מכבי ת"א תוכל לרשום רק 22 שחקנים לליגה האירופית

מיץ' גולדהאר
מיץ' גולדהאר | דני מרון

הצהובים הודיעו על הסכם פשרה עם אופ"א בשל חריגות מהפייר פליי הפיננסי. הסנקציות: 200 אלף יורו קנס ואיסור רישום שחקנים חדשים כל עוד לא יימכרו שחקנים מהסגל הנוכחי

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב הודיעה הערב על פשרה עם אופ"א בפרשת החריגות בפייר פליי הפיננסי. הצהובים ישלמו קנס של 200 אלף יורו, יוכלו לרשום רק 22 שחקנים לליגה האירופית בעונה הקרובה במקום 25 וייאלצו לעמוד ביעדים פיננסיים שהגדירה אופ"א.

הצהובים סיכמו כי: "רישומם של שחקנים בהעברה חופשית ושחקנים החוזרים מהשאלה כמו גם רכישת שחקנים חדשים, תתאפשר, כל עוד סכום העברתם לא יעלה על הסכום שיתקבל ממכירה של שחקנים המשתייכים לסגל". המשמעות היא שכל עוד לא יימכרו שחקנים, מכבי ת"א לא תוכל לשלם דמי העברה, כפי שטען גם המאמן החדש ולאדן איביץ' בראיון ביוון.

מהצהובים נמסר: "המועדון הגיע להבנות עם גוף הפיקוח הפיננסי על המועדונים של אופ"א (CFCB) במסגרתו גובש הסכם פשרה בו מאופיינים הצעדים העתידיים להורדת הגרעון הפיננסי בהתאם לתקנון רישוי המועדונים וה'-פייר פליי' הפיננסי (CLFFP) של אופ"א.

"תכנית ההתייעלות שהציג המועדון ואושרה על ידי אופ"א, הינה תכנית ארוכת טווח, הגיונית ומציאותית שתאפשר למכבי ת"א שינוי הדרגתי, מפוקח ויעיל תוך שמירה על מטרתו האולטימטיבית להישאר מועדון הכדורגל המוביל בישראל. המטרה העיקרית של הסכם פשרה זה היא להבטיח כי המועדון יעמוד בגרעון השוטף בהתאם לתקנון ה-'פייר פליי' הפיננסי (CLFFP).

"על פי הסכם הפשרה, התחייב המועדון כי קנס בלתי מותנה של 200 אלף יורו ינוכה ע"י אופ"א מתוך המענקים העתידיים שישולמו בגין השתתפות במפעלי אופ"א השונים. במסגרת ההסכם יחזור המועדון לגבולות הסטייה המותרת (30 מיליון יורו) עד סוף עונת 2020/21. יעדים פיננסיים הוגדרו לכל עונה כשבמקרה והמועדון לא יעמוד ביעדים ובמטרות עליהן סוכמו, עלולים להיות מושתים עליו עונשים נוספים". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי