מכבי ת"א הודיעה: באטוקיו סובל מקרע ברצועה הצולבת

כריסטיאן באטוקיו
כריסטיאן באטוקיו | דני מרון

הקשר הארגנטינאי שנפצע ב-0:2 על בני יהודה ייעדר תקופה ממושכת. ג'ורדי קרויף אחרי המשחק: "אם לא נהיה באירופה זה כישלון. לחלק מהשחקנים המושאלים יש מקום בקבוצה בעונה הבאה". צפו בתקציר

(גודל טקסט)

אחרי ארבעה הפסדים רצופים בפלייאוף העליון, מכבי תל אביב חזרה אתמול לנצח עם 0:2 על בני יהודה שהשאיר בחיים את האמונה שהכרטיס לאירופה יהיה של הצהובים אחרי חמשת המשחקים הבאים, כשהקרוב יהיה נגד הפועל חיפה באצטדיון "סמי עופר". כזכור, לאחר ארבעת ההפסדים הרצופים השחקנים עזבו את המגרש במהירות, כשהם לובשים אימונית וקפוצ'ון שמנע זיהוי ברור של כל שחקן צהוב. אתמול הם כבר הופיעו בפנים גלויות.

מי שייעדרו מהקרב מול החבורה של ניר קלינגר הם המוצהבים דור פרץ ואלי דסה, המורחק ברק יצחקי והפצועים שרן ייני וכריסטיאן באטוקיו. באשר לאחרון, הארגנטינאי-איטלקי בן ה-26 עבר בדיקת MRI שאיששה את החשות לפיהן סובל מקרע ברצועה הצולבת הקדמית. הוא ינותח בימים הקרובים וייעדר תקופה ממושכת, כך שגם עתידו בקבוצה לוט בערפל. שחקנים נוספים שבספק הם אייל גולסה שהתלונן על מתיחה בשריר הירך האחורי וחוסה רודריגס שנפצע אף הוא אתמול ברגלו.

המאמן ג'ורדי קרויף דאג להעביר מסר חד וברור לאחר הניצחון: "בסיום דרכי במכבי תל אביב לא אקח איתי את ארבעת ההפסדים הרצופים בפלייאוף, אלא את התיקו נגד מ.ס. אשדוד והפועל אשקלון וההפסד להפועל רעננה. אנחנו חייבים להיות באירופה, זו המחויבות שלנו. מכבי חייבת להיות במקומות 3-4 אחרת זה כישלון. איבדנו המון נקודות במקומות שלא היינו צריכים. בדקה ה-94 נגד הפועל חיפה, תיקו מאופס באשדוד ובאשקלון הובלנו 0:2 והחמצנו פנדל בדקה ה-94, אי אפשר להפסיד כל כך הרבה נקודות כשנאבקים על התואר. זאת הסיבה ולא ההכרזה שלנו שאני לא ממשיך. אני גם חושב שהשחקנים צריכים להילחם על העתיד שלהם ולא רק עבור המאמן".

"אני לא חושב שברגע שהשחקנים יודעים שהמאמן שלהם לא ממשיך החלוצים לא רוצים להבקיע, השוער לא רוצה יותר לעצור שערים ושחקני ההגנה מסתכלים לצד", המשיך ההולנדי. "שחקנים רוצים לנצח כל הזמן. בשש השנים האחרונות מאמנים רבים עזבו ועדיין היינו בעמדה של התמודדות על התארים. יש הרבה סיבות אחרות ואחת מהן היא שאין לנו איזון בקבוצה".


קרויף. "אי אפשר לאבד כל כך הרבה נקודות" (דני מרון)

על השחקנים המושאלים שיחזרו בקיץ לקריית שלום והשארתם בקבוצה אמר ג'ורדי: "התחלנו לפני שלוש שנים בתהליך של השאלת הכשרונות הצעירים שלנו. בהתחלה זה היה לבית"ר תל אביב/רמלה. אני חושב שהצעד הזה מוכיח את עצמו והצעירים האלה ביצעו התקדמות וקפיצת מדרגה. אני לא רוצה לדבר על שמות כי לא אהיה במכבי בשנה הבאה, אבל אני חושב שלחלק מהמושאלים יהיה מקום במכבי תל אביב. הם למדו ליהנות, אבל גם כשסובלים בכדורגל, הם שחקנים יותר בוגרים היום".

הבלם טל בן חיים הוסיף: "כל שחקן שעולה לשחק לא חושב מי המאמן. הוא חושב על עצמו, על משפחתו ובעיקר על מכבי תל אביב. אני מסכים שלא נראינו טוב במשחקים האחרונים ואנחנו קמים והולכים לישון עם ההרגשה הלא טובה שאנחנו מאכזבים מאות אלפי אוהדים בבית. למשחק (נגד בני יהודה) הגיעו רק 5,000 אוהדים שעוזבים משפחות ואני לא יודע איך אני הייתי מגיב על איך שאנחנו נראים במשחקים האחרונים ואיך שמכבי נראית. אני מבין את האוהדים. התוצאות לא טובות ואנחנו יודעים שאכזבנו. במשחקים הבאים ניראה יותר טוב".

על החזרה להרכב לאחר ישיבה ארוכה על הספסל אמר הבלם הוותיק: "זה לא היה קל וכמובן כואב כשאתה לא משחק ורואה את החבר'ה מהצד. סיכומים על המשך דרכי עושים בקיץ וכולם יודעים מה זה מכבי תל אביב עבורי". על הפציעה באטוקיו אמר בן חיים: "יש דמעות כי הפציעה קורעת לב. באטוקיו הוא אחד האהובים בחדר ההלבשה ונקווה שהפציעה אינה חמורה כפי שזה נראה".  

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי