בית"ר בקריסת מערכות, גורם: "לטביב לא אכפת"

איתי שכטר
איתי שכטר | דני מרון

אותו גורם הוסיף: "היחיד שנלחם על עתיד המועדון הוא אוחנה". נציג הבעלים למקורביו: "אני פה. בית לא עוזבים". מרבית השחקנים מחפשים קבוצות, כל הצוות של בן זקן יעזוב אחרי הפועל חיפה (שני, 21:00)

(גודל טקסט)

שחקני בית"ר ירושלים סופרים את הדקות עד לסיום העונה והיציאה לפגרת הקיץ. הקבוצה תארח מחר (שני) במחזור הסיום את הפועל חיפה בטדי תחת הקפאון בו נמצא המועדון בימים אלה וחוסר הוודאות הכלכלית מאז הודיע הבעלים אלי טביב על עזיבה. לירושלמים תהיה הזדמנות להשיג של סוג נקמה בחבורה של ניר קלינגר שניצחה אותה בגמר גביע המדינה, אבל לאף אחד מאנשי הקבוצה לא אכפת מכך וכולם רק רוצים לשמוע את השריקה האחרונה של העונה.

האימונים בשבוע האחרון התקיימו באווירה קודרת וללא שמחת החיים שאפיינה את בית"ר בחלקים כל כך גדולים של העונה. עתידם של שחקנים רבים לוט בערפל ומרביתם לא יודעים היכן ישחקו בעונה הבאה. למרות פרסומים כאלה ואחרים, עדין לא נמצא שום מתווה להצלת עתידו של המועדון. הבעלים אלי טביב ממשיך למשוך את הזמן ולא נותן תשובות לנציגו אלי אוחנה, הן בנוגע לכסף שיעמיד לתקציב הקבוצה בעונה הבאה והן בנוגע לתג המחיר שיבקש עבור מכירת המועדון.

במצב הנוכחי הכל תקוע ואוחנה, שנשאר בודד במערכת, לא יכול להוציא שום תוכנית לפועל בלי שיידע כמה כסף יעמוד לרשותו, מעבר להקצבות הבסיס מהטוטו, המנהלת, מכירת כרטיסים וזכויות שידור, כשגם הכסף הזה לא חגיע במכה אחת, אלא על פי פריסת תשלומים מוסכמת לאורך כל העונה. גורמים בבית"ר חזרו והדגישו שללא מסמך חתום על ידי טביב שבו הוא מתחייב לזוז הצידה בצורה ברורה ומוחלטת ובנוסף מודיע איזה תקציב יסכים להעמיד לרשות המועדון, לא תהיה שום התפתחות.

"טביב עשה כנראה הצגה מושלמת במסיבת העיתונאים", אמר גורם המקורב למועדון שהעביר ביקורת על הבעלים. "הוא אמר שיעזוב ולא יהיה מעורב, אבל יעניק גב כלכלי למועדון ולא יפקיר את הקבוצה. בפועל, שום דבר לא באמת קורה. הוא לא מוכן לנקוב בסכום כסף שיעמיד לרשות אלי אוחנה והוא גם לא אומר כמה כסף ירצה עבור מכירת המועדון. מי שבאמת רוצה למכור, נוקב בתג מחיר ומחכה לרוכשים פוטנציאליים. אם באמת לטביב היה אכפת, הוא כבר היה מעמיד תקציב לתפעול המועדון. מזל שאלי אוחנה נמצא במערכת, הוא היחיד שנלחם על עתיד המועדון הזה. אם לא הוא, יש מצב שבית"ר הייתה הולכת לאבדון, כי לטביב לא ממש אכפת". הוסיף אותו גורם.


"עשה הצגה מושלמת" (דני מרון)

נציג הבעלים אלי אוחנה וראש העיר ניר ברקת ינסו בימים הקרובים למצוא פתרונות כדי להוציא את המועדון מהבוץ. אוחנה כעס מאוד במהלך החג על פרסומים שהופצו, כאילו הוא בדרך לעזוב את בית"ר והבהיר בשיחות פנימיות שהוא לא מתכוון ללכת לשום מקום. "בית"ר זה הבית שלי ובית לא עוזבים, אני לא הולך לשום מקום. התקופה היא לא פשוטה, אבל אין לי ספק שנצליח למצוא את הפתרון המתאים", הבהיר אוחנה לאחד ממקורביו.

המשימה הראשונה שנציג הבעלים היה רוצה לסגור היא מינוי מאמן בכיר כאשר כפי שפורסם לראשונה כאן בספורט1, אלישע לוי נמצא בראש סולם העדיפויות ואחריו גיא לוזון. "הקבוצה חוזרת לאימונים בתוך שלושה שבועות וצריכה להתחיל בהכנות למשחקי המוקדמות באירופה. כרגע לא ברור באיזה סגל ומי ירכיב את הצוות המקצועי, ככה אי אפשר לנהל מועדון כדורגל", הסביר גורם במועדון.


מחפש פתרונות. אלי אוחנה (דני מרון)

בני בן זקן יעמוד מחר על הקווים בפעם האחרונה וכך גם מאמן השוערים עמי גניש שצפוי להצטרף להפועל תל אביב. למעט מאמן הכושר שלומי ודררו, קיבלו כל אנשי הצוות המקצועי הודעה כי הם מסיימים את תפקידם במועדון. המאמן החדש שימונה יביא איתו עוזר מאמן משלו וכמובן מאמן שוערים ואנשי צוות מקצועי שהוא יבחר ולא ינחיתו עליו, כפי שהיה עם בן זקן העונה.

למרות המשכורות שנכנסו לחשבונות הבנק, הקפאון במועדון וחוסר הוודאות הכלכלית נותנים את אותותיהם גם בקרב שחקנים רבים שלא מצליחים לחלץ תשובות לגבי העונה הבאה.יאקוב סילבסטר, אנתוני וארן, מיקי סירושטיין ואריק סאבו, שלמועדון יש עליהם אופציה לעונה הקרובה, לא בטוחים שהאופציה תמומש. מרסל הייסטר ואנטואן קונטה, שחתומים לעונה הבאה, רוצים לעזוב וכבר ביקשו מהסוכנים שלהם לחפש עבורם קבוצות אחרות לעונה הבאה.

איתי שכטר וחן עזרא, שלא יכללו בסגל למשחק מחר בשל פציעות, כבר מחפשים לעצמם בית חדש. הקפטן אמור לסגור בקרוב במכבי תל אביב ועזרא מבוקש מאוד בבאר שבע ובחיפה. גם עידן ורד, שחתום לשלוש שנים נוספות במועדון, הביע את חוסר שביעות רצונו מההתנהלות בשבועות האחרונים וייתכן שגם הוא יבקש לעזוב, או שאוחנה יאלץ למכור אותו כדי להכניס כסף לקופה המדוללת ולחסוך בהוצאת חוזהו הכבד.


אמור לסגור במכבי תל אביב. שכטר (דני מרון)

הרכב משוער: בוריס קליימן, דוד קלטינס, טל כחילה, מיקי סירושטיין, שון גולדברג, קלאודמיר, אופיר קריאף, אריק סאבו, יעקב בריהון (אנתוני וארן), עידן ורד, יאקוב סילבסטר.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי