הפרקליטות לעליון: עונשיהם של חברי לה פמיליה קלים מידי

חבר לה פמיליה
חבר לה פמיליה | צילום: אבשלום ששוני

הטענה היא על קולת עונשם של שבעה נאשמים מארגון אוהדי בית"ר ירושלים, אשר הורשעו בשורה של עבירות אלימות שונות ונדונו ל-22 - 48 חודשי מאסר בפועל, קנס ופיצוי כספי למתלוננים

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)
המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה הגישה ערעור לבית המשפט העליון על קולת עונשם של שבעה נאשמים בפרשת לה-פמיליה, וכן ערעור על זיכוי חלקי של אחד מהם, אשר הורשעו בשורה של עבירות אלימות שונות במסגרת השתייכותם לארגון האוהדים של קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים, המכונה "לה פמיליה", ונדונו לעונשי מאסר שנעו בין 22-48 חודשי מאסר בפועל, מאסר על-תנאי, קנס ופיצוי כספי למתלוננים.


המדינה סבורה כי העונשים אשר הוטלו על הנאשמים אינם הולמים את חומרת מעשיהם ונסיבותיהם החריגות ומתחמי העונש שנקבעו ע"י ביהמ"ש, אינם משקפים כראוי את חומרת האירועים בהם הורשעו המשיבים. 


כזכור, המשיבים – דניאל אלישייב, דור מגידיש, אביב בצלאל, ניב מנור, אליעד משה, רן יצחקי וגדי יחיאלוב הורשעו בעבירות אלימות חמורות, קשירת קשר לפשע ועבירות נוספות, כל אחד עפ"י חלקו, אשר בוצעו במסגרת השתייכותם לארגון האוהדים. המשיבים והאחרים כינו עצמם "הפירמה" או "הקומץ" ונמנו על מנהיגי הארגון ואנשי הביצוע.


כחלק מפעילות הארגון ולשם קידום ומימוש מטרותיו, פעלו חברי הקומץ בצוותא בתקופה הרלוונטית, בביצוע עבירות אלימות חמורות כלפי אוהדי קבוצות הספורט היריבות, ובכללן הפועל תל אביב ומכבי חיפה.



חברי לה פמיליה בעת הרשעתם בבית המשפט (אבשלום ששוני)


כאמור המשיבים הורשעו ונדונו לעונשי מאסר בפועל שנעו בין 22-48 חודשי מעצר. לגבי אביב בצלאל אשר זוכה מביצוע העבירה של חבלה בכוונה מחמירה והורשע בעבירת קשירת קשר בלבד, הסתפק בית המשפט בעונש מאסר החופף לתקופת מעצרו של בצלאל.


בערעור שהוגש באמצעות מנהל המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה, עו"ד ג'ואי אש, נאמר כי בית המשפט טעה הן בעונשי המאסר אשר גזר על המשיבים, אשר אינם הולמים את חומרת מעשיהם ונסיבותיהם החריגות, והן בקביעת מתחמי ענישה נמוכים שאינם הולמים ומשקפים כראוי את חומרת האירועים בהם הורשעו המשיבים.


לעניין הערעור על הכרעת הדין בעניינו של אביב בצלאל וזיכוי מעבירה של חבלה בכוונה מחמירה – נטען בערעור בין היתר, כי הכרעתו של ביהמ"ש, כי קיים ספק בנוגע להשתתפותו של בצלאל בתקיפה, מבוססת במידה משמעותית על טעות של ביהמ"ש אשר הסתמך על נתוני איכון מכשיר סלולארי של נאשם אחר ולא של בצלאל, והגיע על בסיס זה למסקנות מוטעות.


לאור כל זאת, ביקשה הפרקליטות להרשיע את אביב בצלאל בעבירה של חבלה בכוונה מחמירה, לקבוע מתחמי ענישה הולמים, חמורים יותר, למעשיהם של המשיבים, ולהחמיר בעונשם של כל המשיבים במידה ניכרת.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי