המחליף של באבין ובן חיים? "ז'איר סיכם במכבי תל אביב"

ז'איר אמאדור
ז'איר אמאדור | מסך

הבלם הפורטוגלי בן ה-28, שסיים את חוזהו בשורות העולה החדשה לליגה הספרדית הואסקה, כבר הגיע לישראל לטענת ה"אס" והעדיף את הצעת הצהובים על פני אופן הבלגית והצעות מספרד, ארה"ב ויפן

(גודל טקסט)

הבלם ז'איר אמאדור, שבעונה האחרונה עלה לליגה הבכירה בספרד עם הואסקה והיה אחד השחקנים המשמעותיים בהרכב, סיכם במכבי תל אביב. מדובר בדיווח שהתפרסם היום (רביעי) ב"אס", ולפיו אמאדור כבר שהה בישראל כדי להשלים את מעברו ללא תמורה לקריית שלום.

עוד לפי הדיווח, הבלם בן ה-28 המתנשא ל-1.90 מטרים זכה למספר הצעות לאחר סיום חוזהו בהואסקה, אולם בחר להגיע למכבי תל אביב שנפרדה רק אתמול מהבלם הבכיר שלה טל בן חיים, כשגם הבלם הזר היחיד שהיה בעונה האחרונה, ז'אן סילבן באבין, כבר שוחרר רשמית ושב לקבוצה ממנה הושאל, ספורטינג חיחון.

בין ההצעות שקיבל אמאדור, כך לפי ה"אס" כמובן, היו פניות מארצות הברית, יפן וגם מספרד ומהקבוצה הבלגית אופן שדווח כבר כי סיכם בשורותיה, אך בספרד משוכנעים שהוא יחתום בקבוצתו החדשה של סלאבן איביץ'. חוזהו בהואסקה מסתיים רשמית ב-30 ביוני, אולם הובהר לו כי הוא לא ימשיך עמה ב"לה ליגה". בעונה האחרונה שיחק ז'איר בכל 42 המחזורים בליגת המשנה וכאמור היה שותף לעלייה ההיסטורית. הוא גם כבש ארבעה שערי ליגה.


ז'איר. הזר הראשון שינחית איביץ' בישראל? 

השחקן נולד בליסבון, אבל החל לשחק בבוגרים בספרד ושיחק בקבוצת הנוער ויאנובסה. לראשונה שיחק בבוגרים בהרנן קןרטס ב-2008 כמושאל מהנוערו לאחר מכן במיאחדס מהליגה השלישית. ב-2015/16 שיחק בקבוצה השנייה של לבאנטה ולפני שנתיים נרכש על ידי הואסקה, שם הצטיין. מוצאו של השחקן מכף ורדה והוא לא הכיר את הוריו. הוא אומץ על ידי משפחה ספרדית שהביאה אותו בגיל צעיר לספרד.

כזכור, עד כה מכבי תל אביב צירפה הקיץ רק את החלוץ איתי שכטר מבית"ר ירושלים בהעברה חופשית, ולעומת זאת שחררה בנוסף לבן חיים ולבאבין גם את המושאלים אופיר דוידזאדה, ניק בלקמן, גידי קאניוק והמגן יובל שפונגין. באשר לבן חיים, אוהדי מכבי תל אביב מנסים באמצעות הרשתות החברתיות לארגן מחאה ביום שישי ב-11:00 בבוקר מול משרדי המועדון במטרה לאפשר למועדון "להתעשת ולתקן את המעוות והנזק התדמיתי והנפשי שנגרם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי