דראפיץ': לא מאמין שסבע יישאר, שחקן כמוהו חייב להתקדם

סלובודאן דראפיץ'
סלובודאן דראפיץ' | אודי ציטיאט

מאמן מכבי נתניה דיבר במסיבת עיתונאים לקראת המשחק נגד הפועל חיפה: "סבע יהלום, אני לא יכול להחזיק אותו בכוח". על אי השגת הכרטיס לאירופה: "לא כישלון בעיניי". על משרת מאמן הנבחרת: "רוני לוי הכי מתאים"

(גודל טקסט)

 לאחר ההפסד למכבי תל אביב בתחילת השבוע וזכייתה של הפועל חיפה בגביע המדינה, מכבי נתניה תארח מחר (שבת 18:00, שידור ישיר בספורט4) את האחרונה כשהיא יודעת שהיא מרוחקת מרחק של שבע נקודות מהמקום המוביל לאירופה ותשע נותרו בקופה. הבוקר ערכה הקבוצה מסיבת עיתונאים בהשתתפות המאמן סלובודאן דראפיץ'.

"רק אחרים דיברו על אירופה בשביל הגאווה שלנו, לא חשבנו שזה ריאלי בכלל בתחילת העונה", אמר דראפיץ'. "אני רוצה לשמור על השחקנים שלי. תראו מה קרה לבית"ר ירושלים, פתאום כולם אומרים שזו לא עונה טובה שלהם. אי אפשר להגיד את זה עלינו כי לא עלינו לאירופה. לא רוצה לדבר על זה כי אנחנו עושים באמת עונה טובה. לא רוצה להלחיץ את השחקנים בגלל ה-2:0 למכבי תל אביב. היינו יכולים להוציא יותר, אבל זה שלא עלינו לאירופה זה לא כישלון. בתחילת העונה המטרות היו לשחק כדורגל טוב ואטרקטיבי, לחבר את הקהל לקבוצה והצלחנו".

היריבה: "ברכות להפועל חיפה על הזכייה בגביע המדינה. הם עושים עונה פנטסטית. כשחנן ממן עזב להפועל באר שבע הם הביאו את גילי ורמוט, שחקן שנגע בתארים. אנחנו הלכנו על כיוון אחר. הבאנו שחקנים כדי לבנות מועדון לכמה שנים טובות. להם יש את אלון תורג'מן, עדן בן בסט ועוד זרים שאולי לא יהיו שם בעונה הבאה והם יצטרכו לבנות מחדש. אנחנו התנהלנו אחרת, אנחנו בונים לעתיד. בגלל זה החתימו אותי לשלוש שנים. אני שומע שרוב השחקנים שם רוצים לעזוב, אנחנו סוג אחר ונוח לנו".

רוני לוי.
רוני לוי. "הוא היה בחו"ל וראה דברים" (טוויטר)

הזכייה בגביע המדינה: "הם מסטולים מהצלחה. אבל גם אם הם לא היו זוכים, המשחק היה תלוי בנו. אני לא יודע אם קלינגר ייתן למחליפים לשחק, אבל גם ההרכב השני שלהם לא רע בכלל. אין ספק ש-120 דקות לא הוסיפו להם הרבה, אבל אנחנו צריכים להיות במיטבנו".

מועמדותם לנבחרת שלו ושל יריבו מחר ניר קלינגר: "מההתחלה עקבתי אחרי הבנייה של הפועל חיפה. הוא קלט את הפטנט והבין שצריכה להיות היררכיה בקבוצה שלו ועם זה הוא הולך למלחמה. הוא פגע עם הזרים ותמיד אמרתי שההבדל בין מכבי ת"א לב"ש שלוקחת שלוש אליפויות זה הזרים כמו וואקמה, אוגו ויטור וכו'. נבחרת? המועמד המועדף שלי הוא רוני לוי. לא רק שעבדתי איתו ואני ממקורב אליו, אני חושב שלעומת כל המועמדים כמו יוסי או קלינגר, רוני היה בחו"ל וראה דברים והוא בחירה מצויינת".

דיא סבע.
דיא סבע. "יהלום" (עדי אבישי)

חסרונו של דיא סבע וכמה זה גורם לו לחשוב על העתיד בלעדיו: "יש לך שחקן שנותן 22 גולים והוא דומיננטי. מצד שני, לפני שנתיים גם דיא היה פחות מוכר. אמרו שזה ילד כשרוני אחרי פציעה ברצועה צולבת ונראה מה יהיה. מוקדם מדי לדבר על שחקנים. יש שוק פרוע. רציתי להביא מישהו, אבל אמרתי תעצור. גם בשנה שעברה הבאנו את קייטה והויבך רק במחנה האימונים. אם יש סיכוי שדיא יישאר? כולם יודעים שדיא בולט ובגיל 26 אחרי פציעה בצולבת הוא רוצה ללכת להרוויח כסף וזה הזמן שלו. אני גם חושב שזה הזמן שלו ואני לא יכול להחזיק אותו ולתת לו 350-400 אלף כמו שיציעו לו. אני חושב שהוא שחקן פנטסטי וכשאני רואה מה קבוצות אחרות קונות אז בכלל. דיא הוא יהלום, הוא שחקן שקבוצות אחרות יצטרכו לבנות קבוצה עליו. הוא לא שחקן של רבע שעה ודברים כאלה. קשה לי להאמין שהוא יישאר. אני רציתי שכולם יישארו ונתחזק בכמה נקודות אבל כנראה זה לא יקרה".

בינתיים, בנתניה קיבלו החלטה עקרונית כי שני הנבחנים נותה אנגקובו וגריפין דורסי לא יוחתמו במועדון. לגבי הראשון, בנתניה מרגישים כי המגן הדרום אפריקאי הצעיר עדיין לא מספיק בשל ופיזי, ואילו דורסי בכל מקרה צריך להשלים עוד חצי עונה בקולג' בארה"ב ויילקח בחשבון לקראת חודש ינואר הבא. מנגד, מי שכן נבחן הוא הבלם ג'ורג דיבה ממכבי צור שלום. דיבה בן ה-20, משמש כחריג גיל גם בקבוצת הנוער והחל להיבחן כאשר אם ירשים הוא עשוי להיות הבלם הרביעי בסגל בעונה הבאה.

מבחינה מקצועית, ויקי כחלון ערך אתמול אימון מלא אך הבוקר נטש את האימון באמצעו, זכר למתיחה ממנה הוא סובל ברצועות הברך. חגי גולדנברג שוב יפתח בעמדת המגן הימני. השינוי המפתיע צפוי להיות בעמדת המגן השמאלי, כאשר מגן קבוצת הנוער וויסאם עייאשה צפוי לקבל את הקרדיט לראשונה בליגה. יונס מלדה, שריצה עונש של צבירת כרטיסים צהובים, יחזור לסגל וכמוהו גם מלך השערים של הקבוצה דיא סבע, שיחליף את ג'ייק רוז'נסקי.

הרכב משוער: דני עמוס, חגי גולדנברג, טים הויבך, דודי תירם, וויסאם עייאשה (קובי מור), דן גלזר, אביב אברהם, דידייה קוגבנייה, דיא סבע, ערן לוי, רמזי ספורי

בהפועל חיפה לא מוותרים: "רוצים לסיים את הליגה במקום השלישי"
חגיגות גביע המדינה של הפועל חיפה נמשכו אתמול גם באירוע בת המצווה של עוזר המאמן מאיר בן מרגי, ורק היום תחזור הקבוצה להתאמן ולמעשה תערוך אימון אחד לקראת המשחק מחר מול מכבי נתניה.

בתחילת השבוע עוד רצה הבעלים יואב כץ והמאמן ניר קלינגר להגיע לאירופה דווקא דרך הליגה, ולמרות שעשו זאת דרך הגביע במועדון לא מתכוונים לוותר גם על מקום בצמרת. "נכון שההכנות שלנו לא אופטימליות אבל עדיין אנחנו רוצים לסיים את הליגה במקום השלישי. יש חשיבות רבה למיקום ויש חשיבות גדולה לסיים את העונה כמו שצריך" אמרו הבוקר במועדון.

יואב כץ. החגיגות נמשכו (דני מרון)
יואב כץ. החגיגות נמשכו (דני מרון)

מבחינה מקצועית הצוות המקצועי ייתן מנוחה לחלק גדול מהשחקנים ששיחקו 120 דקות ביום רביעי, ומאידך שחקני ספסל יקבלו הזדמנות להוכיח את עצמם לקראת העונה הבאה. בין השאר מדובר בשחקנים הזרים כמו רסמוס סטויטדט, ריקי מיטרבסקי ויוסיפ איבנציץ. כפי שפרסמנו לפני שבועיים האחרון אינו צפוי להמשיך בעונה הבאה כאשר בחיפה רוצים להביא זר משמעותי יותר שיעזור לקבוצה גם במאבקיה באירופה. גם הקשר ראדו גינסארי טרם החליט אם להמשיך בקבוצה עונה נוספת. סוכנו של השחקן ג'קי דהאן כבר שוחח עם הבעלים יואב כץ אך הצדדים טרם הגיעו לסיכום. גינסארי זוכה להצעות הן מהליגה הרוסית והן מהליגה האוקראינית ורק שדרוג כספי ישאיר אותו בחיפה.

גם בקרב הישראלים צפויים לראשי חיפה שיחות ארוכות כאשר במועדון מבינים כי יצטרכו לשדרג את שחקניהם בכדי להשאירם עונה נוספת. בין השאר מדובר במגן דור מלול, הבלם ניסו קפילוטו, הקשר גל אראל והחלוץ אלון תורג'מן. האחרון אומנם מבוקש בהפועל באר שבע אבל בשלב זה מעדיף למצוא קבוצה באירופה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי