חן עזרא: היה לי חלום להיות באחת הליגות הבכירות באירופה

חן עזרא
חן עזרא | ערן לוף

עתידו האישי ("מקווה להמשיך בבית"ר"), מעמדו של בן זקן ("אני חושב שהוא עושה עבודה טובה"), מצבו העדין של שכטר ("כולנו רוצים שיישאר") והמשחק החשוב מול ב"ש ("הגענו לבאר ועכשיו רוצים לשתות"). ראיון

(גודל טקסט)

בשבת (21:00) יתקיים משחק העונה כשבית"ר ירושלים תפגוש את הפועל באר שבע למשחק העונה. הצהובים-שחורים יודעים שאחרי התבוסה למכבי נתניה, רק ניצחון ישאיר להם סיכוי סביר לזכייה באליפות לראשונה מאז 2008.

אחד המצטיינים הוא חן עזרא. הקשר בן ה-29 נהנה מפריחה בעונתו השנייה בקבוצה מהבירה. שבעה שערים כבר כבש העונה הקשר המוכשר ונחשב לאחת הסיבות המרכזיות להצלחה הגדולה של המועדון. שמונה ימים לפני שהאופציה על חידוש החוזה שלו פגה, מדבר עזרא בראיון מיוחד לספורט1 על ההפסד הכואב לנתניה, שאיפות הגביע, מעמדו של בני בן זקן ועתידו האישי.

מה קרה לכם מול מכבי נתניה?
"זו הייתה תקלה שלא ציפינו לה, זה חלק מהכדורגל וזה קורה, ברור שכולם מאוכזבים, אבל בכדורגל צריך להיות חזק מנטלית. אנחנו כבר אחרי זה, חדשים ומתכוננים למשחק בשבת. אנחנו באמת עושים עונה גדולה עד עכשיו ורוצים להמשיך את מה שעשינו עד עכשיו. זה רק משחק אחד אז אסור שזה יגרום לנו לשקוע עכשיו. נתניה זו הדוגמא הכי טובה בשבילנו. שבוע לפני זה הם קיבלו חמישייה, כולם אמרו שהם על הרצפה והם באו מולנו וניצחו בגדול. הפסד אחד לא אומר כלום".

איך אתם מגיעים למשחק העונה בשבת?
"מגיעים באמונה גדולה ורוצים לעשות ניצחון. אנחנו מאוד מאמינים בעצמנו, עם הקהל שלנו. רוצים להיראות טוב, לשחק טוב ואני מקווה שניקח את שלוש הנקודות".

חן עזרא. עונה מצוינת (ערן לוף)
חן עזרא. עונה מצוינת (ערן לוף)

"באר שבע קבוצה מצוינת, היא לא סתם האלופה של השנתיים האחרונות, אבל אני באמת חושב שבמשחק הזה אין פייבוריטית. לבוא לשחק מולנו בטדי, עם הקהל שלנו, במגרש שלנו, עם הקבוצה הטובה שיש לנו, אז קשה להגיד שיש מישהי פייבוריטית. לא הם עלינו ולא אנחנו עליהם. יהיה משחק טוב של שתי קבוצות מצוינות והקהל ייהנה. כולם יודעים כמה כוח יש לקהל שלנו בטדי, כמה הוא משמעותי ועוזר לנו וכמה אנחנו השחקנים מחוברים לקהל. ברור שזה נותן לנו יתרון בבית שלנו, עם כל האוהדים שיגיעו, זה ייתן אנרגיות של עוד שחקן במגרש. אנחנו מקווים מאוד לא לאכזב אותם. יש לנו בעצם שני גמרי גביע רצופים עכשיו, גם בשבת וגם ברביעי, מקווים לשמוח מאוד אחרי המשחקים האלה, בעזרת השם".


אם הייתי אומר לך בתחילת העונה שארבעה משחקים לסיום העונה ואתם תתמודדו על אליפות וגביע, מה היית אומר?

"לא הייתי מאמין שזה אפשרי. הייתי אומר לך שזה נראה לי רחוק מדי. האמנתי שיש לנו קבוצה טובה, אבל לא האמנתי שנגיע ככה עד הישורת האחרונה. יחד עם זאת חשוב לי להגיד שעדיין לא עשינו כלום, אנחנו ממש לא מסתפקים בזה. אני לא רוצה לדבר יותר מדי, אבל עדיין יש לנו עוד מה להשיג. הגענו עד הבאר, עכשיו אנחנו רוצים לשתות".

עזרא עם שכטר. חיבור מיוחד (דני מרון)
עזרא עם שכטר. חיבור מיוחד (דני מרון)

עברתם העונה כל כך הרבה אירועים ותהפוכות ומשברים ובכל זאת הצלחתם ברוב הפעמים להתעלם ולהמשיך לנצח על המגרש, איך עשיתם את זה? מה הסוד של הקבוצה הזאת?
"זה באמת מדהים. יש לנו חדר הלבשה כל כך חזק, שזה דבר שלא נתקלתי בו אף פעם בקריירה שלי. כולם כאן אוהבים אחד את השני, מכבדים אחד את השני, שמחים בהצלחה אחד של השני ומפרגנים. יש במועדון הזה סוג של עוצמה, שאתה כבר רגיל שכל שבוע קורה משהו, אבל אף אחד לא מתייחס לזה. אתה נכנס למן טירוף כזה בבית"ר ומרגיש שזה מועדון מלא באמוציות ואנרגיות ויודע שכל המדינה מתעניינת בו, מועדון מלא באוהדים ומתרגלים גם לזה שקורים דברים. אנחנו מבינים שבשורה התחתונה כולנו יחד וצריכים להביא תוצאות על כר הדשא וזה מה שעשינו. מגיעים למשחק, מתנתקים, מתעסקים בכדורגל וזה הכל. עם הזמן באמת שהתרגלנו לכל הרעש מסביב ולכן שום דבר לא משפיע עלינו".


מה אתה חושב על המאמן שלך, בני בן זקן? התחושה היא שהוא לא מקבל מספיק רספקט מאנשים שלא נמצאים במועדון.

"בני מצליח להפתיע את כולם. הוא אולי בחור מופנם, אז אנשים חושבים שהוא פחות בולט. בני בחור מאוד חכם, הוא יודע איך להכין אותנו, האימונים שלו מצוינים והתוצאות שלנו מדברות בעד עצמן. הוא מעורב מאוד בכל הקטע המקצועי, הרבה יותר ממה שחושבים ואני חושב שהוא עושה איתנו דרך טובה מאוד".

בני בן זקן. עושה עבודה טובה (דני מרון)
בני בן זקן. עושה עבודה טובה (דני מרון)

מה עושה אתכם לקבוצה כל כך חזקה העונה?
"אני חושב שמה שמיוחד בקבוצה שלנו, זה שכל שחקן יכול לתת גול. מהבלמים, המגנים, הקשרים, הכנפיים וכמובן החלוצים. בגלל זה תראה את כמות השערים שבית"ר הבקיעה ואת רצף המשחקים שבהם הבקענו ותראה שהכמות של המבקיעים הבכירים, לא רחוקה מאוד משאר השחקנים. השערים כאן מתחלקים בין המון שחקנים, ואני חושב שזה משהו שמייחד אותנו. כולם כאן מסוכנים וכולם יכולים לתת גול".

איך אתה רואה את העונה שלך באופן אישי עד עכשיו?
"אני מרגיש טוב מאוד בבית"ר, מרגיש שכיף לי כאן ויש לי ביטחון על המגרש. אני מרגיש חיבור עם הקהל, בכלל עם כל האנשים במועדון הזה. אני מרגיש שמח ואני חושב שרואים את זה על המגרש. אני מאוד שמח שאני מצליח להביא את היכולת שלי לידי ביטוי על המגרש, גם בשערים. היו הרבה פעמים ששיחקתי טוב, ולא תמיד הבקעתי את השערים וזה היה טיפה מעלים את מה שכן עשיתי טוב. במדינה שלנו לפעמים מעריכים אותך רק כשאתה כובש, ולא רואים את הדברים האחרים. בהמון משחקים הייתי טוב, עשיתי דברים בשביל הקבוצה ולא בקטע של שחצנות חלילה, אבל עזרתי לקבוצה בדברים שלא תמיד באים לידי ביטוי בשערים ובישולים. אבל בכדורגל, אתה יודע איך זה, מי שלא כובש או מבשל, לא תמיד סופרים אותו. אז חשוב לי שבזמן האחרון העליתי את המספרים בקטע של הגולים, וזה גם מתחבר עם היכולת הטובה. אני לא רוצה לסכם עכשיו את העונה, יש לנו משחקים סופר חשובים עכשיו ובעצם עדין לא עשינו כלום".

חן עזרא. חלם לשחק באירופה (דני מרון)
חן עזרא. חלם לשחק באירופה (דני מרון)

מה השתנה העונה לעומת 3-4 השנים האחרונות?
"אני חושב שגם בעונה שעברה, בחצי עונה בבית"ר הייתי טוב והיו לי משחקים טובים, הגענו לחצי הגמר, היו לי כמה שערים יפים, הגענו בסוף לאירופה. אני חושב שהשנה, ברגע שהתחלתי את העונה עם הקבוצה, מההתחלה ממחנה האימון, ישר למשחקים של אירופה, זה היה ההבדל. יותר קל להיכנס לתוך הקבוצה, מאשר לבוא בינואר, אחרי כל מה שעברתי בהפועל, שלא קיבלתי משכורות. גם נפצעתי בכתף ולא שיחקתי הרבה זמן, אז זה לא פשוט מיד להיכנס לתוך קבוצה ולהיות ישר טוב ומשפיע. העונה הכל התנהל בשקט, ביציבות, בשמחה ובכיף, וזה מה שגרם לי להיות הרבה יותר טוב".


אנחנו לא מסכמים קריירה כמובן, אבל אתה כבר בן 29 ואתה לא מרגיש שאולי קצת התפספסת? לפני חמש שנים סימנו אותך כדבר הבא בכדורגל ויש תחושה שקצת קצת נעלמת, אתה מסכים?

"אני מסכים איתך. אני יודע בתוך תוכי שיכולתי להגיע, בנקודת הזמן הזאת, למקומות יותר גבוהים, אבל עם זאת אני עדיין שמח בחלקי ולא ממעיט במה שעשיתי בכדורגל הישראלי. יש שחקנים שאפילו לזה לא מתקרבים ולא מגיעים. הייתי רוצה להיות באירופה, באחת הליגות הבכירות, זה סוג של חלום, אבל דברים לא תמיד מסתדרים כמו שאתה חולם. אבל באמת שאני שמח בחלקי ומאושר במה שהשגתי. יש שחקנים שחולמים לשחק גם במכבי חיפה וגם בבית"ר. ובעונה הזאת בכלל מה שאנחנו עושים עם בית"ר נותן לי הרבה מאוד סיפוק ובעזרת השם שניקח גם תואר אז בכלל".


אתה מדמיין כבר תסריט של תואר ביד אולי אפילו שניים?

"אני רק מדמיין בראש שיש לנו עוד מעט גמר גביע מול קבוצה סופר קשה, קבוצה מאוד חזקה ואני מכין את עצמי לקרב קשה. ולגבי האליפות, אני מגיע בעיקר בצניעות ובאמונה, כי כרגע המצב, צריך להודות, לא לטובתנו כל כך ויש לנו משימה קשה ביום שבת. אני מאוד מאמין אבל עם רגליים על הקרקע. ניצחון בשבת ייתן לנו בהחלט תקווה גדולה".

איתי שכטר. כולם רוצים שיישאר? (דני מרון)
איתי שכטר. כולם רוצים שיישאר? (דני מרון)

האופציה על הארכת החוזה שלך מסתיימת אוטוטו. מה קורה עם חידוש החוזה שלך?
"עדיין לא דיברו איתי, אבל בית"ר זה מקום שמאוד טוב לי בו, אני מאושר בבית"ר, ואני מקווה להמשיך כאן גם הלאה".

החבר שלך איתי שכטר, נמצא באותה סיטואציה כמוך, גם הוא מסיים חוזה. עד כמה חשוב לכם השחקנים, לבית"ר כקבוצה, שאיתי שכטר ימשיך בבית"ר?
"כולם יודעים ומבינים כמה איתי חשוב למועדון. כולם אוהבים אותו, אנחנו יודעים כמה הוא תורם במגרש וגם מחוץ למגרש, בחדר ההלבשה. כולם כאן רוצים שאיתי יישאר בבית"ר בעונה הבאה. איתי הוא שחקן שאי אפשר לא לאהוב, בנאדם שכל הזמן מחייך, מלא בשמחת חיים, מצחיק את כל מי שנמצא לידו, נותן אווירה טובה, בנאדם חיובי. הוא מנהיג על המגרש וגם מחוץ למגרש וזה חשוב מאוד". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי