בקיץ 2019: המסלולים של האלופה ומחזיקת הגביע יתקצרו

טוני וואקמה מול מאריבור
טוני וואקמה מול מאריבור | דני מרון

עלייה של ארבעה מקומות בדירוג המדינות של אופ"א עשויה בסיטואציה מסוימת "להקפיץ" את השתיים סיבוב בקמפיין המוקדמות. נקבעו רוב יריבות הפועל ב"ש. סביליה מחכה להפועל חיפה ובית"ר ירושלים

(גודל טקסט)

הפועל באר שבע תצטרך לעבור בקיץ ארבעה סיבובי מוקדמות כדי להגיע לשלב הבתים של ליגת האלופות, אבל בשנה הבאה המסלול עשוי להתקצר עבור האלופה הישראלית. ישראל העפילה השנה מהמקום ה-22 למקום ה-18 בדירוג המדינות של אופ"א. לפיכך, אם הקבוצה שתזכה בליגת האלופות בעונת 2018/19 תעלה לשלב הבתים דרך הליגה המקומית שלה, האלופה הישראלית תחל את דרכה במוקדמות ליגת האלופות בסיבוב השני ואילו מחזיקת הגביע תחל את דרכה בסיבוב המוקדמות השלישי של הליגה האירופית.

כידוע, בדרך כלל הזוכה בליגת האלופות לא זקוקה לכרטיס הישיר לשלב הבתים שכן היא משיגה אותו ממילא. גם השנה זה יקרה בזכות העובדה שריאל מדריד וליברפול סיימו כל אחת בטופ 4. המשמעות: אלופת צ'כיה קיבלה כרטיס ישיר לשלב הבתים, זלצבורג תחל את דרכה רק בסיבוב המוקדמות השלישי ואילו פ.ס.וו איינדהובן קפצה גם היא שלב ותחל את דרכה במוקדמות רק בשלב הפלייאוף.

רוב היריבות של הפועל ב"ש כבר נקבעו. האלופה הישראלית צפויה להיתקל במשוכה לא גבוהה בסיבוב המוקדמות הראשון, כאשר מי שמסתמנת כמוקש היחיד בסיבוב הזה היא ספרטק טרנבה אלופת סלובקיה הטריה. אחר כך תפגוש את לודוגרץ, סלטיק, אפואל, אסטנה, קרבאח, באטה בוריסוב או דינמו זאגרב. לגיה ורשה צפויה לזכות באליפות פולין ותהיה גם היא יריבה אפשרית, וכך גם לגבי מאריבור. סטיאווה כרגע בעמדת נחיתות מול קלוז' של אובידיו הובאן. אם סטיאווה לא תזכה, שריף תהיה מדורגת בסיבוב השני. אם מאריבור תאבד גם היא את האליפות, גם מאלמו תשתחל פנימה. כמובן שאם אחת היריבות האפשריות תפסיד בסיבוב הראשון, ב"ש תפגוש את המנצחת.

בליגה האירופית, הניקוד של מכבי ת"א (22.000) אמור על פי ניסיון העבר להספיק לה להיות מדורגת בכל שלבי המוקדמות. בית"ר ירושלים (4.350) תהיה מדורגת בסיבוב הראשון, בעוד הפועל חיפה (4.350) שתחל את דרכה בסיבוב השני ככל הנראה לא תהיה מדורגת. אגב, סביליה שהבטיחה את המקום השביעי בספרד, תיכנס למעגל המשחקים במפעל המשני כבר בסיבוב השני ותוכל לפגוש את הקבוצה של ניר קלינגר או את בית"ר ירושלים, אם זו תעבור את הסיבוב הראשון.


סביליה. תפגוש את בית"ר או הפועל חיפה? (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי