"מי שאמר שאני 'שחקן פציע', ממליץ לו להסתכל על הסטטיסטיקה"

אלי דסה
אלי דסה | אריאל שלום

מגן מכבי תל אביב אלי דסה מספר בריאיון על השמועות על פרישתו ("זה בכלל הצחיק אותי"), המבט מהצד על התקופה הרעה ("שמתי מטרה להחזיר את הקבוצה לצמרת") ועל החיבור עם קיארטנסון ("אני יודע שהוא תמיד יהיה שם")

(גודל טקסט)

אלי דסה הוא ללא ספק בין אחד הישראלים המוכשרים ביותר שמשחקים בליגת העל. אחרי שפתח את העונה עם פציעה, חזר לשורות מכבי תל אביב והוביל אותה לסיום הסיבוב השני המוצלח, כעת מוכן המגן להחזיר את קבוצתו למאבק על האליפות, שנדמה כי ברחה במחזורים האחרונים. בראיון שהעניק לאתר הרשמי של מכבי תל אביב סיפר המגן מה עבר עליו בתקופה האחרונה.

"כל שחקן רוצה להיות במקום שבו אומרים עליו שההשפעה שלו יוצאת דופן", אמר דסה. "זה כמובן מחמאה ענקית, אבל זה גם סוג של עול, אפשר להגיד, על הכתפיים. בתור שחקנים, מי שרוצה להגיע לרמות הגבוהות צריך להיות בעל יכולות לסחוב אחריות מסוימת. אתה צריך לקחת את זה בחשבון כי מגיעים משחקים כדוגמת אשדוד שלא הייתי שם במיטבי," הוסיף, "ועקב הציפיות הגדולות אז גם אם אתה בסופו של דבר נחשב שחקן הגנה ושמרת על שער נקי זה עדיין נחשב שעשית משחק לא טוב. אז צריך להבין שיש ציפיות וצריך לעמוד בהן שבוע אחרי שבוע, וזה אתגר, אבל אתגר כיף".

הפציעה הממושכת: "אני בן אדם חזק מטבעי, אני בן אדם שרגיל לשרוד ולהיאבק ולהילחם, אלה לא דברים שמלחיצים אותי או גורמים לי לאבד תקווה. ההפך, זה מחזק אותי ואני מרגיש שגם כשחזרתי מהפציעה כבר חזרתי שחקן הרבה יותר טוב, הרבה יותר חזק, הרבה יותר יעיל לקבוצה. היה לי קשה בעיקר כשהקבוצה היתה בתקופה לא כל כך טובה, מאוד כאב לי שלא היינו שם חזק במאבק עדיין, עם משחקים לא טובים ואפילו היה קצת נתק מהקהל. כמובן שקיוויתי שהקבוצה תחזור למסלול עוד הרבה לפני החזרה שלי, אבל שמתי לעצמי מטרה שכשאני אחזור אני אעשה הכל בשביל שהקבוצה תחזור לצמרת".

השמועות על פרישה מוקדמת: "היו דיבורים על זה שהייתי צריך לעשות ניתוח, זה לא עלה אפילו לא לרגע בכל הזמן הזה. היו שמועות שאני אולי פורש, שזה בכלל אפילו הצחיק אותי, זו היתה פציעה רגילה שפשוט דרשה זמן בשביל להחלים. היא הצטברה במשך שנים".

דסה.
דסה. "הסטטיסטיקה יכולה להתווכח עם דעות של אנשים" (אריאל שלום)

"בגלל שכל כך לא ידעו מה קורה ובגלל שאנחנו בתור מועדון הצלחנו לשמור את זה מאוד בינינו, זה הטריף את האנשים בחוץ. וכשלא יודעים כלום, בדרך כלל שמועות מתחילות. מי שנוח לו לבוא ולהגיד 'שחקן פציע', 'שחקן שלא יכול לסחוב', הייתי ממליץ לו ככה להעיף מבט על הסטטיסטיקה, אבל לא יכול להתווכח עם דעות של אנשים. הסטטיסטיקה כן".

החיבור עם וידאר קיארטנסון: "התחיל איזשהו חיבור עוד בשנה שעברה, ואז נתפס הצמד הזה שלי ושלו, של הבישולים והגולים. ואז הוא סיפר לי שבאיסלנד פתחו איזו קבוצת פייסבוק 'קינג דסה', בגלל שהוא מקבל הערכה ומעריכים אותו שם".

קיארטנסון ודסה חוגגים.
קיארטנסון ודסה חוגגים. "אף פעם לא היה לי חיבור כזה" (אריאל שלום)

"אני עולה למגרש ואני יודע שכשאני נמצא באיזור המסוכן אני אכניס את הכדור והוא יהיה שם, אני אפילו לא צריך להסתכל. הוא גם סומך עליי ויודע שכשהכדור ברגל שלי הוא תמיד יעשה את התנועה, הוא תמיד יחפש להתפנות למקום שאני אתן לו לשם את הכדור. לי זה כמובן פלוס ענק שהוא מתרגם את זה לשערים, כי זה טוב לי לסטטיסטיקה וטוב לקבוצה באופן כללי. הוא חלוץ רחבה שאני חושב שלא היה לי חיבור כזה עם אף אחד עד היום בקריירה. החיבור הזה רק טוב לנו, בוא נגיד ככה. 'וידסה'," הוא מחייך.

"מהמשחק הראשון שלי בליגת העל ועד היום לא היתה ליגה כזאת, אני מאמין ויודע שכולם רעבים וצמאים להביא את התואר הזה, מאפסנאים דרך פיזיותרפיסטים, רופאים, שחקנים, מאמן, צוות מקצועי, אפילו המדיה – כולם פה בטירוף. דווקא בגלל השנתיים האחרונות ודווקא בגלל שאנחנו חזרנו אפשר להגיד מהמתים לצפיפות הזאת של הליגה אתה מרגיש את הלהט של כולם מסביב, אם זה הקהל ואם זה המועדון, את הרצון הזה להחזיר את האליפות, זה משהו שמאוד יעזור לנו השנה".

אוהדי מכבי תל אביב. אוהדי מכבי תל אביב. "מרגישים את הלהט של כולם" (אריאל שלום)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי