פרסום ראשון: דני עמוס סיכם על הארכת חוזהו במכבי נתניה

דני עמוס
דני עמוס | דני מרון

השוער זכה לשדרוג בתנאיו ויישאר בעיר היהלומים גם בעונה הבאה, כך נודע לראשונה לספורט1. במועדון ינסו להשאיר את שאר הכוכבים, כאשר מכבי חיפה מתעניינת באולסק ושמו של כחלון עלה כמועמד למכבי ת"א

(גודל טקסט)
במכבי נתניה השלימו אמש עוד משימה, אחת מיני רבות והיא ניצחון ראשון (העונה ואחרי שש שנים) על סגנית האלופה מכבי תל אביב. היהלומים עשו זאת בסטייל עם 1:4 מרשים אשר קבע כי נתניה השלימה ניצחון אחד לפחות על כל אחת מקבוצות הליגה למעט בני סכנין. "ניצחנו את כל הגדולות כאן בבית שלנו ובכלל. ידענו שנוכל לנצח ולכן זה לא שהניצחון הזה הוא סנסציה מבחינתנו", אמרו שחקנים במועדון.


הקבוצה של סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה הראתה המון אופי כשכבשה בתוספות הזמן של שתי המחציות והראתה רעב גדול, למרות הדיבורים על כך שלקבוצה אין על מה לשחק עד תום העונה. "בניגוד למשחקים קודמים, ידענו להגיע למצב שאנחנו מצליחים להרוג את המשחק אחרי ה-0:1", הודה אחד משני המאמנים, שי ברדה. "אני לא יודע איך נראיתי שחגגתי, אבל יצא פרץ של התרגשות. השחקנים האלה עוברים מבחנים מנטאליים כל הזמן והם שחקנים צעירים. אנחנו מאוד שמחים בעיקר בשבילם, לנצח קבוצה אדירה. לימדו אותי פעם שמה שמגיע לך תחגוג וזה הכיף הגדול".


הבשורה הגדולה מבחינתה של נתניה, הגיעה דקות לאחר סיום המשחק, כאשר מנכ"ל המועדון ניב גולדשטיין התבשר שהערעור שהגיש המועדון לאופ"א בנוגע לאפשרותו לשחק במפעלים האירופאיים בעונה הבאה התקבל. נתניה תוכל לעשות זאת אם תסיים במקום הרביעי. כזכור, על פי תקנון אופ"א קבוצה שנקלעת לפירוק לא יכולה להשתתף במפעל אירופי שלוש שנים. נתניה הגישה בקשה לאישור חריג וקיבלה אותה.


 

Always Stay true!!!!

A post shared by Dani Amos (@daniamos13) on



"אנחנו מאושרים מעניין אירופה, כי נוכל עכשיו לסמן עוד מטרה", הוסיף ברדה. "אם אנחנו ראויים להיות באירופה? אני יכול להגיד שנעשה הכל כדי להיות שם. אנחנו כל הזמן מציבים לנו מטרות חדשות וזה התפקיד של הספורטאים. זה יהיה קשה כי הפער הוא שבע, אבל זה יהיה סיום לעונה מדהימה. הקבוצה נבנית משחקנים שהם לא רק כשרוניים. יש פה תהליכים שבונים. מכבי נתניה בונה דרך ותהליך שאני מקווה שבסופו כן נגיע לתארים. כרגע זה צעד צעד".


בשורה נוספת שמגיעה ממכבי נתניה קרתה היום בצהריים, אז סוכם כי השוער דני עמוס יישאר גם בעונה הקרובה. לספורט1 נודע שיממה לאחר שבלט מול מכבי תל אביב, נפגש השוער עם המנכ"ל ניב גולדשטיין לשיחה אשר בסיומה הגיעו הצדדים להבנות על שדרוג החוזה והמשך ההתקשרות לעונה הבאה. עמוס, אולי שוער הליגה הטוב העונה, היה מבוקש גם במכבי פ"ת, אך לבסוף ולשמחת שני הצדדים, הוא ישחק בקבוצה של סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה גם בעונה הבאה.



דני עמוס המאושר, אתמול אחרי ה-1:4 על מכבי ת"א (דני מרון)


דיא סבע
, מלך שערי ליגת העל, כבש אמש שלושער והעלה את מניותיו לקראת העונה הבאה בעוד כמה מאות אלפי יורו. אחת מהמטרות העיקריות עד לסיום העונה מבחינת נתניה תהיה לנסות ולהשאירו בקבוצה כשגם אמש, בסיום המשחק, הקהל הנתנייתי קרא בתיאום "תישאר תישאר". ברדה התייחס לעניין ואמר: "אם דיא ישאר? זאת שאלה שצריכים להפנות לבעלים של המועדון. אני שמח בשביל הילד הזה, שלפני שנתיים עשה שישה שערים בליגת העל. הוא עבר שנתיים מדהימות ומגיע עם רצון כל כך גדול כל פעם ללמוד ולהוסיף אספקטים למשחק שלו. נחיה ונראה מה יהיה".


סבע ערך את הופעת הבכורה שלו בנבחרת ישראל בשבוע שעבר מול רומניה, אך גם ברדה בטוח ביכולתו להמשיך להוביל את הנבחרת. "אמרתי שהוא לא צריך להיות מוזמן, אלא להוביל את הנבחרת. לא אני מאמן, ויש מאמנים שיקבלו את ההחלטות הנכונות לגביו. דיא הוא פקטור אדיר ואני לא מכיר הרבה שחקנים מגוונים כאלה שמעלים את המספרים שלהם ככה. איך אשכנע אותו להישאר? אני לא חושב שזה תפקיד שלנו. לכל שחקן יש יעדים ומטרות שהוא רוצה להגשים. התפקיד שלנו הוא כל הזמן לעשות אותו יותר טוב. השילוב שלו עם השחקנים האחרים זו הבנה עיוורת. בסופו של דבר יש שחקנים ויש להם חלומות. המטרה של כל קבוצת כדורגל היא לנצח וליצור תהליכים, אבל כמו בכל העולם, אם יש שחקנים שנמכרים, התפקיד שלנו הוא למצוא שחקנים שיחליפו אותם ויכנסו לנעליים שלהם. במקרה של דיא, אם וכאשר, אלו יהיו נעליים מאוד רחבות וטובות. מכבי נתניה מתנהלת בצורה מופתית ואמש זה היה הדובדבן".



סבע. נתניה תצליח לשמור על היהלום? (דני מרון)


ברנקו ורגוץ' נפצע אמש והוחלף במהלך המחצית השנייה, כאשר הוא סובל מכאבים בקרסול. הבלם הקרואטי, צפוי לעבור הבוקר בדיקת MRI, בה תתקבל הערכה לגבי מצבו, כשבקבוצה מעריכים שלא מדובר בשבר או בפגיעה חמורה אחרת. בכל אופן, ורגוץ' בספק רב למשחק ביום ראשון מול הפועל חיפה, כשגם טים הויבך ודין מימוני שלא היו בסגל למשחק נגד מכבי ת"א בשל פציעה בספק רב למשחק. כרגע, רק דודי תירם כשיר ואם השלושה האחרים לא יוכלו לשחק, חגי גולדנברג ימשיך לשחק כבלם, מה שיסלול את חזרתו של קובי מור להרכב. "עם כל הכבוד לניצחון על מכבי, אם נפסיד להפועל חיפה אז שום דבר לא שווה כלום", אמרו שחקנים.


יונס מלאדה, לא שותף אמש לאחר ששיחק במשחק הגביע מול קבוצת הנוער ובמשחק בראשון הוא צפוי לחזור ולקבל דקות. רמזי ספורי שפתח במקומו רשם משחק מצוין עם שער ובישול וזכה למחמאות רבות מחבריו. לנתניה אופצייה לרכישת החלוץ, אך במועדון ינסו להגיע להבנות עם הפועל ת"א על סעיף נמוך יותר.



ורגוץ'. יעבור בדיקת MRI (דני מרון)


ומה בנוגע להמשך הדרך? בקבוצה יתרכזו כעת במימוש האופציות על טים הויבך, ניקו אולסק וחגי גולדנברג. בנוגע להשארת אולסק מדובר במצב מורכב יותר. נתניה נמצאת בשיחות עם השחקן מזה כמספר חודשים, כאשר הצדדים טרם הגיעו הצדדים להבנות. לספורט1 נודע כי מספר קבוצות גדולות מתעניינות בקשר, כשהרצינית מכולן נראית כרגע מכבי חיפה, אך כרגע לא התקבלה פנייה רשמית. שחקן נוסף של נתניה אשר נמצא בתוכניות של אחת הגדולות הוא המגן הימני ויקי כחלון, שהוזכר בהקשר של מכבי ת"א שמחפשת מגן ימני לצדו של אלי דסה (שפונגין הוחלף אמש בשלב מוקדם). שמו של כחלון עלה בשיחות בלתי רשמיות בין אנשי מכבי ת"א לסוכנו דודו דהאן. כפי שכבר פרסמנו, סעיף השחרור שלו עומד על כ-500 אלף דולר.


דודי תירם, שהחליף בהרכב את דין מימוני הפצוע, סיכם: "עשינו פלייאוף עליון וזה כבר בונוס בשביל קבוצה שעלתה מהליגה הלאומית. אני חושב שאנחנו עושים עונה מעבר למצופה, נהנים מכל רגע ומבחינתנו בכל משחק לבוא ולנצח. יש לנו עוד הרבה מאוד על מה לשחק, יש שחקנים שרוצים לפתח את הקריירה שלהם ולהצליח ויש להם הרבה חלומות. האישור מאירופה? אנחנו תמיד חולמים. יש לנו צוות מאמנים שכל הזמן גורם לנו להמשיך לחלום. אנחנו רוצים להגיע לאירופה והלוואי ונעשה את זה".


על הנפילה של הגדולות בנתניה ותחושת ההחמצה מהעונה: "לא נהיה חזירים. צריך לזכור שאנחנו עם תקציב נמוך מהקבוצות שמעלינו בטבלה ובסך הכל עלינו ליגה. ניצחנו את כל הגדולות בגלל שיש לנו צוות מצוין ושחקנים שרוצים להצליח ועובדים בחריצות, אבל צריך לזכור שכל משחק שניצחנו פה התקבל בהפתעה ואנחנו אוהבים את הקטע של להפתיע ואז לקפוץ מדרגה ממשחק למשחק". 



שחקני נתניה. במועדון רוצים לשמור על הסגל (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי