סגל: אם אולסק לא יאריך חוזה, הוא לא יהיה שחקן מרכזי

אייל סגל
אייל סגל | דני מרון

הבעלים של מכבי נתניה התראיין לאתר הרשמי ודיבר על לא מעט סוגיות בוערות: "ניקו זו תעלומה". ערן לוי ("ימשיך"), סבע: ("סיכוי נמוך מאוד"). וגם: הקהל, המשכיות, התקשורת, מחלקת הנוער וחוסר התמיכה מהעירייה

(גודל טקסט)

אייל סגל התראיין הערב (חמישי) לאתר הרשמי של מכבי נתניה ודיבר על לא מעט סוגיות בעורות כמו עתידם של ערן לוי, דיא סבע וניקו אולסק, המשך דרכו במועדון והתמיכה המועטה לה הוא זוכר מהעירייה.

סגל פתח את דבריו: "הקבוצה עשתה הרבה מעל מה שציפינו ועמדה בכל המטרות שהגדרנו. זה נכון שבארבעת המשחקים האחרונים הקבוצה נראתה אחרת מאיך שהיא נראתה עד לאותו שלב. בניתוח קר שלי, אני מבין למה זה קרה. נפיק את הלקחים ולקראת העונה הבאה תהיה לנו קבוצה לא פחות טובה".

המשכיות: "אנחנו חייבים להמשיך באותה מגמה מכמה סיבות. הראשונה היא שמכבי נתניה בשנתיים האחרונות חזרה לקדמת הבמה מבחינת השיח הציבורי. אין הזדמנות שנייה למבט ראשון וכך גם אצלנו. יותר מדי פעמים עלינו וירדנו בעשרים השנה האחרונות. אנחנו חייבים לייצר רצף של עלייה כדי שמכבי נתניה תחזור למקום שהיא ראויה להיות בו. אנחנו עובדים על תכנית סדורה. התחלנו לעבוד בחודש מארס והבנו מה חסר לנו. בנינו אלטרנטיבות למקרים ששחקן כזה או אחר מהסגל הקיים יעזוב. לא נבצע שינויים דרמטיים, אבל הקבוצה תעבור מתיחה נוספת ותשדרג את עצמה בשתי עמדות בעייתיות. ננסה לא להיפגע ואף להשתדרג מתוך מגמה לבנות קבוצה צעירה למספר שנים עם שילוב של ותיקים כדי לבנות שלד יציב".

שימור על שחקנים: "אני לא חושב ששחקן שמרוויח 100 אלף דולר יהיה יותר טוב אם הוא ירוויח 400 אלף דולר. החכמה היא לפגוע בשחקנים האלה לפני שהם פרצו, או שהם חוו ירידה ורוצים לעלות למעלה פעם נוספת. עשינו את זה עם לא מעט שחקנים. דיא סבע זו דוגמה קלאסית לשחקן שלא התרומם עד לשנתיים האחרונות. השנתיים האחרונות של ערן לוי הן גם דוגמא. יש עוד שחקנים שהפכו לשחקנים הכי מבוקשים בליגת העל. היציבות של הסגל היא הבסיס להתמודדויות לטווח ארוך".


"תעלומה". ניקו אולסק (דני מרון)

ניקו אולסק: "זו תעלומה. לא סיכמנו איתו שום דבר לפני היציאה לפגרה ולמעשה יש לו חוזה לעונה הבאה. לא נמשיך איתו כשחקן מרכזי אם הוא לא יחתום במועדון לתקופה נוספת. יש כרגע שלוש אופציות: אופציה אחת היא שהוא יהיה שחקן סגל רחב. אופציה שנייה שנעשה טרייד והאופציה השלישית, שהיא האופטימלית מבחינתנו, שהוא יאריך את חוזהו. אני לא רוצה להפוך אותו לשעיר לעזאזאל, אבל אם שחקן לא יאריך חוזה ונגיע לשנה האחרונה שלו, נצטרך למצוא פתרון. להתאבד ולהשאיר אותו בשנה האחרונה, ולשמוע בינואר שהוא מנהל מו"מ עם קבוצות אחרות, זה יפגע בנו בחדר ההלבשה וגם יגרום לבעיות לצוות המקצועי. אי אפשר להשאיר שחקן בכוח. בסיטואציות מהסוג הזה ננסה להגיע לעסקאות שהם גם טובות לנו מבחינה מקצועית. טרייד עם שחקנים יכול להיות פתרון לא רע בכלל. בעולם האותופי שלי, אני מקווה שלא נגיע לשם ושחקנים ימשיכו אצלנו לאורך זמן ואם לא אצלנו אז הם יעברו לחו"ל".

ערן לוי: "הוא חתום על חוזה במכבי נתניה עד סוף העונה הבאה. הקבוצה לא תיזום את סיום העסקתו ואנחנו מקווים שגם הוא לא. אם שני הצדדים מרוצים, השחקן ימשיך. הודענו לערן שהוא בתכניות שלנו לעונה הבאה ולכן הוא ימשיך".

דיא סבע: "יש לו חוזה לעוד שנתיים אבל אנחנו צריכים להיות ריאלים. יש לא מעט קבוצות שהתעניינו בו מחו"ל. אני מאוד מקווה שאחת מההצעות תהיה רצינית, גם עבור דיא וגם עבור מכבי נתניה. קיימת עדיין אופציה, אמנם עם סיכוי נמוך מאוד, שהוא יישאר במועדון. כאוהדים, אנחנו צריכים להיות ריאלים ולהבין שסבירות גבוהה מאוד שהוא ישחק בקבוצה אחרת ולא בארץ".


לא מעט קבוצות הביעו עניין. סבע (דני מרון)

המעורבות התקשורתית שלו: "ברור לחלוטין שזה יכול להתהפך. ראינו בשבוע האחרון של העונה ניצנים של התהפכות ואותי זה לימד שיעור נוסף. אני צריך בחלק מהמקרים להתרחק ולכן הורדתי פרופיל בצורה דרמטית מהפייסבוק ולא רק שם. אני פחות עונה לשאלות ולהודעות שאני מקבל כדי שנוכל לקבל החלטות נכונות ורציונליות. הלכתי צעד אחורה, אבל זה לא יפריע לי בפעולות מסוימות. מעורבות יתר לא הכי בריאה ולכן ההתייחסות שלי לדברים מעט שונה בשבועות האחרונים".

עתידו: "אני לא קרוב לעזוב. יש מהלכים ומצבים שגורמים לי לחשוב אם הדרך הזאת יכולה להימשך לאורך זמן. אני לא אפתיע אף אחד, אבל הקהל משפיע על מצב הרוח שלי. לדינמיות ביציעים יש השפעה בלתי רגילה. לא נוח לי עם רמת המעורבות הכלכלית לא של המוסדות הממלכתיים כמו עיריית נתניה ופרנסי העיר. הייתי משוכנע שגם אלה וגם אלה יהיו יותר מעורבים ולפעמים אני שואל את עצמי אם אני האדם היחיד שצריך לקחת את המעמסה על עצמי. אני יודע שלקחתי על עצמי אחריות אז אני לא שובר כלים על כל סטירה שאני מקבל משני הגורמים, אך לאורך הזמן זה לא יכול להמשיך כך והנטל יהיה חייב להתחלק בצורה אחרת. אני לא מחפש שותף כי אני לא מאמין שמישהו יסכים עם תפיסת העולם שלי. אני מתכוון בעתיד הקרוב לכתוב על תפיסת העולם הכלכלית והחברתית שלי שאותה אני מיישם בנתניה. קשה לי להאמין שמישהו יסכים גם לוותר על התערבות מקצועית, גם להביא כסף מהבית וגם לא להתפתות להוציא כספים גדולים על שחקנים מסוימים, ומצד שני להשקיע במחלקות הנוער ובפעילות חברתית. מצד שני, ביום שתהיה הזדמנות נכונה למכבי נתניה, אני לא זה שיפריע לה".

הקהל: "קבוצת כדורגל זה כמו מסעדה. הפיקים מעלים ומורידים את מצב הרוח. במחזור ה-11 הצלחנו למלא את האצטדיון והיינו משוכנעים שפיצחנו את הנוסחא ונותר רק לספור את הכסף. שהגענו למדרגות ראינו שזה אחרת. אין ספק שהקהל שדרג את עצמו בשנתיים האלה והעונה שתבוא תהיה מבחן משמעותי. בסופו של תהליך, הגידול הוא יפה. אני מעריך שהשנה נתייצב על סדר גודל של כ-4,000 מנויים ואם הממוצע של הקהל הביתי בכל אחד מהמשחקים יגיע ל-6,5000, אנחנו בדרך נכונה ל-10,000 צופים בעוד שלוש שנים מהיום".


"הפיקים מעלים ומורידים את מצב הרוח" (דני מרון)

מחלקת הנוער: "האידיאולוגיה היא שבסופו של דבר מכבי נתניה תחזיר עטרה ליושנה וכל הקבוצה הבוגרת תתבסס על תוצרת מקומית. כדי להגיע לשם צריך לבצע עבודת שטח מדהימה מביה"ס לכדורגל ועד קבוצת הנוער. נעשית עבודה כזאת. הצטרפו אלינו מאמנים מצוינים בנוסף לזאביק זלצר. ילדים מכל הארץ מתדפקים על דלתות המועדון".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי