ההבדל הוא בתכנון ובמומנטום: מכבי ת"א וב"ש ראש בראש

ניב זריהן הפועל באר שבע בית"ר ירושלים
ניב זריהן הפועל באר שבע בית"ר ירושלים | דני מרון

משחק העונה לשעבר יפגיש שני מועדונים אירופאיים עם פער משמעותי בודד. אייל לחמן על זריהן, השחקן שחשב שידע הכל ולא הביא מספרים, החשיבות של ראדי, הרוח הקבוצתית השבורה של הצהובים ודור העתיד של נבחרת ישראל

(גודל טקסט)

1. פסיכולוגית, כמובן שהידיעה על עזיבתו של ג'ורדי קרויף שברה משהו ברוח הקבוצתית במכבי תל אביב, אך בעיקר הוכיחה שוב עד כמה הכדורגלן הישראלי, מפורסם וידוע ככל שיהיה, מכביסט ככל שיהיה, רגיש, שביר ומושפע משינויים במצב הצבירה. ציפיתי משחקנים כמו איתן טיבי, יובל שפונגין ואבי ריקן המנוסים ומשחקני העתיד אלי דסה, אייל גולסה ודור מיכה להבין את המתחולל בנפשו של ההולנדי ולהביא לו את הנקודות בנתניה.

רק שמקצועית, מכבי ת"א חזרה לתופעה מהתקופות האפלות שלה. שוב השחקנים של מיץ' גולדהאר מחזיקים יותר בכדור, משיגים קרנות מבוזבזות ומפסידים במאבקים ובקרבות. הקבוצה שכבשה עד היום 10 שערים ב-20 הדקות הראשונות, הוכרעה עם 3:0 כבר בדקה ה-57 ולמרות הטענות על אי ניצול מצבים, שוב הוכח כמה היא הגיעה לא מוכנה לרגעי ההכרעה של העונה.

אגב, שימו לב לנקודה מעניינת. פרץ, מיכה, גולסה וריקן, הפסידו דווקא באזורים הכי חזקים של מכבי ת"א לצפיפות שיצרו ניקו אולסק ודן גלזר המושאל. קחו את השישייה הזאת, שכוללת את הקשר האחורי הטוב בישראל (גולסה), תוסיפו את דיא סבע, טאלב טוואטחה, פיראס מוגרבי, מואנס דאבור ועומר אצילי וקיבלתם את הדור הבא של נבחרת ישראל – כולם סביב גיל 25.


"הקשר הטוב בישראל". לחמן על גולסה (ערן לוף)

2. אל הרשימה הזו חשבו בבאר שבע שניתן יהיה לצרף את גיא מלמד, החלוץ שהובא כדי לשחק בקו, אך לאחר תקופת חינוך והשקעה, הצוות של ברק בכר הכשיר ושיגר לרשימת דור העתיד את שחקן הכנף הטבעי, שנולד ל-4-3-3 של באר שבע, ניב זריהן. זו העונה השביעית של זריהן בקבוצות הבוגרים. באשדוד הוא פתח לראשונה כשהוא בן 18. מאז זריהן נטע תקוות שהתנפצו שוב ושוב.

רק 15 שערי ליגה יש לו במאזן וביחס לרגל שמאל מדויקת ועוצמתית, מסירה רכה מחד, בעיטת פגז מאידך, זה מעט מדי. כי זריהן חשב שהוא יודע הכל, לא השקיע, לא האמין בהגנה וכמעט ופוספס. במשחק הירידה של אשדוד בבלומפילד הוא שיחק 75 דקות. שבוע קודם כבש צמד ב-1:4 על הפועל פתח תקוה, חמישה חודשים ויום אחרי השער הקודם שלו באותה עונה. בעונת העלייה הוא כבש חמישה שערים בלבד, שלושה מהם בדצמבר. הכל נראה דליל ולא יציב.

יגאל זריהן, בן הזוג של נאור גלילי לחוליית ההתקפה המיתולוגית של אשדוד, ראה את בנו גדל עם כישרון אף גדול יותר משלו ועם מוסר עבודה ירוד. ללא השקעה בעבודת כוח, ניב הצעיר הוביל עצמו לכמעט סיום הקריירה, אך הפרויקט של באר שבע הפתיע שוב והרוויח אותו ואת רגל השמאל מהמרשימות בליגה.


מעט מידי תוצרת ביחס לאיכויות הרבות. ניב זריהן (דני מרון)

זריהן שחקן מגוון. הוא יכול לשחק בשמאל, מסוגל גם כחלוץ שני, אך מימין הוא יכול להיות האריאן רובן של הכדורגל הישראלי. עם החזרה של טוני וואקמה שמאלה, ירוויח ברק בכר את מאור מליקסון במרכז ויחד עם בן שהר בשפיץ האדומים יהפכו לרביעייה כובשת.

3. אם מליקסון כ-50-50 שמאל הוא כוח כובש ושדרוג לקישור, הרי שמהארן ראדי כ-50-50 ימין יהפוך את החמישייה הקדמית של באר שבע לעתירת כובשים. ראדי הוא כור ההיתוך של הכדורגל הישראלי. בגיל 22, הגיע לאימונים בהרצליה עם לפטופ מתחת לבית השחי. הרצינות, השקט והבגרות הביאה אותו לבני יהודה של גיא לוזון ובהמשך ל-13 שערי ליגה בסכנין של 2012. ראדי הוא סמל לאחריות אישית וללא ספק מנהיג שקט. הפועל באר שבע הלא דורסנית צריכה אותו לרגע ההכרעה כי הוא מוסיף לה עוד שחקן ששווה שער בכל רגע נתון.

4. עם ארבעה ניצחונות רצופים וספיגה של שער בודד, באר שבע נכנסת לישורת האחרונה מוכנה וזה תוצר תכנון וחלוקת עומסים של דרור שמשון והצוות המקצועי. המשחק מול מכבי ת"א יהיה המשחק הרשמי ה-53 העונה (הצהובים שיחקו משחק אחד פחות) ,בהחלט לא קל ואכן ישנו נתון מטריד אחד. האלופה ספגה רק 19 פעמים, אך בעשרה מקרים, מעל 50 אחוזים, ספגה בחצי השעה האחרונה. מבחינת כמות, גם של מכבי ת"א כמובן, זו אירופה במיטבה. מבחינת המומנטום, האלופה מגיעה בפער ענק.


סמל לאחריות אישית. ראדי (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי