טביב: "דורש רק את מה שהשקעתי מכיסי". שכטר ועזרא נפרדו

אלי טביב
אלי טביב | דני מרון

אווירת נכאים בבית"ר, כשלא ברור מי יישאר. החלוץ עזב: "חייב תודה לטביב, כואב שלא זכינו בתואר". גם הקשר, קליימן ושושן הודיעו על עזיבה. הבעלים התייחס לפרסומים, צפו: אוהדים מחו מול ביתו ובעסק של אשתו

(גודל טקסט)
בית"ר חתמה אתמול (שני) את העונה בתיקו 1:1 ביתי נגד הפועל חיפה. בסיום המשחק שררה אווירת נכאים בחדר ההלבשה. מרבית השחקנים רק רצו לצאת במהירות הביתה, כאשר רבים מהם, גם כאלה שחתומים על חוזים או יש לבית"ר אופציה עליהם לעונה הקרובה, כלל לא יודעים אם ימשיכו בקבוצה: "היה כאן סגל של אליפות ועכשיו כולם רק רוצים לברוח מהקבוצה", סיפר אחד השחקנים.


בבית"ר הודיעו אמש ליאקוב סילבסטר, אנתוני וארן ואופיר קריאף כי האופציה עליהם תמומש ולעומתם שחקנים כמו עידן ורד ואריק סאבו עשויים להימכר במסגרת צמצום התקציב ומעבר לסגל רזה יותר ונטול כוכבים. אנטואן קונטה שמחזיק בחוזה לעונה הבאה, המריא לפני מספר ימים לצרפת, שם יעבור בקרוב ניתוח נוסף במיניסקוס הפגוע בברכו. קונטה סיפר לאנשים בסביבתו על רצונו לעזוב את בית"ר, אך ייתכן שדברים ישתנו בשבועות הקרובים.


בינתיים, מי שנפרד רשמית מהקבוצהומתקרב בצעדי ענק למכבי תל אביב הוא החלוץ והקפטן איתי שכטר, שחשב בחשבון האינסטגרם שלו: "לפני שנתיים וחצי התחילה אחת מהתקופות היפות בחיי. חזרתי לשחק כדורגל עם חדוות החיים שכל כך התגעגעתי אליה והפכתי להיות שחקן בית"ר ירושלים, אימפריה ענקית. כאן אני חייב תודה ענקית מכל הלב לאלי טביב, שהאמין בי, תמך בי ונתן רוח גבית למעבר שלי לבית"ר. בעודי משחק בקבוצת הפאר הזאת, הפכתי גם להיות הקפטן של הספינה האדירה והמדהימה הזו. הימים חלפו והקבוצה התגבשה והפכה להיות משפחה של כדורגל מלהיב וקצבי, שסחף את הליגה הישראלית. במשך התקופה היו לנו כקבוצה ניצחונות מתוקים והפסדים כואבים, היו אכזבות קשות והצלחות מהדהדות, אבל תמיד היינו מאוחדים כמשפחה וככה אני מרגיש היום וזו לא קלישאה".

"אני רוצה להודות לכולכם על אותם הניצחונות וגם ההפסדים", הוסיף החלוץ. "וכן על כל שנייה שהייתי חלק מהמועדון הענק והמדהים הזה. אני, שהתחלתי את ימיי ככדורגלן לפני 15 שנה כילד ביישן בקבוצה בצפון, חלמתי להיות שחקן כדורגל, ובית"ר היא אחת מהפסגות שהגשמתי בתור אותו ילד קטן שמחכה לאימון יום אחר יום, כך בדיוק גם הרגשתי בבית"ר. המועדון אימץ אותי כאילו נולדתי במועדון, ועל כך אני אהיה אסיר תודה לעד.


 

לפני שנתיים וחצי התחילה אחת מהתקופות היפות בחיי. חזרתי לשחק כדורגל עם חדוות החיים שכל כך התגעגעתי אליה והפכתי להיות שחקן בית"ר ירושלים, אימפריה ענקית. כאן אני חייב תודה ענקית מכל הלב לאלי טביב, שהאמין בי, תמך בי ונתן רוח גבית למעבר שלי לבית"ר. בעודי משחק בקבוצת הפאר הזאת, הפכתי גם להיות הקפטן של הספינה האדירה והמדהימה הזו. הימים חלפו והקבוצה התגבשה והפכה להיות משפחה של כדורגל מלהיב וקצבי, שסחף את הליגה הישראלית. במשך התקופה היו לנו כקבוצה ניצחונות מתוקים והפסדים כואבים, היו אכזבות קשות והצלחות מהדהדות, אבל תמיד היינו מאוחדים כמשפחה וככה אני מרגיש היום וזו לא קלישאה. אני רוצה להודות לכולכם על אותם הניצחונות וגם ההפסדים, וכן על כל שניה שהייתי חלק מהמועדון הענק והמדהים הזה. אני, שהתחלתי את ימי ככדורגלן לפני 15 שנה כילד ביישן בקבוצה בצפון, חלמתי להיות שחקן כדורגל, ובית"ר היא אחת מהפסגות שהגשמתי בתור אותו ילד קטן שמחכה לאימון יום אחר יום, כך בדיוק גם הרגשתי בבית"ר. המועדון אימץ אותי כאילו נולדתי במועדון, ועל כך אני אהיה אסיר תודה לעד. השנה רצנו לאליפות ולגביע, עשינו הכל שזה יקרה, אבל לעיתים ישנם דברים חזקים מאיתנו. אף פעם לא ויתרתי לעצמי, תמיד רציתי לנצח אבל לא תמיד הכל מתחבר וזה הכדורגל. אחד הדברים שכואבים לי הוא שאני עוזב כשלא הצלחתי לסייע לבית"ר לזכות בתואר, שכל כך הגיע לנו העונה. כאן בשבילי הסתיימה לה תקופה ועכשיו מתחילה עבורי תקופה חדשה ומאתגרת לא פחות. אני אוהב את כולכם ומודה לכולם על הזכות להיות חלק קטן מהמועדון הענק והמדהים של אנשי כדורגל שהפכו להיות משפחה בשבילי. אוהב, איתי.

A post shared by Itay Shechter (@itayshechter) on


"השנה רצנו לאליפות ולגביע, עשינו הכל שזה יקרה, אבל לעיתים ישנם דברים חזקים מאיתנו. אף פעם לא ויתרתי לעצמי, תמיד רציתי לנצח אבל לא תמיד הכל מתחבר וזה הכדורגל. אחד הדברים שכואבים לי הוא שאני עוזב כשלא הצלחתי לסייע לבית"ר לזכות בתואר, שכל כך הגיע לנו העונה. כאן בשבילי הסתיימה לה תקופה ועכשיו מתחילה עבורי תקופה חדשה ומאתגרת לא פחות. אני אוהב את כולכם ומודה לכולם על הזכות להיות חלק קטן מהמועדון הענק והמדהים של אנשי כדורגל שהפכו להיות משפחה בשבילי. אוהב, איתי".


גם חן עזרא, שמועמד להצטרף להפועל באר שבע, נפרד באופן רשמי מהבירה: "רציתי להגיד תודה למועדון הענק הזה. הייתה לי זכות לשחק במועדון כזה עם קהל מדהים שנתן לי אהבה שלא אשכח לעולם. מאחל לכולכם הצלחה בהמשך הדרך מכל הלב". מוקדם יותר פרסמו בוריס קליימןוסתיו שושן הודיעו רשמית על עזיבת הקבוצה: "הגיע הזמן למצוא אתגר חדש", כתב השוער הצעיר. "נתראה בעונה הבאה,ביעד הבא", ציין קליימן.



אלי טביב, שהודיע על רצונו לעזוב ולסיים את השקעותיו בבית"ר ירושלים, נפגש אתמול עם ראש העירייה, ניר ברקת, במה שעשויה להיות פריצת הדרך הראשונה בדרך למכירת המועדון או למציאת משקיע. הפגישה ארכה כ-45 דקות ונכח בה גם נציג הבעלים אלי אוחנה.


היום בחר להגיב לטביב לפרסומים האחרונים ואמר: "בימים באחרונים נפוצו שמועות לגבי תג המחיר אותו אני דורש עבור מכירת בית"ר ירושלים, דבר שלא עשיתי מעולם, גם כשהצהרתי שהקבוצה על המדף. אני לא מעוניין להיכנס למספרים, אני רק יכול להגיד, אני דורש רק את מה שהשקעתי מכיסי והכנסתי לקופת המועדון ולא שקל אחד יותר. הדבר ניתן להיבדק בדוחו"ת החתומים אצל רואה החשבון וברשות לבקרת התקציבים עבור כל רוכש פוטנציאלי".

 


אנטואן קונטה. עבר ניתוח בברכו (דני מרון)
אנטואן קונטה. עבר ניתוח בברכו (דני מרון)


ברקת הבהיר באופן חד משמעי שטביב יהיה חייב לבצע שתי פעילות מיידיות כדי להניע את התהליך ולהעבירו לפסים מעשיים. הראשון הוא לנקוב בתג מחיר עבור מכירת המועדון והשני לחתום באופן רשמי על מסמך משפטי, בו מתחייב טביב על התנתקות מוחלטת מבית"ר ירושלים.  בשלב הזה מי שנמצא בראש המערכת הוא אלי אוחנה, אך למעשה כל עוד טביב לא מקצה סכום כסף לניהול המועדון, ידיו של נציג הבעלים די כבולות והוא לא יכול לעשות צעדים משמעותיים בהרכבת הצוות המקצועי החדש או בניית סגל השחקנים לעונה הבאה.


"כרגע אין שום שינוי במצב המועדון", אמר גורם בבית"ר לספורט1, "הייתה פגישה וראש העיר העביר את המסר לטביב. זה צעד קטן שנעשה, אבל בלי מכתב התחייבות של טביב, לא יקרה שום מהלך. אנחנו כבר יודעים שטביב הוא אדם לא צפוי וקשה לחזות את הפעולות שלו. מי שחושב שתוך שבוע או שבועיים יהיה כאן רוכש חדש, טועה. גם אם יקרו דברים, זה לוקח זמן ולצערנו השעון כרגע פועל נגדנו כי יש כאן מועדון לתפעל וקבוצה להעמיד לקראת מוקדמות הליגה האירופית", הוסיף הגורם.


אלי טביב. צריך להבטיח שיתנתק מבית
אלי טביב. צריך להבטיח שיתנתק מבית"ר (דני מרון)


לאחר הודעת הבעלים, מספר אוהדי בית"ר ירושלים הגיעו הערב לביתו של אלי טביב בכפר שמריהו כדי למחות. המשטרה, שידעה על כך, נערכה מבעוד מועד. לפי הידוע, טביב, שצפוי להמריא הלילה לארצות הברית, לא נכח בביתו בזמן שהאוהדים הגיעו למקום, אולם אשתו, דנה אשכנזי, נכחה בבית ויצאה בסיוע של משטרת ישראל ללא כל התנגדות מצד אותם האוהדים. בהמשך האוהדים מחו גם מול החנות של דנה אשכנזי בהרצליה.


גורמים בבית"ר הבהירו באופן חד משמעי שמוקדם לדעת אם טביב יקבל את ההצעה ונכון להיום ממשיך הקיפאון בכל הנוגע להכנות לקראת העונה הבאה. במצב הנוכחי מסתמן שבית"ר הולכת לעונה לא פשוטה בכלל, בתקציב רזה יותר מהעונה שהסתיימה, עם סגל מצומצם יותר, שעשוי להיות נטול כוכבים כשהמטרה המרכזית להישאר בליגה ועל הדרך להתארגן מבחינה כלכלית ולתת זמן לרוכש פוטנציאלי להגיע למועדון. בתוך כך, הקבוצה תעמוד לדין בעקבות השלכת חתיכות פלסטיק לכר הדשא על ידי אוהדים ביציע המזרחי במהלך המשחק מול הפועל חיפה.

 

 

לאחר שבע שנים בבית"ר ירושלים שמתוכן ארבע שנים בבוגרים הגיע הזמן למצוא אתגר חדש. חוויתי כאן חוויות מטורפות,רגעי אושר וקושי,משחקים גורליים שלימדו אותי הרבה ושאקח אותם איתי לאורך כל הדרך. אני מודה לכולם על שנים יפות טובות ומשמעותיות! מקווה שעוד אחזור הנה חזק ומנוסה יותר. #יאללהביתר

A post shared by Stav Shushan (@stavshushan95) on

 

רציתי להגיד תודה למועדון הענק הזה על שנה וחצי מאושרות ! היה לי את הזכות לשחק במועדון כזה עם קהל מדהים שנתן לי אהבה גדולה שלא אשכח לעולם ! כמובן לכל האנשים החמים במשפחת בית"ר לחברים בחדר הלבשה אני אוהב את כולכם מאוד ומאחל לכולם הצלחה בהמשך מכל הלב . #שמעישראלהאלוקינוהאחד#☝

A post shared by Hen Ezra – חן עזרא (@hen_ezra_8) on

 

קשה לסכם ארבע שנים במועדון הענק הזה , בעיקר את השנה האחרונה את מה שעברנו מבחינה קבוצתית ובעיקר בעיקר מה שעברתי מבחינה אישית . הדבר היחיד שאני יכול להגיד זה תודה לכל מי שהאמין בי ותמך לאורך כל הדרך , אוהב אתכם ונתראה בעונה הבאה, ביעד הבא .#HardToSayGoodBye

A post shared by Boris Kleyman (@boris_kl) on

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי