עמיר תורג'מן: הדרך שלי לעשות את הדברים לבד היא הנכונה

עמיר תורג'מן
עמיר תורג'מן | לירון מולדובן

המאמן שפוטר ממ.ס אשדוד בשל סירובו לעבוד תחת יוסי מזרחי סיכם: "היו לי החלטות טובות יותר ופחות, אבל אני קבעתי. אני נפרד מג'קי ברוח טובה, בטוח שהם יישארו". מזרחי הוצג: "לא רוצה לאמן, אך זה מצב חירום"

קבוצות: מ.ס. אשדוד
(גודל טקסט)

רק אתמול בלילה בחר הספונסר הראשי של מועדון ספורט אשדוד ג'קי בן זקן להודיע לעמיר תורג'מן על פיטוריו והחלפתו ביוסי מזרחי, וכפי שנחשף לראשונה בספורט1 המאמן המפוטר אישר כי התבקש להישאר בתפקיד, אך תחת סמכותו של מזרחי, והיום הוא שוחח על כך בהרחבה במסיבת עיתונאים.

תורג'מן הגיע הבוקר כדי להיפרד מהקבוצה וטען: "זה באמת מאכזב לסיים את העונה שלושה מחזורים לפני הסוף וכשהמשימה לשמה באתי לא הושלמה. אני בטוח שאשדוד תעמוד במשימה – אני והצוות שלי היינו מוכנים למשימה בצורה הטובה ביותר וחבל שזה לא קרה".


על בחירותיו באשדוד ובעיות המשמעת
: "הלכתי עם הדרך שלי כל הדרך, כי מבחינתי הדרך של המועדון הייתה חשובה מאוד והלכתי איתה ברמה המקצועית והמשמעתית. דברים נעשו בצורה הכי ישרה ושקופה. לפעמים זה הולך בקנה אחד עם הבעלים ולפעמים לא וג'קי יכול להסכים או שפחות. הקבוצה הייתה מאורגנת ומסודרת, גם אם היו פה ושם ענייניים. הייתה דרך טובה וכבוד הדדי בין כולם".

מבחן התוצאה: "התחלנו במינוס שבע מול אשקלון, הגעתי כשהקבוצה במצב מאוד לא קל. היינו במינוס ארבע מהקו האדום. הגעתי כדי שנעלה מעל לקו האדום וכמובן שנישאר בליגה. אנחנו ארבע נקודות מעל הקו ונשארו שלושה משחקים, אז אני בטוח שהקבוצה תצליח לעמוד במשימה ותישאר, אפילו שיש משחק מפתח מול אשקלון ביום ראשון".


לא מעט פציעות גם פגעו בתורג'מן ובאשדוד (דני מרון)

השינויים בינואר: "העפלנו עד רבע גמר הגביע ועשינו תוצאות טובות בליגה, אבל אז, למרבה הצער, הרבה שחקנים נפצעו. שחקנים משמעותיים. רק לפני שבועיים ניצחנו את מכבי חיפה, קבוצה עם כוכבים. אין ספק שבמשחק האחרון פישלנו, אבל יכול להיות שקיבלנו פיק ברכיים ואני סומך במאה אחוז על החבר'ה שיעשו את העבודה ביום ראשון".


על החלפתו במזרחי:
"פיטורי מאמנים זה חלק מהמשחק. כל מאמן לוקח בחשבון שיכול להיות שהיום הוא יאמן ומחר לא. מה שחשוב הוא שכל אחד יילך בדרכו האמיתית ואני ישן בלילה כי עמדתי על שלי במטרה לקדם את מ.ס אשדוד כדי שתגיע לחוף מבטחים".

שיחתו עם בן זקן: "זו הייתה שיחה טובה. הוא נתן לי לעבוד, היו התייעצויות לגיטימיות בין מאמן לבעלים, אבל בסופו של דבר ההחלטה הסופית תמיד הייתה שלי ואני שלם עם ההחלטות שלי. חלק הצליחו יותר, חלק פחות, אבל אני רוצה לאחל למ.ס, לג'קי, לשחקנים, לצוות ולכולם שיישארו בליגה – זה הכי חשוב".


בן זקן ביציע. "חלק מההחלטות הצליחו יותר, חלק פחות, אבל הן היו שלי" (ערן לוף)

הבאת יוסי מזרחי כמאמן מעליו: "אמרתי חד וחלק שאני מאמין בדרך האישית שלי. אני מכבד את יוסי ואוהב אותו, הוא קיבל אותי באהבה, אבל אני מאמין ביכולתי להוביל את הקבוצה. היו מקרים שדיברתי איתו בטלפון והתייעצתי איתו, אבל זה בא לידי ביטוי כדבר נוסף ולא כמשהו חד וחלק. אני חושב שהדרך שלי היא הנכונה, שאני עושה את הדברים לבד".

ההזדמנות לאמן בליגת העל: "זו הייתה הזדמנות טובה. ניסיתי להביא את האני מאמין שלי למועדון, כולל בכל נושא המשמעת כי אני חושב שאנחנו מתעסקים בכדורגל , אבל יש ילדים ואנשים מסביב שרוצים לראות את הענף מעניין, טוב וכמובן נקי. לכן במקרים חמורים נהגתי כך, כדי שילדי העתיד שלנו לא יעשו את אותן טעויות. הדרך והגישה לא פחות חשובה מהכדורגל. עתידי? אני אנוח עכשיו, אבל ברור שארצה להישאר בליגת העל. אני נפרד מג'קי ברוח טובה".

לאחר מכן התייצב גם יוסי מזרחי מול המיקרופונים והבהיר: "אף אחד לא רוצה להיות בסיטואציה כזו, להגיע שלושה משחקים לפני סוף העונה זה לא נעים, אבל כשקוראים לך למילואים אתה והלך ולא שואל יותר מדי. יש לנו משימה קשה מאוד שצריך לעמוד בה ובשביל זה אני פה. מקווה שכל המערכת תתגייס כדי שאשדוד תישאר בליגה. אני עובד מערכת אז התגייסתי. ההצהרות שלי מתחילת השנה עמדו בעינן, אם הייתי רוצה לאמן הייתי עושה זאת, אבל זה מצב חירום".


סיכויי ההישארות
: "אני אופטימי מטבעי ואני מאמי ביכולת של השחקנים ובשלי כדי שנצא מהמצב הזה וזה לא יהיה פשוט. אני מאמין גדול שעם עבודה קשה וטקטקה נכונה אפשר יהיה להוציא אותה מהמצב הזה, למרות מכת פציעות קשה. במשך 25 שנה אני בעסק הזה וזו פעם חמישית שאני מגיע בסיטואציה כזו לאשדוד. אני לא יכול לרוץ, להבקיע או למנוע שערים, אבל להחדיר שחקנים אמונה, ביטחון ומשמעת אני מקווה שאוכל לעשות בפרק זמן קצר מאוד".


יוסי מזרחי. "כשקוראים לך למילואים אתה לא שואל יותר מדי" (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי