ג'ון אוגו: אם באר שבע רוצה אותי, היא תצטרך לשלם

ג'ון אוגו
ג'ון אוגו | טוויטר

הקשר שחוזהו מסתיים ב-2019 חשף בראיון נרחב בניגריה שיחה עם אלונה ברקת וירה: "חייב לשחק בליגת האלופות", "וואקמה הזר הטוב ביותר ששיחק אי פעם בישראל". וגם: ד"ש לארסן ונגר

(גודל טקסט)

ג'ון אוגו, קשר הפועל באר שבע ואחד משני נציגי ליגת העל במונדיאל, העניק ראיון נרחב לתקשורת בניגריה וחשף את סיפורו האישי והתכניות לעתיד כולל  מסר ברור לאלונה ברקת וראשי האלופה. אוגו הבטיח שאם יכבוש במונדיאל, יחגוג עם ריקוד ה"שאקו-שאקו", אותו המציא הראפר הניגרי אולומידה: "אני יודע כל מה שחם בניגריה, וכששמעתי על הריקוד, לקחתי זמן ללמוד אותו. אם אצליח לכבוש, בטוח שאחגוג עם הריקוד".


האופי הילדותי:
"אני בן אדם כשזה מגיע למגרש. אני לא מדבר עם אף אחד ביום המשחק כי אני רוצה להתרכז. על הדשא אני רציני ומנסה להיות הכי מקצוען שאפשר".

הילדות: "התחלתי לשחק כדורגל ברחוב עם חברים ובלי נעליים. היה קשה, אבל אני כאן כי עבדתי קשה. למזלי, הוריי לא התנגדו שאשחק כדורגל והיו שם בשבילי. אני מרוצה ממה שהשגתי. נכון שלא הגעתי לאן שחשבתי שאגיע, אבל אני מודה לאלוהים על המקום בו אני נמצא. היו לי הרבה עליות וירידות, אבל תמיד נלחמתי להתגבר על הקשיים.

סיפור הקריירה: "מעולם לא שיחקתי בליגה הניגרית. סוכן גילה את אותי בקבוצת נוער ולקח אותי לסלובניה שם שיחקתי ארבע שנים לפני שעברתי לאלמריה בספרד. נשארתי שם שמונה חודשים ועברתי לליגה השלישית בפורטוגל. בפורטוגל, שיחקתי גם בשני מועדונים נוספים: לייריה ואקדמיקה. מעולם לא חשבתי שאשחק בישראל. גם כששיחקתי נגד הפועל תל אביב עם אקדמיקה לא ידעתי שאגיע לישראל".


התחיל לשחק ברחובות, יסיים כאחד שהגיע עד למונדיאל (דני מרון)

העונה החולפת: "בתחילת העונה היה קשה כי היו לנו הרבה עליות וירידות בגלל פציעות. זו הייתה עונה קשה עבורנו כקבוצה. הקפטן שלנו הורחק בגלל שנטל חומר אסור, שחקן הגנה חשוב נפצע ונעדר כמה חודשים. קרטענו, אבל בסוף יצאנו עם ידינו על העליונה למרות שהרבה אנשים לא ספרו אותנו. ניצחנו משחקים והראינו אופי שעזר לנו להשיג את האליפות".

הליגה האירופית: "לא היינו באותו כושר כמו לפני שנתיים כשניצחנו את אינטר וקבוצות גדולות אחרות. הנחמה היא שזכינו שוב באליפות. אני מקווה שבעונה הבאה נהיה טובים יותר ונצליח להעפיל לשלב הבתים בליגת האלופות".

עתידו: "אני רוצה להמשיך להביא מוטיבציה ואנרגיה לנבחרת. תמיד אמרתי שבכל הזדמנות שאקרא לשחק בנבחרת, אביא את הרוח שלי. שיחקתי למעלה מ-40 משחקים העונה, והעובדה שאני משחק בבאר שבע עזרה לי. כולם רואים אותי שם כקפטן של הקבוצה. מכבדים אותי ונותנים לי השראה לתת יותר. אינ אוהב את האתגר. מה יהיה הלאה? יש לי עוד שנה לחוזה. כל שנה אנחנו משחקים בליגה האירופית והשנה נילחם על ליגת האלופות. אני חייב לשחק בליגת האלופות. שמעתי שהנשיאה של המועדון מפחדת שאעזוב אחרי המונדיאל. הודעתי להם שאם הם לא רוצים אותי, שייתנו לי ללכת ואם הם רוצים אותי, הם יצטרכו לשלם".

החברות עם וואקמה: "אמרתי לו לפני שהצטרף שאם הוא מגיע, נזכה בתארים. הוא הגיע ועשה שינוי גדול. הוא הזר הכי טוב ששיחק אי פעם בישראל. יש לו תחרות טובה עם אייגביני יעקובו ו-וינסנט אניימה. יעקובו לקח את מכבי חיפה לליגת האלופות, אבל אתם צריכים לראות איך וואקמה משחק. הוא לא מספיק לכבוש ולבשל".


"הזר הכי טוב ששיחק אי פעם בישראל". פרגון הדדי (אודי ציטיאט)

האהדה לארסנל: "ונגר הודיע על עזיבתו ביום ההולדת שלי וחברים אמרו לי שזו המתנה של ארסנל עבורי. אני חושב שהוא עשה מספיק עבור הכדורגל באופן כללי… אונאי אמרי טוב לארסנל. הוא מגיע ממועדון גדול וזכה בהרבה תארים. הוא אימן שחקנים גדולים בהצלחה, כמו ניימאר. לאמן את ארסנל יהיה דבר גדול עבורו ואני מאחל לו בהצלחה. אם יביא את השחקנים הנכונים, כאלה שמוכנים להילחם ולעבוד קשה, הוא יכול לעשות דברים גדולים".

האהבה לרשתות חברתיות: "אני מאמין ברחובות וחושב שחשוב לתקשר עם האנשים שתומכים בי. אני לא קורא להם אוהדים. אני יודע שחלק מהאנשים חושבים שלא צריך את זה, אבל אני מרגיש אהוב ולכן אני מחזיק. לכן אני לוקח את הזמן לדבר עם כולם ברשתות השונות".

הרגע הגדול בקריירה: "אליפות עם הפועל באר שבע, כשאף אחד לא ציפה מאיתנו לעשות את זה ולהיות עם ניגריה במונדיאל. בברזיל, אפילו לא הגעתי לסגל המורחב והנה אני כאן בסגל לרוסיה".

פרישה: "יהיה קשה אחרי הכדורגל. אני אפילו מפחד לחשוב על היום בו אתלה את הנעליים ואפסיק לשחק. אני לא יודע איך ארגיש, אבל כנראה אקח שנה או שנתיים לנוח. אם אחזור לכדורגל אחרי הפרישה, כנראה שאהיה מאמן".


זכה באליפות והמריא למונדיאל. אוגו (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי