ניקיטה רוקאביצה זומן לסגל הרחב של נבחרת אוסטרליה למונדיאל

ניקיטה רוקאביצה
ניקיטה רוקאביצה | ערן לוף

כחלק מההכנות לעונה הבאה במכבי חיפה, אלאך יצא לבדוק שחקנים בהולנד, גם ישראלים כמו קנדיל ואולסק על הכוונת. מאור בוזגלו צפוי לקבל חוזה לעוד עונה לפחות

(גודל טקסט)

מכבי חיפה תחזור היום (שני) לאימונים לקראת השבוע האחרון של העונה, כאשר ביום ראשון תערוך את משחקה הביתי האחרון של העונה נגד הפועל רעננה. במועדון רוצים לסיים את העונה עם ניצחון, בטח מול הקהל הירוק.

במהלך היום צפויים במועדון ובעיקר בצוות המקצועי לקבל החלטה אם להעניש את השחקנים שאיחרו להתכנסות לקראת המשחק בשבת מול בני סכנין. מדובר בשוער אוהד לויטה, המגינים עומרי בן הרוש ורז מאיר והקשרים גל אלברמן ושלומי אזולאי. במועדון לא מתכוונים להפעיל עונש כבד מדי ונראה כי השחקנים יזמינו את חבריהם לארוחה. בכל מקרה חלק מהם לא ייקחו חלק במשחק האחרון של העונה. "כולם מבינים שהיה צריך להימנע מהמקרה והייתה להם את האפשרות להגיע בבוקר לחיפה וללון בבית המלון, וזה הכעס הגדול שהם בחרו להעביר את האחריות אליהם ואיחרו", אמרו במועדון.

בינתיים במועדון ממשיכים בהכנות לעונה הבאה ובין השאר יצא המנהל הטכני מו אלאך להולנד שם נפגש עם סוכנים מקומיים לגבי חיזוק של שחקנים זרים לעונה הבאה. בנוסף, העביר אלאך רשמים של שחקנים זרים שמשחקים כעת בקבוצה ואינם בתוכניות לעונה הבאה בכדי שאותם סוכנים יעזרו לחיפה למצוא אופציות חילופיות. בין השאר מדובר בבלם אליסון דוס סנטוס, המגן ארנסט מאבוקה, הקשר גאורגי קוסטדינוב ושחקני ההתקפה קאיו אלבש וקלאוס. במקביל במועדון ירצו להתחזק במספר שחקנים ישראלים כמו המגנים מאור קנדיל ואופיר דוידזאדה, הבלם איתן טיבי והקשר ניקו אולסק שנמצאים ברשימה של אלאך.

במועדון גם טרם הגישו הצעה חדשה למאור בוזגלו. בשבוע שעבר שוחחו אביו של השחקן יעקב בוזגלו ומנכ"ל הירוקים אסף בן דב אבל טרם הועברה הצעה רשמית. בכל מקרה נראה כי בכרמל מתכוונים להציע לשחקן חוזה לעונה אחת עם אופציה לחוזה ארוך יותר. בחיפה רוצים לראות את בוזגלו חוזר לכושר מלא ואז לנסות ולהחתימו למספר שנים. "מאור יהיה תוספת כוח משמעותית במידה ויחזור לכושרו המלא. לא פשוט לעבור פציעות כאלה אבל כוח הרצון של מאור הוא בלתי רגיל וכולנו אחריו" אמרו בחיפה.

מאור בוזגלו.
מאור בוזגלו. "כוח הרצון שלו הוא בלתי רגיל" (דני מרון)

בינתיים, אחד הזרים של חיפה קיבל בשורות טובות: אוסטרליה פרסמה את הסגל הרחב שלה לקראת המונדיאל, והמאמן ההולנדי ברט ואן מרוויק כלל בו את ניקיטה רוקאביציה. לסגל צורפו גם הכוכב העולה בן ה-19 ממלבורן סיטי דניאל ארזני וחלוץ אברטון לשעבר טים קייהיל, שעשוי לחגוג מונדיאל רביעי בגיל 38 למרות שכמעט לא שיחק מאז צורף למילוול בינואר ושותף רק ב-63 דקות. הסגל כולל 32 שחקנים. בין ההפתעות במוזמנים היה גם פראן קראצ'יץ', מגן ימני בן 21 מ-NK לוקומוטיבה הקרואטית. קראצ'יץ' שיחק רק בקרואטיה, אבל הוא ממוצא אוסטרלי.

ואן מרוויק, שאימן בעבר את הולנד במונדיאל, אמר: "אני לא מאלה שמשנים סגלים בצורה ניכרת. חשבנו על כל שחקן הרבה מאוד עד שצירפנו כמה שמות פחות מוכרים. היתה לי חוויה טובה עם 26 השחקנים שזימנתי קודם לעשרה ימים ועבדתי איתם במשחקי הידידות נגד קולומביה ונורבגיה (בהם חלוץ מכבי חיפה). מאז ראינו שחקנים נוספים שיכולים להתאים לסגל".

הבולטים בין השמות הם שוער ברייטון מתיאו ריאן, מילה ידניק (אסטון וילה), ארון מוי (האדרספילד), רובי קרוס (בוכום), טום רוגיץ' (סלטיק), ג'יימס טרואיסי שהיה מועמד למכבי חיפה (מלבורן ויקטורי), אפוסטולוס ג'יאנו (חברו של זהבי בגוואנגז'ו), מתיו לאקי (הרטה ברלין) ורוקאביצה. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי