל חיפה
הפועל חיפה | רוני שיצר

רוסו משוכנע: "כמו להשוות סובארו למרצדס". אילן טל: "היום היינו מובילים ב-15 נקודות", ניסים: "ההבדל הוא בישראלים", טלקר: "המטרה האמיתית היא העונה הבאה". כוכבי 1999 עם דגשים לקבוצה הנוכחית שחולמת דאבל

(גודל טקסט)

הפועל חיפה תגיע היום (ראשון) לאחד המשחקים החשובים בהיסטוריה של המועדון כאשר תשחק בחצי גמר גביע המדינה מול הפועל רעננה. האדומים מהכרמל ממשיכים את העונה החלומית כשעל השולחן, דאבל – משהו שגם הקבוצה הגדולה ההיא של 1999 לא הצליחה לעשות. הניצחון לפני פגרת הנבחרת על מכבי תל אביב סימן יותר מהכל על כך שהפועל חיפה של העונה הנוכחית כאן כדי להילחם בשתי החזיתות. השאלה היא: האם גם אם הקבוצה לא תזכה באף אחד מהתארים, מדובר באחת העונות הגדולות בהיסטוריה של המועדון שיכולה להפוך לגדולה ביותר?

עד עתה נחשבת עונת 1998/99 לעונה הטובה בהיסטוריה של האדומים. אותה עונה מדהימה שהסתיימה באליפות היסטורית תחת הנהגתו של המאמן אלי גוטמן ותחת הבעלים רובי שפירא ז"ל. לאחרונה חזרו וסיפרו לא מעט אוהדים מאותה תקופה שחזרו העונה למגרשים שהם מרגישים את אותה הרוח שהייתה באותה עונה. גם בקרב השחקנים מאותה תקופה ישנה תחושה מיוחדת השנה. עם זאת, רובם עדיין פוסלים את ההשוואה ואף רובם חושבים כי הפועל חיפה של אותה תקופה הייתה הרבה יותר טובה מהקבוצה של היום.

אחד הכוכבים הבלתי מעורערים של אותה תקופה היה ג'ובאני רוסו שאמר: "מה שהקבוצה עושה העונה זה מדהים ומגיע קרדיט גדול לצוות המקצועי והשחקנים, אבל אין מה להשוות עם הקבוצה שלנו. אנחנו שיחקנו שלוש שנים ביחד עם אותו סגל כאשר פרט לנג'ואן גרייב אף אחד לא עזב אותנו. לדעתי צריך לעשות כאן שתי השוואות: מועדון מול מועדון וקבוצה מול קבוצה. המועדון שנוהל על ידי רובי שפירא היה מועדון מדהים שבו היו 1,000 ילדים בבית הספר לכדורגל עם צוות נדיר ולא חסר לנו כלום.


רוסו. כמו להשוות בין סובארו למרצדס (עדי אבישי)

"זה כמו להשוות בין סובארו למרצדס. לגבי הקבוצה הנוכחית, הם שנה ראשונה ביחד וצריך המשכיות. בכלל, שיחקנו כדורגל מדהים שהדוגמה הטובה ביותר הייתה משחק לחץ במשך 90 דקות מול ולנסיה. אני זוכר שידעתי בעיניים סגורות מי נמצא בכל עמדה. בכל מקרה, אני אומר שהם עושים עונה מדהימה וצריכים להמשיך ככה. בשנים האחרונות הקבוצה בעיקר סבלה וכעת הם נהנים וזה לא משנה אם לוקחים אליפות או גביע. אני גם לא אוהב את העובדה שהיום יש שתי קבוצות. רובי שפירא היה ונשאר הסמל של הפועל חיפה והיו צריכים לכבד אותו".

אילן טל המשיך באותו קו: "מגיע קרדיט גדול לקבוצה של היום שמוציאה מעצמה 120 אחוז. להיות חמש נקודות מהמקום הראשון זה הרבה, כך שמבחינתי אליפות כלל לא על הפרק. עם כל הכבוד לקבוצה של היום אין בכלל מה לעשות השוואות לקבוצה שלנו. אנחנו היינו אז המועדון עם התקציב הגבוה ביותר והיינו קבוצה הרבה יותר טובה. אין לי ספק שאם היינו משחקים היום, היינו מובילים את הליגה ב-15 נקודות. בכל זאת, בעיניי קלינגר והשחקנים צריכים להמשיך כי לפעמים מכוח האינרציה אתה נדבק לצמרת והכול יכול להיות. הגביע נמצא בהישג יד ואם הם ייקחו אליפות, זאת תהיה הקבוצה הטובה ביותר והם יעברו אותנו בענק".

אורן ניסים רואה את ההבדל המשמעותי בסגל: "הקבוצה עשתה העונה שינוי ענק ולאחר שנלחמה על הישארות, העונה הם בצמרת הגבוהה. אין ספק שניר קלינגר פגע בענק בזרים במיוחד בשוער ארסנטס שטקוס ובבלם גבריאל תמאש, אבל הישראלים חסרי ניסיון במאבק הצמרת. זה שונה מהקבוצה שלנו כי היינו מספר שנים בצמרת ובעונה לפני האליפות סיימנו במקום השלישי.


טלקר. "הם בצמרת בזכות" (עדי אבישי)

"בנינו קבוצה שהייתה הטובה ביותר בכל עמדה. צמד המגנים נג'ואן גרייב ועופר טלקר היו הטובים בארץ והיום יש שחקנים שעושים עונה מדהימה, אבל הם עדיין לא השחקנים הטובים בישראל. לדעתי בתקופה שלנו היו שחקנים עם ניסיון רב יותר שהוכיחו את עצמם. אגב, אני יכול לספר סיפור שהרגע בו ידענו שאנחנו זוכים באליפות היה האימון האחרון עונה קודם לכן כאשר רן בן שמעון פשוט ביקש מהצוות המקצועי שהעונה הבאה תתחיל כבר כי הרגשנו בתוך עצמנו שאנחנו הקבוצה הטובה ביותר ואין אף יריב שיכול לגבור עלינו".

מבחינת עופר טלקר, הפועל חיפה צריכה לייצר המשכיות. בדיוק כמו שהאליפות ההיא הגיעה לאחר עונה במקום השלישי, גם הקבוצה הנוכחית צריכה עונת בנייה. תואר, מבחינתו, יהיה רק בונוס לקראת ההמשך: "הם עושים עונה נהדרת ובעיקר הוכיחו לכולם שכל פעם שהספידו אותם, הם חזרו שהם בצמרת בזכות", אמר טלקר. "גם אנחנו התחלנו כקבוצה שסיימה בצמרת הגבוהה ורק בעונה לאחר מכן זכינו באליפות ולכן העונה החשובה של הקבוצה תהיה בעונה הבאה".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי