קרויף: עברתי את הגבול עם טיבי, אני לא גאה בכך

שרן ייני עם ג'ורדי קרויף
שרן ייני עם ג'ורדי קרויף | אודי ציטיאט

מאמן מכבי ת"א התייחס לתקרית עם הבלם לפני נתניה (שני, 20:30 בספורט1): "אדם טוב ושחקן נאמן". על ייני שישוב: "היה חסר לנו כשאיבדנו שליטה". וגם: קבוצת הנוער זכתה מעשית באליפות. דראפיץ' יפתח עם רוז'נסקי

(גודל טקסט)
מכבי תל אביב עורכת בשעה זו את מסיבת העיתונאים השבועית לקראת המשחק מול מכבי נתניה (שני, 20:30 בספורטHD1) שינעל את המחזור ה-33 בפלייאוף העליון בליגת העל.


הצהובים מגיעים אחרי שהפועל חיפה עקפה אותם וטיפסה למקום השלישי בזכות ניצחונה על בני יהודה. רק ניצחון יחזיר את ג'ורדי קרויף אל מעל האדומים מהכרמל וישים את הקבוצה התל-אביבית במקום המוביל לאירופה, בעוד הפסד יאפשר למכבי נתניה להתקרב לכדי נקודה בלבד ממכבי תל אביב, כשבקופה יישארו 9 נקודות.


באימון הקבוצה היום, נטלו חלק כל השחקנים למעט כריסטיאן באטוקיו הפצוע שינותח בארגנטינה. ברק יצחקי התאמן, אבל לא יהיה בסגל בשל עונש הרחקה מארבעה משחקים המסתיים נגד מכבי נתניה. אימון מלא קיים הקפטן שרן ייני שאמור להיות בסגל וכמוהו גם הבלם איתן טיבי.


המאמן ג'ורדי קרויף התיישב לצדו של הקפטן שרן ייני שלא שיחק כחודשיים והבהיר לקראת המשחק: "נתניה במומנטום של להילחם כמו משוגעת על הכרטיס לאירופה, זה מצב מסוכן. יכולנו לעשות צעד משמעותי בכיוון, אבל המשחקים האחרונים לא עזרו לנו. נתניה קבוצה מסוכנת והעובדה היא שבמשחק האחרון מולם לא הבקענו והם הקשו עלינו. אנחנו לא שיחקנו מעולם הגנתי, תמיד חיפשנו לנצח ולהבקיע את השער הראשון כדי שנהיה רגועים. גם בשבוע שעבר הגיע לנו הניצחון, אבל בחמש דקות קרה מה שקרה".


ועדת המשמעת של איתן טיבי: "אני יכול לומר שאני לא גאה בתמונות שהראינו, לא שמח מכך כמובן. הכרתם אותי בשנים האחרונות ואני בדרך כלל רגוע, אני גם יודע שכולנו עושים טעויות – מאמנים ושחקנים – ושזה חלק מהכדורגל. היו שני רגעים שבהם חציתי את הגבול, עם יצחקי בעונה שעברה ובמשחק האחרון עם איתן. יש הרבה ספקולציות. אני מכיר את איתן במשך שנים והוא תמיד היה חייל נאמן אם אפשר לקרוא לזה ככה. הוא שחקן טוב, מקצוען עם לב טוב. הסיפור נגמר והכל נסגר בפנים באמצעות שיחה טובה. אין מניעה שהוא לא ישחק. בחרתי ללכת בעקבות העקרונות שלי ואעשה את זה עד יומי האחרון, יש דברים חשובים מתמונות לא מחמיאות שיצאו ושאני לא גאה בהן. קודם כל על שחקן לעזור לחברים שלו ולסייע לקבוצה. איתן שחקן טוב, חייל טוב ובחור טוב, אז זו תקרית אחת שהסתיימה".



טיבי (משמאל) על הספסל. ימשיך מחוץ להרכב גם מול נתניה? (דני מרון)


העובדה שב"ש תניף בשבת את צלחת האליפות אם תזכה רשמית באליפות:
"זו שאלה שנענה עליה אחרי המשחק בשני. אנחנו מתעסקים בעצמנו, עדיין לא הבטחנו את המקום לאירופה וזו המטרה שלנו. כל השאר לא חשוב".


חסרונו של שרן ייני:
"הוא היה חסר לנו ברגעים שאיבדנו שליטה. איבדנו שליטה כקבוצה, כולנו. יש רגעים שהוא יכול היה לעזור לנו".


ספסולם, בין השאר, של ניק בלקמן ואלירן עטר: "כשיש כישלונות אז עושים שינויים. בהשוואה ללפני חודשיים, נפלנו. לא עשינו את המשימה שלנו בפלייאוף, זו המציאות. השחקנים יודעים שאני לא ממשיך ואני חושב שעליהם להילחם על עתידם בקבוצה. אני לא יודע למה שהם יתנהגו אחרת אם בחודש הבא יקבלו החלטות לגביהם. הם תמיד רוצים ומנסים להצליח".



עטר ובלקמן. מתנדנדים בין הספסל להרכב (דני מרון)


מצבו של אלכס פרגוסון
: "הייתי בהלם כששמעתי על כך. אני מאוד מקווה שהוא יחלים במהרה. עבדתי איתו ארבע שנים וזה הרבה זמן. אלו היו ימים טובים למרות עונה לא קלה. הוא היה שנים באותו מועדון, היה בשליטה מלאה על המועדון ובעיקר הוא אדם טוב שתמיד היה יכול לדבר איתך ולהיות לצדך. הוא דאג תמיד שטוב לשחקנים. זה אדם גדול והכי חשוב שהוא יבריא".


על הג'ירו ד'איטליה בישראל: "צפיתי בזה, אני אוהב את זה. חושב שזה גם יחסי ציבור טובים למדינה, מראים חלקים יפים מאוד של ישראל. זה דבר חיובי".


על מאמן הבא במכבי תל אביב: "אני מאמין שהשחקנים יידעו כשמאמן יחתום והוא ירצה להסתכל על השחקנים שלו, בוודאי שאת המשחקים האחרונים, אבל גם את המשחקים הקודמים העונה. לא צריך לדעת שם של מאמן כדי לגעת שעלייך להילחם ולעבוד כל יום קשה. ההנהלה תודיע כשהיא תרצה".


הקפטן שרן ייני שלא שיחק כחודשיים הוסיף: "האשמה היא של כולנו ביחד, השחקנים והצוות. כשמגיעים פחות אוהדים ומוכרים פחות חולצות אז יש לנו אשמה כמו לכל אחד במועדון. חשוב שכולנו נרים את עצמנו, גם השחקנים גם הצוות והאוהדים. בזמנים קשים כולם צריכים לתרום, כי קשה להרים את עצמך. אנחנו מנסים לעזור אחד לשני כל הזמן ונותנים את כל מה שיש לנו בכל אימון ובכל משחק. ככה גם הקהל, הצוות והמועדון יהיו גאים".



שרן ייני. ישוב למגרשים לאחר היעדרות ממושכת (דני מרון)


על איתן טיבי: "אנחנו אוהבים אותו ומכבדים אותו, אנחנו יודעים שהוא ייתן מעצמנו בשבילנו ובשביל הקבוצה. הוא לא חשב שהוא פוגע בנו באותו רגע וזו דעתנו. אנחנו מתחילים מחדש וסומכים עליו".


חזרתו למגרש:
"אני עוד לא יודע אם אחזור, לא שיחקתי 12 שבועות ואני מתאמן רק שבוע. נראה מה יהיה, הצוות יחליט".


הירידה ביכולת בשבועות האחרונים
: "לא היינו כל כך טובים באירופה והיינו צריכים להתמודד עם משבר. אחר כך התפוצצנו ועלינו למקום הראשון במשחק מול ב"ש וזה הרגיש כמו שינוי בתפנית. בתור ספורטאים מתמודדים עם הרבה משברים ואני חושב שהשחקנים הגדולים בסופו של דבר מסתכלים על התארים שלהם. אז להיכשל ב-15 שנה מתוך 20 זה חלק מהניסיון שצוברים. יש לנו הרבה מה ללמוד מהשנה. מקווה שנגיע למסקנות הנכונות ונצליח בעונה הבאה".



"מקווה שנגיע למסקנות הנכונות בעונה הבאה" (דני מרון)


אם מהדהדות להם החגיגות של ב"ש מהעונה שעברה, דבר שעשוי לקרות שוב בשבת:
"אנחנו באמת מרוכזים במשחק נגד נתניה, כי זה משחק שבו אפשר להבטיח את המקום באירופה וזו דרישת מינימום של המועדון. רוצים לתת את הדגש על זה".


הכישלון בפלייאוף:
"באנו אחרי סיבוב שני הכי טוב מכל הקבוצות והיה חסר לנו מזל במשחק הראשון. הגענו בהרגשה שאנחנו טובים מול הגדולות, במשחק הראשון מול הפועל חיפה יכולנו להוביל 0:4 במחצית והם חזרו מכלום. תיקו אולי היה משאיר אותנו יותר בתמונה, אבל אנחנו לא אוהבים להסתפק בנקודה וזה היה כישלון שלא נתן לנו פתיחה טובה לפלייאוף".


עוד במכבי תל אביב, קבוצת הנוער של המועדון הבטיחה הערב (ראשון) מעשית את הזכייה באליפות, בעקבות הפסדה של הפועל רעננה בחוץ למכבי חיפה. לשחקניו של גיא צרפתי יתרון של שש נקודות בפסגה, כשנותרו שש נקודות בקופה, אך הפרש השערים שלהם הוא פלוס 18 על רעננה, שנכנעה 1:0 למכבי חיפה. הצהובים פתחו לא טוב את העונה, אבל ניצחו 16 משחקים רצופים מתוך 20 האחרונים בדרך לתואר ה-9 בתולדות קבוצת הנוער של המועדון.


הרכב משוער:
פרדראג ראיקוביץ', אלי דסה, טל בן חיים, ז'אן סילבן באבין, אופיר דוידזאדה, דור פרץ, אייל גולסה, דור מיכה, ניק בלקמן, עומר אצילי, וידאר קיארטנסון.


רוז'נסקי צפוי להחליף את סבע, אולסק על הספסל

לאחר הניצחון הגדול בשבוע שעבר 1:4 על בית"ר ירושלים, מכבי נתניה תגיע מחר לאחד ממשחקי העונה שלה כשתתארח באצטדיונה הביתי אצל מכבי ת"א, לקרב ישיר על המקום הרביעי. צוות המאמנים לא ערכו אסיפה לשחקנים הבוקר ועשויים לעשות זאת מחר, אך שחקנים בקבוצה הבהירו שאין צורך בנאום מוטיבציה: "זה משחק העונה שלנו".



דן גלזר יפגוש את הקבוצה ממנה הוא מושאל ואליה עשוי לשוב (דני מרון)


הקבוצה של סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה תחסר את השחקן הכי חשוב שלה, דיא סבע שהורחק בשבוע שעבר, כשאת מקומו צפוי לתפוס ג'ייק רוז'נסקי, שנכנס כמחליף במשחק מול בית"ר ירושלים והותיר רושם טוב. המשמעות היא שניקו אולסק צפוי שוב לפתוח על הספסל. יונס מלאדה ייעדר בגין צבירת כרטיסים צהובים. ויקי כחלון סובל ממתיחה ברצועת הברך וסובל מכאבים, אך צפוי לעבור מבחן כשירות, כשאם לא יעבור אותו, הוא יוחלף בחגי גולדנברג. 


הרכב משוער: דני עמוס, ויקי כחלון (חגי גולדנברג), טים הויבך, דודי תירם, קובי מור, דן גלזר, אביב אברהם, דידייה קוגבנייה, ג'ייק רוז'נסקי, ערן לוי ורמזי ספורי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי