מקורבי הויבך: מגיע לטים לקבל חוזה ארוך במכבי נתניה

מכבי נתניה חוגגת
מכבי נתניה חוגגת | דני מרון

הגרמני מבוקש במכבי חיפה ובק"ש ובסביבתו מחכים להצעה טובה מהיהלומים. בקבוצה חגגו את ה-1:3 על בני יהודה, אולסק מנהל שיחות להארכת חוזהו: "אשמח לשחק מול מסי". דין גל חזר מהשאלה בנשר ("סבל שם"). צפו בתקציר

(גודל טקסט)

עד לפני חודש במכבי נתניה הסתפקו בהעפלה לפלייאוף העליון בעונת החזרה שלהם לליגת העל, אך נכון לאמצע אפריל ולאחר הניצחון אמש (שבת) 1:3 על בני יהודה, בנתניה רחוקים שלוש נקודות בלבד ממכבי תל אביב הרביעית, כשבכושר הנוכחי איש לא יופתע אם היהלומים ייצאו עם הכרטיס לאירופה.

"מחצית ראשונה פנטסטית של בני יהודה ואני לא זוכר קצב כזה בליגה הישראלית. לא היינו טובים במחצית הראשונה והיינו חייבים לאזן את המשחק", הודה אחד מצוות המאמנים, שי ברדה, שהגיע למשחק חולה ובכל זאת התעקש לנהלו. "אני מאושר שהצלחנו לנצח כי ניצחנו קבוצה ממש ממש טובה. מה הסוד פה? צריך לדעת ליהנות ולהביא את השחקנים האלה למצב שאם הם משחקים ככה, הם גם צריכים להתאמן בקצב גבוה. התפקיד שלנו זה לנסות ולא לשעמם אותם ולתת להם תכנים טובים באימון. יש פה שחקנים עם כישרון והשתדלנו לא להפריע להם. אין מחיר לשחקנים רעבים ולשחקנים שעוד לא הגיעו לטופ שלהם וזה מה שקורה בנתניה. אנחנו משתדלים לקחת את השחקנים ששנייה לפני הפריצה כי אנחנו לא יכולים להתמודד עם מחירים אחרים. זיהינו פוטנציאל של שחקנים מוכשרים בצורה בלתי רגילה".

את החגיגות בסיום קשה היה לפספס: ערן לוי היה על תקן הדיג'יי ובקרב שחקני נתניה קיימת הדעה הרווחת כי: "בעונה כזו אסור לנו לצאת רק עם המחמאות. מגיע לנו משהו מהעונה הזאת והמשהו הזה הוא העפלה לאירופה". מי שזכו למחמאות היו הבלם דודי תירם, שבעקבות פציעתו של ברנקו ורגוץ' צפוי לפתוח עד תום העונה וגם אתמול סיפק משחק מצוין, כאשר גם דני עמוס, כהרגלו, עצר את מצבי היריבה.


על תקן הדי.ג'יי. ערן לוי מנהל את החגיגה (דני מרון)

למרות פתיחה פחות טובה, נתניה התאוששה מהר מהפיגור והרבה הודות לערן לוי, שבבעיטה אדירה שוב הוכיח שהוא אולי שחקן ההכרעה הטוב בליגה, השלימה מהפך כשאת הפינאלה סיפק ניקו אולסק בשער שלקוח ממשחק הפיפ"א. "ערן לוי זה שחקן שבפעולה אחת יכול להכריע משחק ואני מאושר בשבילו. הוא עובד מאוד קשה, גם הזימון לנבחרת, גם השמירה על חדר ההלבשה. יתרה מזאת, הוא מקור לחיקוי עבור הצעירים לראות איך הוא בא ומתאמן", התייחס שי ברדה לקפטן שלו.

"זה היה שער יפה. שער של פעם בחיים כמו שאני אומר. אני לא יודע אם יהיה עוד אחד כזה. אם חשבתי על מסי שמגיע ביוני? כן, זה יהיה נחמד לשחק מולו", התייחס אולסק, שכפי שפרסמנו זוכה להתעניינות ממכבי חיפה ונמצא בשיחות עם הקבוצה על הארכת חוזהו. "בצעירותי, לפני שש שנים, שיחקתי בעמדות יותר התקפיות, אבל עכשיו העמדה שלי היא הגנתית יותר. אני לא עולה יותר מדי קדימה, אבל כשאני עולה אני מסוגל לעשות את זה. לפעמים צריך קצת מזל.

"הסוד של הקבוצה? כל אחד מכבד את חברו, כל אחד אוהב לעבוד ולהשתפר. כולם שמחים וזה הסוד", המשיך אולסק, "הספסול? יש לנו הרבה שחקנים טובים, במיוחד בקישור שיכולים לשחק. במשחק שעבר דידיייה החליף אותי וכבש, היום אני החלפתי את אביב וכבשתי. ברור שאני רוצה כמו כל אחד אחר לפתוח בכל משחק, אבל זה הכדורגל. בשנה הבאה? יש לי חוזה לשנה נוספת ואנחנו מדברים על להאריך אותו. הכל יהיה בסדר. אנחנו יודעים שאנחנו מסוגלים להעפיל לאירופה ואם נמשיך לשחק ככה בהחלט נוכל לעשות את זה. זו המטרה שלנו. אם נחזיק אצבעות לבית"ר וב"ש? אני לא מסתכל על הקבוצות האחרות. אנחנו מתרכזים במשחק שלנו".


הויבך והחברים רצים לברך את אולסק על שער יפהפה (דני מרון)

גם ברדה הסכים עם הקשר: "אני לא יודע מה יהיה טוב לנו במשחק מול ב"ש. אנחנו צריכים להתרכז במשחק שלנו מולם ולנסות לנצח. אנחנו נעשה הכל כדי לשמח את האוהדים ולנסות ולהגיע למקום באירופה".

טים הויבך חזר אמש להרכב לאחר תקופה ארוכה של פציעה והציג יכולת טובה. הבלם מעוניין מאוד להישאר בנתניה, אשר מחזיקה באופציה עליו עד ה-30.4, אך לא בכל מחיר, כאשר הגרמני לא יסתפק רק במימוש האופציה עליו לעונה נוספת וידרוש מהקבוצה חוזה ארוך טווח. לפי גורמים בסביבתו, לפחות שתי קבוצות כבר ממתינות להתפתחויות ומוכנות לעמוד בתנאים שהוא דורש. כפי שכבר פרסמנו, מכבי חיפה ועירוני ק"ש גילו בו התעניינות. בכל אופן, נציגיו מתכננים להשיב להצעת החוזה של נתניה ולא יקבלו אפשרות של הארכת החוזה בעונה האחת. "הכדור בידיים של נתניה", אמרו בסביבתו. "כל מי שהיה טוב השנה זכה לחוזה חדש ארוך טווח, וגם טים ראוי לזה. יש לו חלק בהצלחה. זה גם לא רק עניין של אורך החוזה, אלא ההכרה. הוא לא מחפש את הכסף כי אם כן הוא לא היה חותם בנתניה. הוא אוהב את הקבוצה".

גם ברדה התייחס לסוגיית הויבך: "אנחנו רוצים את כל השחקנים שלנו איתנו. יש הנהלה ואני מקווה שהדברים יסתדרו בינה לבין השחקנים. אנחנו מאמני כדורגל ואנחנו יכולים להביא רשימה מסוימת של שחקנים. כמו שהם לא נכנסים אלינו לקטע המקצועי, אנחנו לא ניכנס אליהם למשאים ומתנים. כל אחד עושה את תפקידו. יש לנו אופציה להאריך את החוזה, אבל מעבר לזה אין לי מושג, צריך לשאול את אייל סגל".


הויבך מקדים את גורדנה. רוצה חוזה ארוך גם כן (דני מרון)

בנתניה מעודדים מהעובדה שכל חמשת המשחקים הקרובים ייערכו באצטדיונם הביתי: ארבעה מהם יהיו משחקי בית (ב"ש, בית"ר, הפועל חיפה, בני יהודה) כשבתווך הם יתארחו אצל מכבי ת"א. בעניין אחר, השוער השלישי דין גל, שהושאל לעירוני נשר חזר למועדון ויתאמן בו עד סוף העונה. "הוא סבל שם ולא זכה ליחס הוגן, אז העדפנו שהוא יחזור לפה להתאמן", ציינו במועדון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי