מאבק בין סטנצ'יו לעירייה ומהפכה בסגל: הפועל עכו לאן?

דניאל סטנצ'יו
דניאל סטנצ'יו | טוויטר

למרות ההצלחה במחזורים האחרונים, בצפון ידעו כי סיכוייהם לשרוד היו קלושים. הרומני יחליט על המשך דרכו בתקופה הקרובה בצל העימות המתוקשר, איש עסקים הציע לרכוש את הקבוצה וכבר נפגש עם נציגי העירייה

קבוצות: הפועל עכו
(גודל טקסט)

חוסר ודאות, זאת ההגדרה למה שצפוי להתרחש עם הפועל עכו בחודשים הקרובים ובמיוחד בחודשי הקיץ. המועדון שעבר מהפכה גדולה בקיץ האחרון בעיקר בחלק הניהולי צפוי לעבור מהפכה נוספת גם בקיץ הקרוב, אבל הפעם לקראת הליגה הלאומית. בעכו אומנם הרשימו במחזורים האחרונים כאשר השיגו שני ניצחונות ושתי תוצאות תיקו בארבעת המחזורים האחרונים אבל, ידעו שרק נס יציל אותם מירידה, דבר שלא קרה אשדוד ניצחה את הפועל אשקלון ועכו ירדה אתמול רשמית לליגה הלאומית.

למרות שהירידה הגיעה רק אתמול, כבר במהלך החודש האחרון במועדון פעלו וחשבו על ההכנות לעונה הבאה. השאלה המסקרנת ביותר תהיה סביב עתידו של הרומני דניאל סטנצ'יו. האחרון חתם על חוזה לחמש שנים מול עיריית עכו על קבלת זכויות הניהול, אך לאחרונה נתגלעו פערים בין הצדדים. מצד אחד הרומני מראה נכונות להמשיך במועדון ומצד שני הוא לא מראה רצינות לגבי ההתחייבויות שלו מול העירייה. המצב הוא כזה נכון לכרגע – היועצת המשפטית של העירייה בודקת אם סטנצ'יו עמד בהסכם או שמא ימצאו הפרות מצדו בהסכם, דבר שיוכל לשחרר את העירייה מההסכם מולו. אם יימצאו הפרות, העירייה מתכוונת להודיע לרומני על סיום דרכו במועדון וגם תיתכן תביעה משפטית של העירייה נגדו על הפרת ההסכם. אגב, זו אחת הסיבות שהעירייה עצרה את הזרמת הכספים למועדון, בעקבות החשד שסטנצ'יו וחברת הניהול תחתיו הפרו לכאורה את ההסכם.

מה שעוד עורר את חשד העירייה זה שהרומני עדיין מתחמק מהעברת הסכום של 1.4 מיליון שקל להתאחדות כדי שיוכל להירשם כבעלים – כרגע הוא עדיין רשום כמנהל מקצועי, למרות שעל פי ההסכם מול העירייה הבעלות אמורה לעבור אליו. הבעיה הנ"ל יכולה לגרום למכשול גם מול ההתאחדות לכדורגל שדורשת מסטנצ'יו להפוך לבעלים רשמי של הקבוצה. במקרה כזה שהקבוצה תידרש לכסף מיידי, הפיתרון צפוי להיות מכירת שחקנים משמעותיים מהעונה האחרונה. בראש הרשימה נמצאים הקשר גבי קניקובסקי שמבוקש במכבי נתניה והפועל קריית שמונה ובן אז'ובל שמבוקש בקריית שמונה ובהפועל באר שבע. במידה ועכו תצליח למכור את השניים, היא תקבל כסף מיידי להעברת התשלום להתאחדות. בנוסף ברור כי רוב הזרים אם לא כולם יעזבו את הקבוצה, כמו גם המגן עבדי פרחאת, הקשר בן רייכרט והחלוץ דודו ביטון להם אין חוזה לעונה הבאה. גם עתידו של המאמן איציק טוויזר אינו ברור כאשר בעכו ירצו לראות אותו ממשיך והאחרון יצטרך לקבל החלטה בנושא.


קניקובסקי. מכירתו עשויה להעשיר את הקופה משמעותית (עדי אבישי)

על פי מקורבים למועדון, סטנצ'יו שוקל לתבוע את עיריית עכו על הפרת ההסכם לאחר שהאחרונה עצרה את הזרמת הכספים למועדון, בניגוד למה שהתחייבה בתחילת העונה. במקביל, בעוד העירייה והרומני משחקים בחתול ועכבר, איש עסקים ישראלי שמתגורר באירופה ותרם בעבר מיליונים למוסדות שונים בעיר עכו פנה לגורמים בעירייה באמצעות בא כוחו והביע נכונות לקחת על עצמו את המועדון. כרגע הרבה מסתורין אופף את הנושא, אבל אותו איש עסקים כבר מכין את הקרקע להגעתו ומינה מספר בעלי תפקידים מטעמו שאם וכאשר ייכנס למועדון אנשיו יחליפו מיידית את הקיימים. בין בא כוחו של איש העסקים ונציגי העירייה נערכו כבר שתי פגישות והכיוון חיובי, אך כרגע כולם מחכים לראות מה ייסגר בין הרומני לעירייה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי