עיריית עכו תוקפת: "סטנצ'יו לא עמד בהתחייבויותיו ואף משך כספים"

דניאל סטנצ'יו
דניאל סטנצ'יו | טוויטר

הבלגן סביב ההתנהלות בהפועל עכו נמשך, העירייה החליטה לסגור את כל המתקנים בפני הקבוצה, וזאת עד שיתברר המצב. תגובת העמותה: "לא היה שום דבר לא כשיר בהתנהלות הכספית"

קבוצות: הפועל עכו
(גודל טקסט)

הבלגן סביב ההתנהלות בהפועל עכו לא יורד מסדר היום וכעת עיריית עכו יוצאת בפומבי כנגד כל הגורמים שניהלו את הקבוצה כולל סוכן השחקנים דודו דהאן.

בהודעה רשמית חסרת תקדים מטעם העירייה נאמר: "לפני כשנה פנה סוכן השחקנים דודו דהאן לחברי עמותת הפועל עכו, ובאמצעותם לעיריית עכו, והציג כי ביכולתו להביא משקיע למועדון. לצד המשך ההשקעה של עיריית עכו בקבוצה יצליח להוביל את הפועל עכו להישגים ספורטיביים משמעותיים. מר דודו דהאן הביא את דניאל סטנצ'יו, אשר חתם על הסכם מול עמותת הפועל עכו ומול עיריית עכו, בו התחייב על השקעה כספית בקבוצה באופן מיידי לטווח ארוך.

בדיעבד התברר כי סטנצ'יו לא עמד בהתחייבויותיו, ויתרה מכך, משך כספים לעצמו בצורה מופרזת וחריגה מקופת המועדון. במרוצת הזמן התברר בצורה שאינה משתמעת לשני פנים, כי אותו דודו דהאן, סוכן השחקנים, הוא למעשה המוציא והמביא של קבוצת הפועל עכו. הוא זה שאשר באמצעות שליחיו קיבל את כל ההחלטות המקצועיות והכספיות של העמותה בנוגע להחתמת שחקנים, הבאת שחקנים זרים וכדומה.

עיריית עכו, מצידה, עמדה במחויבות והעמידה את המתקנים העירוניים לרשות הקבוצה ומחלקת הנוער, ואף העבירה 50% מתמיכתה הכספית לקבוצה. מהרגע בו נודע לעירייה, כי אלו הם פני הדברים וכי קיימת התנהלות כספית ומקצועית חמורה במועדון, החליטה העירייה להקפיא את תמיכתה הכספית בשלב ראשון עד לקבלת הבהרות מטעם סטנצ'יו, אשר לא ניתנו עד רגע זה. יש לזכור כי תמיכתה של עיריית עכו בעמותת הפועל עכו לאורך כל השנים הייתה ועודנה התמיכה המרכזית שאפשרה מלכתחילה את קיומה של הקבוצה בליגות הנמוכות ובליגת העל, וכל זאת מתוך ראייה כי בספורט בכלל ובכדורגל בפרט קיים מנוף אדיר לקידום העיר ותושביה.



האצטדיון בעכו. העירייה החליטה לסגור אותו בשלב הזה עבור הקבוצה (ערן לוף)

לאור העובדה כי בוצעה השתלטות עוינת לכאורה של נציגים מטעם הרוכש על העמותה, החליטה העירייה בשלב זה לסגור את כל המתקנים בפני הקבוצה, וזאת עד שיתברר המצב. בימים אלה מתבצעת הערכות משפטית משמעותית אשר תביא לסיום אותה השתלטות עוינת של גורמים שכל עניינם הוא עניין פרטי ואינטרס אישי מול ההתאחדות לכדורגל, מנהלת הליגה, וככל שיידרש גם באמצעות בתי המשפט.

עיריית עכו לא תיתן ידה להעברת כסף ציבורי ומתקנים ציבוריים לידיים לא אחראיות וישרות, ובוודאי שלא תאפשר העברת קבוצת הפועל עכו לעיר אחרת כפי שמנסים סטנצ'יו והעומדים מאחוריו. אנו תקווה כי במהלך השבועות הקרובים כל הנושא ייפתר והעמותה תחזור לתפקד בצורה עצמאית ותעמיד קבוצה ראויה להתמודדות בליגה הלאומית בעונה הקרובה".



דניאל סטנצ'יו. "לא היה שום דבר לא כשיר בהתנהלות הכספית של העמותה" (אתר רשמי) 


מעמותת הפועל עכו נמסר בתגובה: "לא היה שום דבר לא כשיר בהתנהלות הכספית של העמותה. הכול עבד לפי ובאישור הבקרה וההתאחדות. לסטנצ'יו חוזה כדת וכדין בבקרה. דניאל החל בהליך של העברת הזכויות וכזה יסתיים בשבועות הקרובים הוא יפסיק לקבל שכר ויהפוך לבעלים. העמותה לא נשלטת על ידי אף גורם. לעמותה אין כל כוונה להעביר את הקבוצה לעיר אחרת. אנחנו דוחים מכל וכל את טענותיה של העירייה ומצירים על כך שהם בחרו לצאת לתקשורת ולטעון טענות שאין להם בסיס. כמו שזה נראה העירייה מחפשת תירוץ לאי העברת הכספים שהיא מחוייבת להם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי