דיווח: פרד רוטן אמר לא לטוונטה ויישאר במכבי חיפה

פרד רוטן
פרד רוטן | עדי אבישי

למרות ההצעה מקבוצת נעוריו, שרואה בו כמי שישקם אותה לאחר שירדה ליגה, "דה טלחראף" מדווח שהמאמן מעדיף להישאר בשל העדפתו לשכר והחיים בישראל, אך עשוי לשמש כיועץ להנהלה. וגם: לויטה התראיין לקראת סכנין בשבת

(גודל טקסט)

פרד רוטן יישאר בעונה הבאה במכבי חיפה, כך מפרסם הבוקר (חמישי) העיתון ההולנדי "דה טלחראף". לפי הדיווח, למרות ההתעניינות של טוונטה אנסחדה במאמן בן ה-55, הוא דחה את קבוצת נעוריו שירדה ליגה אחרי 34 שנים ורצתה למנות אותו למנהל המקצועי של המועדון, מאחר שהוא מעדיף " להמשיך את ההרפתקאה שלו במכבי חיפה", כך נכתב.

העיתון חזר על האפשרות שרוטן ישמש כיועץ כלשהו להנהלת טוונטה כפי שפרסם אתמול העיתון AD ההולנדי, אבל הדגיש שבקבוצה מאוכזבים מאוד ממאמן מכבי חיפה על היחס שלו להנהלה, שראתה בהחתמתו צעד חשוב לקראת שיקום המועדון. טוונטה הציעה לרוטן "צ'ק פתוח" לשיקום הקבוצה מהיסוד, אבל הוא מצידו העדיף כנראה את העבודה הקלה יותר בישראל עם קבוצה שלא צריך להחזיר לליגה הבכירה.

ההסבר הוא שלמרות שיש לו תמיכה גדולה בהנהלת טוונטה שרואה בו את המושיע, רוטן לא רצה לסגור את הדלת בפני מכבי חיפה אחרי שלושה חודשי עבודה בלבד. כפי שפורסם בעיתון ובספורט1, לפי החוזה שלו, המאמן ההולנדי היה חייב לתת תשובה עד ה-1 במאי אם הוא נשאר או עוזב את המועדון הירוק. לפי העיתון, החיים בישראל מוצאים חן בעיני רוטן לצד השכר שהוא מרוויח, והוא היה צריך לוותר על הרבה דברים כדי לחזור לטוונטה.


הדיווח בהולנד (צילום מסך)

העיתון ההולנדי לא שכח להדגיש את העובדה שרוטן לא ממש הצליח מבחינה מקצועית עד כה במכבי חיפה, או כפי שהוא מגדיר זאת: "ההצלחה שלו הייתה מעטה מאוד. הוא לא הצליח יותר מאשר קודמיו גיא לוזון ורוב מאס, במועדון שנחשב לאחד הגדולים בישראל".

במקביל לשלל הדיווחים וההכחשה הגורפת מצד אנשי מכבי חיפה באשר לאפשרות שיעזוב להולנד, בקבוצה ממשיכים בהכנות למשחק בשבת בדוחא (20:15, ישיר בספורטHD4) מול בני סכנין ושבו לאימונים לאחר יום מנוחה. הבלם רמי גרשון שעבר ניתוח ייעדר עד לסיום העונה ועל כן נראה שרז מאיר צפוי להחליפו בעמדת המגן השמאלי ואילו ארנסט מאבוקה יחזור לתפקיד המגן הימני. בחיפה אומנם נוטים לשחרר את מאבוקה, אבל השחקן יקבל הזדמנות אחרונה להוכיח את עצמו. בקישור ובהתקפה לא צפויים להיות שינויים גדולים – גל אלברמן או שלומי אזולאי צפויים להחליף את גרשון כקפטן הקבוצה.

השוער אוהד לויטה אמר לאתר הרשמי לקראת המשחק: העובדות מוכיחות חד משמעית שלא היינו מספיק יציבים ולא מספיק טובים העונה. בחלק מהמקרים זה נראה יותר טוב, בלא מעט משחקים הרבה פחות, ואלו דברים שחייבים לשנות לקראת העונה הבאה. אנחנו נחושים להמשיך לעבוד קשה, להשתפר ולהתקדם, זו החובה שלנו".


לא מעט זעזועים השנה. אוהד לויטה (ערן לוף)

כשנשאל לויטה כיצד הוא מסביר את חוסר היציבות, השיב: "עברנו לא מעט זעזועים השנה. סגל כמעט חדש, חילופי מאמנים, פתיחה רעה, אלה דברים שלא תמיד פשוט להתמודד איתם במהלך העונה. אבל אני חייב לציין שתמיד נשארנו ביחד וחדר ההלבשה שלנו נשאר מגובש וחזק גם ברגעים קשים. זה דבר שמאוד מעודד לקראת ההמשך".

שני המשחקים שנותרו עד סיום העונה: "סכנין היא יריבה טובה שכבר ניצחה אותנו העונה, ובטח שבמגרש הביתי שלה וכשהיא משוחררת, יהיה משחק קשה. אנחנו צריכים לבוא עם אנרגיות נכונות וב-100 אחוז ואז אני מאמין שיש לנו סיכוי טוב לנצח. אנחנו מגיעים לכל משחק במטרה לנצח, זו צריכה להיות המטרה של מכבי חיפה תמיד. אנחנו מאמינים שאם נסיים את העונה בצורה טובה גם נפתח טוב בשנה הבאה, ולכן זה חשוב מאוד עבורנו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי