קורטואה: ברדה תמיד אמר לי מה חשוב, הוא חבר לחיים

טוני וואקמה, אליניב ברדה
טוני וואקמה, אליניב ברדה | דני מרון

בלעדי: במהלך החג נפרסם כתבה מיוחדת לרגל פרישתו של קפטן ב"ש ממשחק פעיל, שתתמקד בקריירה המפוארת שלו בבלגיה. הנה טעימה, שוער צ'לסי ששיחק עם איתו בתחילת הדרך נפרד מ"אחד האנשים הטובים שפגשתי בכדורגל"

(גודל טקסט)

"עבורי, אליניב ברדה הוא אחד האנשים הטובים שפגשתי בכדורגל וחבר לחיים. הוא עזר כשהייתי בן 16 ועליתי לקבוצה הבוגרת. גם בעונה בה זכינו באליפות הוא תמיד אמר לי מה חשוב באמת. הוא שחקן כדורגל פנטסטי וג'נטלמן. אני מאחל לו רק טוב בקריירה שאחרי המשחק". הדובר: טיבו קורטואה, היום שוער צ'לסי ונבחרת בלגיה.

קורטואה בן 26. ברדה מבוגר ממנו בעשור. בשלהי עונת 2008/9, לפני יום הולדתו ה-17, ערך קורטואה בכורה בבוגרים של גנק. ברדה, מכוכבי הקבוצה דאז, דאג לשוער הצעיר כמו גם לעוד כמה שחקנים שהיו שייכים לדור מוכשר והפכו לכוכבים עולמיים, ובראשם קווין דה בריינה. שנתיים לאחר מכן, השניים חגגו זכייה באליפות לפני שהשוער נמכר לאתלטיקו מדריד וברדה חזר בסופו של דבר להפועל באר שבע.

במהלך החג נפרסם כתבה מיוחדת לרגל הפרישה של ברדה ממשחק פעיל שתכלול כמה סיפורים שמעולם לא סופרו וראיונות נדירים על ימיו של קפטן הפועל ב"ש בבלגיה. מי שמהווה אולי הסמל הבאר שבעי הגדול אי פעם, לא נשכח גם בגנק, במדיה העביר שש עונות. רגע לפני גמר הגביע האנגלי וההכנות של בלגיה למונדיאל, קורטואה פינה מזמנו כדי לדבר. "עד כדי כך ברדה חשוב לי", הסביר.

אליניב ברדה שיחק בגנק למעלה מ-200 משחקים רשמיים בכל המסגרות. הוא זכה באליפות בלגיה, שני גביעים והופיע עם הקבוצה בשלב הבתים של ליגת האלופות והליגה האירופית. במהלך העונה הוא ספג חבטה בחזהו ועבר אירוע לב במהלך אימון. ביום שני, יעלה לדקה או שתיים במשחק הנעילה של העונה ולאחר מכן יכריז רשמית על פרישה מכדורגל.


"עד כדי כך ברדה חשוב לי". קורטואה (Gettyimages)

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי