האליפות תעבור דרך מכבי תל אביב: הבלוג של שרון ניסים

הפועל באר שבע חוגגת ניצחון במשחק העונה
הפועל באר שבע חוגגת ניצחון במשחק העונה | דני מרון

ב"ש חזרה לבסיס, הפיקה לקחים וההגנה שלה החזיקה את בית"ר מחצית שלמה ללא איום ממשי. כעת, לצהובים מת"א נותרה רק אפשרות להשפיע על זהות האלופה. וגם: הכישרון של בית"ר, הבעיה של זריהן וההגעה של האסלביינק

(גודל טקסט)

המפגש אמש בטרנר בין הפועל באר שבע לבית"ר ירושלים היה בין שתי הקבוצות הטובות בליגה – והמועמדות הסופיות לתואר. הניצחון של האלופה הוציא סופית את מכבי תל אביב ממירוץ האליפות וכעת נותרו שתיים. הצהובים מת"א יכולים בהחלט להכריע מי תהיה האלופה הבאה של ישראל כשיפגשו בשני המחזורים הקרובים את ב"ש בנתניה ואת בית"ר בטדי. מי שתאבד מולן נקודות אולי גם תאבד את התואר. אל תתפלאו אם לפני יום העצמאות ה-70, זהות האלופה תתבהר.

משחק מלהיב היה אתמול בטרנר, המון מצבים, רגעי מחלוקת, ים כישרון ישראלי שרק מזכיר לנו שאולי בכל זאת יש לכדורגל שלנו מה למכור. כי בסוף, למרות כל הזרים שיש לשתי הקבוצות, הישראלים הם אלו שהכריעו את גורל המשחק.

כבר שנים שלא נראתה קבוצת התקפה ישראלית כל כך טובה. לבית"ר יש חלק קדמי כל כך מגוון כל כך מוכשר כשגם ב-3:1 דקות ספורות לסיום אוהדי ב"ש חששו שהצהובים ישוו, אבל – וזה אבל גדול – אמרתי כאן כמה פעמים בעבר ששערים מביאים ניצחונות והגנה מביאה תארים. ובמחצית השנייה, כשבית"ר הימרה על כל הקופה ושלחה את כל הכוחות ההתקפיים שלה, היא לא הצליחה להגיע למצבים ממשים.

הרבה קרנות, הרבה ניסיונות, אבל הזדמנויות ממשיות לא הגיעו, וזו עוד הוכחה שמשחק הגנה והקרבה קבוצתי הרבה יותר חשוב משחקן הגנה כזה או אחר שחסר. כשקבוצת ההתקפה הטובה בארץ לא מגיעה למצבים, זה אומר הרבה. בעיקר שב"ש הפיקה לקחים מהמחצית השנייה בטרנר במפגש הקודם בין שתי הקבוצות. אז בית"ר ייצרה עוד ועוד התקפות מעבר, אמש במחצית השנייה הירושלמים לא השיגו ולו התקפת מעבר אחת.


משחק הגנה והקרבה יותר חשוב משחקן כזה או אחר (דני מרון)

כמות הביקורת לה זכה ניב זריהן לאורך תקופה ארוכה הייתה מוצדקת והוא הרוויח אותה ביושר. אבל מהרגע הראשון, היה אדם אחד שלא הפסיק להאמין בו וגם בתקופות הכי קשות שלו, האמונה ביכולת של הכישרון הגדול הזה לפרוח. לאיש הזה קוראים ברק בכר.

גם ברגעים הכי דהויים של הרכש מאשדוד, ששיחק אתמול את משחק הליגה ה-20 שלו בב"ש בעונה וחצי בב"ש, אם הייתם שואלים את בכר על השחקן שהביא בכסף רב התשובה תמיד הייתה: "הוא שחקן, סבלנות". מעטים יודעים שהפציעה הארוכה לא הייתה הבעיה היחידה של זריהן, אבל התמיכה האבהית של בכר בסיוע כל הצוות המקצועי והמנטאלי של המועדון שתמיד העבירו מסר אחד לילד "אנחנו מאמינים בך, ואתה תחזיר לנו על המגרש", החזיקה אותו.


זריהן. התמיכה מבכר עשתה את שלה (מאיר אבן חיים)

עכשיו שאלת מליון האירו – המשכיות. האם זריהן מסוגל מנטאלית לייצר עוד משחקים כאלה כשעל הספסל ממתין לא אחר מאשר טוני וואקמה? נמתין ונראה. תזכורת: אחרי הצמד מול בית"ר בעונה שעברה הוא נפצע וחזר רק לאחר חודשיים לגארבג' טיים של אחרי הבטחת התואר. ובלי קשר, לב"ש אסור עכשיו להוריד רגל מדוושת הגז. היא חייבת להשיג ניצחון גם מול מכבי ת"א כי בית"ר ממש לא מתכוונת לוותר והדרך אל אליפות שלישית ברצף עדיין ארוכה.

אני חייב להתייחס לעובדה שברקת הולכת בכל הכוח על נייג'ל האסלביינק ובוחנת גם את מועמדותו של מוחמד עלי קמארה מרעננה. בב"ש מבינים שקשה מאוד לפגוע בזרים בליגה שלנו. העונה ב"ש לא רוותה נחת מהזרים שלה וכשהיא רואה גם את מכבי ת"א נכשלת שוב ושוב בהבאת זרים, היא קיבלה החלטה ששווה לשלם קצת יותר על שחקן שכבר מכיר את הליגה, הוכיח שהוא משתלב מצוין במנטאליות הישראלית מאשר על זר חדש שהוא תמיד הימור. היי, אין סיבה שמה שעבד עם וואקמה לא יעבוד עם האסלביינק וקמארה. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי