שכטר קרוב למכבי תל אביב, שפונגין שוחרר מהקבוצה

איתי שכטר
איתי שכטר | ערן לוף

חלוץ בית"ר קרוב מתמיד, כשלפי גורמים במועדון יחתום לשנתיים ושכרו יוכפל ל-360 אלף דולר. המגן קיבל הודעה על שחרורו: "תמיד לבשתי את החולצה הצהובה בגאווה". בן חיים התבקש להמתין מספר ימים להחלטת המאמן הבא

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)
מכבי תל אביב סיימה את עונת 2017/18 במקום השני לאחר שניצחה 0:2 את בני יהודה, והיום (שלישי) תקיים הקבוצה בקריית שלום ארוחת ברביקיו אליה הוזמנו גם 13 השחקנים שחוזרים מהשאלה. באירוע תיפרד הקבוצה מהמאמן ג'ורדי קרויף והצוות המקצועי הספרדי שלו, כמו גם ממספר שחקנים זרים וישראלים שלא בתוכניות לעונה הבאה,  כשעד כה הודיעה הקבוצה למגן יובל שפונגין על שחרורו, אחרי שבעונה שעברה האופציה עליו מומשה. לגבי הבלם טל בן חיים טרם התקבלה החלטה ונאמר לו להמתין מספר ימים או עד להחלטת המאמן הבא.


שמות נוספים שממתינים לדעת מה יעלה בעתידם הם גידי קאניוק, אופיר דוידזאדה, ניק בלקמן וז'אן סילבן באבין. לעומתם, גורמים במועדון אישרו שחלוץ בית"ר ירושלים איתי שכטר קרוב מתמיד לאחר שהגיע עם הצהובים לסיכום על חוזה לשנתיים בשכר שנתי של 360 אלף דולר, כפול ממה שהרוויח בבירה. החלוץ הודיע היום רשמית על פרידה מבית"ר ירושלים.


בהודעה על עזיבתו, אמר יובל שפונגין לאתר הרשמי: "לסכם תקופה במכבי ת"א זה מרגש לכל הדעות, בעיקר כי מדובר במועדון בו גדלתי והיה לי לבית מגיל 7. למרות ששיחקתי בקבוצה הבוגרת 10 עונות עם הפסקה של ארבע שנים באמצע, ארבע השנים האחרונות היו עמוסות בחוויות חזקות ומרגשות כמו גם הישגים לא מעטים. ברצוני להודות לכל מי ששיחקתי לצידו, התאמנתי תחתיו, או עבדתי איתו וכמובן לאוהדים שליוו אותי ותמכו בי לאורך כל הדרך. תמיד לבשתי את החולצה הצהובה בגאווה ולמכבי תישמר אצלי יותר מפינה חמה בלב".



שפונגין. "בחוויות חזקות ומרגשות כמו גם הישגים לא מעטים" (אודי ציטיאט)


הקבוצה סיימה את המשחק עם שלושה פצועים בנוסף לדור מיכה, אצלו יש חשש לקרע בשריר הארבע ראשי בגללו לא שיחק בשני המשחקים האחרונים: אבי ריקן, אייל גולסה עם מתיחה בשריר הארבע ראשי ואופיר דוידזאדה שסובל מכאבים בברך – כולם ייבדקו ובכל מקרה נותרו מחוץ לסגל הנבחרת למשחק נגד ארגנטינה. הצהובים עושים מאמצים למכור את פרדראג ראיקוביץ' ואת וידאר קיארטנסון לאירופה. במועדון הבהירו שאין לזלזל בליגה הישראלית ויש מועדונים באירופה המגלים עניין בשוער הסרבי ובחלוץ האיסלנדי. 


המאמן ג'ורדי קרויף אמר במסיבת העיתונאים אחרי משחקו האחרון על הקווים: "סיום עידן? מקווה שלא עבור מכבי. סיום עבורי כי מכבי ממשיכה ואני מקווה שבחוזקה. אם היו אומרים לי כשהגעתי למכבי שנשיג מה שנשיג במשך שש שנים, הייתי חותם על זה. אני לא רגשי, כי החלטת העזיבה התקבלה לפני הרבה זמן והיה את הזמן לעבד אותה. לא תראו דמעות ממני. כשהגעתי, אמרו בתקשורת שלא אחזיק מעמד עד החגים. זה נתן לי מוטיבציה".



בלומפילד. הקבוצה איבדה את המבצר (דני מרון)


ההולנדי המשיך והסביר: " איבדנו את המבצר שלנו, בלומפילד ורואים בסטטיסטיקה כמה נקודות איבדנו בבית מאז. בנוסף ,עזבו אותנו שחקנים טובים לאירופה וגם לסין. לא מנענו זאת. גם לא כבלנו מאמנים אלינו. מה ששיניתי במכבי זו הקניית היציבות שעוברת דרך הרחקת התקשורת מהקבוצה. גם שחקנים שעזבו את מכבי אמרו לי את זה. תרבות הכדורגל הישראלית צריכה להפנים שהדלפות זה דבר לא נורמלי".


אם עשה טעויות:
"עשיתי הרבה טעויות במהלך השנים .אין אחת שראויה יותר לציון מהאחרות. אני מרוצה מההתנהלות בחודש האחרון ואם היינו מסיימים בלי כרטיס לאירופה זה היה יכול להיות קטסטרופלי. אני מקבל בשבועות האחרונים הרבה כבוד לא רק משחקני מכבי ,אלא גם מיריבים וזה עושה לי טוב. ישראל עשתה לי טוב בשש השנים הללו. אני אוהב את החיים, הפקקים, השיגעון והאמוציות".


על ההמשך: "נבחרת ישראל ? אני רוצה להגיע הביתה ולהראות לאמא שלי שיש לה בן שקוראים לו ג'ורדי. זה הזמן ללכת הביתה אפילו לקצת,להתרענן. אני צריך לפתח את עצמי, לדבר עם מנהלים ספורטיביים ומאמנים שאני מאוד מעריך, כי הכדורגל אף פעם לא עוצר. אבא שלי היה מהפכן. אני לא מהפכן . יש לי את הרעיונות שלי".



עם גולדהאר. "תמיכה בלתי מסויגת" (דני מרון)


על מיץ' גולדהאר: "הייתה לי תמיכה בלתי מסויגת מהבעלים. הוא חווה אכזבות, הוא ווינר, אבל מה שנכתב בתקשורת לא היה נכון. הוא תמך בי מההתחלה עד הסוף וקשה להבין את זה, אבל זה מה שהיה. זה היה מסע נחמד ועכשיו הזמן של המועדון לעשות את השלב הבא בלעדיי. אף פעם לא הצלחתי להביא שחקן זר ביומיים כי לזרים אין מושג מה קורה כאן. למכבי יש מוניטין מצוין. כל הזרים שבאים למכבי לא רוצים לעזוב וזו המחמאה הכי גדולה. לא יודע אם אהיה מנהל ספורטיבי או מאמן, אני פתוח ללמידה כל הזמן".


לסיום אמר ג'ורדי: "הגול של ערן זהבי בבאזל תמיד מכניס לי אדרנלין. באזל קבוצה גדולה ממכבי ולמרות זאת עלינו. סבלנו מולם בבית. תראו איזה שחקנים משחקים שם. ההעפלה לשלב הבתים הייתה הרגע שאני הכי גאה בו. היו גם הרבה רגעים קשים ואכזבות. אני חושב על גמר הגביע בשנה שעברה נגד בני יהודה שלא הבקענו שלושה פנדלים רצופים, וברגע אחד מנוחה של חודש התקצרה לעשרה ימים והיינו צריכים לקבל החלטות מהירות. עכשיו יש מנוחה ראויה ואני בטוח שהשחקנים יהיו הרבה יותר טריים בעונה הבאה. אי המנוחה בשנתיים הללו הרג אותנו".



קרויף. שפע מחמאות לישראל ותל אביב (דני מרון)


בטור שלו שפורסם היום ב"דה טלחראף", המשיך קרויף באותו הקו, והיה מאוד חיובי ושפע מחמאות לישראל ותל אביב: "אחרי שש שנים נפלאות ניהלתי את המשחק האחרון שלי במכבי תל אביב. בשבועות הקרובים אתמוך במועדון בתקופת המעבר ובהרפתקאה החדשה שלו. אני עוזב עם הרגשה טובה מאוד של עיר נפלאה. למדתי להכיר את תל אביב שהיא מקום סופר ליברלי בו יהודים, נוצרים ומוסלמים יצרו יחד דבר יפהפה. תמיד הרגשתי שם את האחדות בין כולם אפילו יותר מאשר בהולנד. העובדה הזאת היממה אותי מיד כשהתחלתי לעבוד בקבוצה ב-2012. יש הרבה שחקנים מוסלמים בנבחרת ובקבוצות והאוהדים רואים בהם ישראלים לכל דבר. בגלל התדמית של המדינה לקח לי זמן לשכנע שחקנים זרים להגיע לכאן, אבל ברגע שהם רק הריחו את תל אביב, הם לא רצו לעזוב. הרגשתי את זה על עצמי. עובדה שתכננתי להישאר שנתיים-שלוש וזה הפך לשש. זו תקופה שכל אחד היה יכול להסתכל עליה לאחור ולהיות מרוצה ממנה עם מה שהשגנו".

אם יעדיף להיות מאמן או מנג'ר מקצועי: "אחרי חמש שנים בהם הייתי מנג'ר מקצועי אני חייב להודות שההחלטה הייתה קשה כי אהבתי את שני התפקידים. כמנהל מקצועי יכולתי לעצב את הקבוצה כשהיה לי גם בעלים גדול ואני שומע רק מחמאות על כמה שמכבי תל אביב התקדמה. עבורי התקופה הזאת הייתה בית ספר אחד גדול הודות לאנשים טובים שהיו סביבי. לא רק שחקנים הצליחו במכבי תל אביב והתקדמו, אלא גם מאמנים וכמוני הם עזבו מהדלת הקידמית. עוד לא החלטתי לגבי העתיד. אני לא מתכנן כל כך טוב וחושב שיהיה כיף יותר לראות מה יגיע. קודם אני רוצה לסיים את העבודה במועדון ומתכוון לראות קצת מהמדינה, לא עשיתי את זה בשנים האחרונות. אני מתכנן קודם כל חופשה קצרה בישראל ואז נראה מה הלאה".  



קאניוק. לא רוצה לחזור לפחטקור (דני מרון)


גידי קאניוק שכבש שער בכורה אמר: "עברתי תקופה לא קלה בה למדתי להתמודד עם אכזבות וידעתי שיהיה לי קשה. הכל מאלוהים. אני מקווה להמשיך במכבי תל אביב. יש לי חוזה בפחטקור לעוד עונה וחצי ולא טוב לי שם. אני לא מתבייש להגיד שיצאתי לשם בשביל הכסף הגדול. בגיל 25 הכול פתוח ונראה איך זה יתפתח".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי