כפי שפורסם לראשונה: ברדה ישותף מול מכבי נתניה ויפרוש

ברדה
ברדה | דני מרון

קפטן הפועל באר שבע, שעשוי להודיע כבר בסוף השבוע על הפרישה, יעלה מהספסל בתוספת הזמן , כדי להיפרד רשמית מהאוהדים ב"טרנר". בקבוצה שמו על הכוונת את הקשר הניגרי אוטולומה מריברס יונייטד

(גודל טקסט)

 הפועל באר שבע מעוניינת בקשר האחורי הניגרי אמקה אטולומה, כך מדווח בניגריה. אטולומה בן ה-25 משחק בריברס יונייטד הניגרית ויש לו גם כמה הופעות בנבחרת.

"הם פנו אליו רשמית ונראה מה יקרה בשבועות הקרובים", צוטט גורם המקורב לשחקן. "העסקה על הפרק מאז פברואר, אבל נשמרה בסוד. עכשיו היא שוב על השולחן. לשחקן יש הצעות מבראגה ומסלטה ויגו".

ובעניין אחר. כפי שפורסם לראשונה בספורט1, קפטן הפועל באר שבע אליניב ברדה יעלה במחזור סיום העונה בליגת העל מול מכבי נתניה לדקות האחרונות בקריירה ובכך יתלה את הנעליים.

ברדה, שמינואר האחרון משמש כעוזר מאמן של ברק בכר לאור שמספר שבועות לפני כן התמוטט במהלך אימון הקבוצה, נזקק להחייאה באמצעות דפיברילטור ומאז לא שב לשחק, יישב על הספסל גם מול מכבי נתניה, אבל יתלבש כשחקן מן המניין ויעלה בתוספת הזמן כדי להיפרד מהאוהדים ב"טרנר" במשחק הביתי האחרון לעונה. 

תחילה חשבו בהפועל באר שבע שברדה יזדקק לאישור רפואי כדי להשתלב במשחק, אולם מכיוון שברדה "לא מתכוון להשתולל", ויעשה את סיבוב הפרידה, לבוש במדים האדומים, בקצב הליכה, הוא יוכל להיפרד כראוי מהאוהדים וייתכן שעוד קודם לכן, ביום שישי הקרוב, יכנס ברדה מסיבת עיתונאים שבה יודיע רשמית על פרישתו.


יעלה לכר הדשא בפעם האחרונה ביום שני (דני מרון)

ברדה, שחגג בדצמבר האחרון את יום הולדתו ה-36, גדל כידוע בהפועל באר שבע ושם גם עשה את ימיו הראשונים בכדורגל המקצועני, כשעלה לבוגרים ב-1998. ב-2003 הצטרף למכבי חיפה וכבש 12 שערים בשנתיים, לאחר מכן שיחק תקופת זמן זהה בהפועל תל אביב וכבש 17 שערים ב-61 הופעות ליגה וב-2007 הגיעה הפריצה הגדולה שלו, אחרי שחתם בגנק הבלגית.

אליניב ברדה הפך לאחד השחקנים המוערכים בתולדות המועדון ובין השאר היווה דמות לחיקוי והשראה לכוכבים עתידיים דוגמת קווין דה בריינה, כיום מלך הבישולים של הפרמיירליג ואלוף עם מנצ'סטר סיטי, שסיפר בעבר על הערכתו הרבה לברדה. ברדה מדורג חמישי בטבלת מבקיעי גנק בכל הזמנים וזכה איתה בשני גביעים, בסופר קאפ הבלגי ובאליפות – בין השאר גם היה איתה בליגת האלופות, כשבמוקדמות כבש ברמת גן והדיח את מכבי חיפה. 

אחרי שש שנים מופלאות בגנק חזר לישראל ובחמש השנים האחרונות הוא בהפועל באר שבע, איתה כידוע זכה בשלוש אליפויות ברציפות. בנבחרת ישראל הוא שיחק לראשונה ב-2007 וב-38 הופעות כבש 12 פעמים. בעונת 2015/6 נבחר ברדה לכדורגלן השנה בישראל.


קריירה מופלאה מגיעה לסיומה (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי