סמפאולי הבאר שבעי: הכירו את הכפיל של מאמן ארגנטינה

סמפאולי של באר שבע
סמפאולי של באר שבע | אלבום פרטי

אליה אגנטובסקי חי בשלווה מוגזמת עד שאורחי מרכז הספורט האוניברסיטאי בבאר שבע זיהו את הדמיון. "לפי הסטטיסטיקה לכל אחד יש 6 אנשים בעולם שדומים לו בול, לי יצא שחורחה הוא אחד מהם". צפו בתמונות

(גודל טקסט)

אליה אגנטובסקי חי בשלווה מוגזמת עד שאורחי מרכז הספורט האוניברסיטאי בבאר שבע הדביקו לו את הכינוי "סמפאולי הבאר שבעי". הצצה בתמונותיהם מסבירה מאיפה זה נפל עליו. אלא שהדמיון המדהים ביניהם לא צירף את אגנטובסקי, מאמן כושר בהכשרתו, למקהלת האוהדים של המאמן הארגנטינאי המיוסר. ממרומי 70 שנותיו, אליה מרגיש מספיק בטוח להצליף באיש שדומה לו כמו שתי טיפות זיעה.

"בהפסד של ארגנטינה נגד קרואטיה התביישתי בשבילו, לא הבנתי באיזו שיטה הוא משחק ואיפה הוא מצא את השוער עם השם המוזר", אומר אליה. ואז הגיע המשחק מול ניגריה, ואיתו גברה הביקורת של האושיה הספורטיבית מבירת הנגב. "פתחתי את הטלוויזיה, והייתי בהלם. לא הבנתי מה שחקנים כמו דיבאלה ואגוארו עושים על הספסל. סמפאולי לא הסתפק בזה והכניס את מסה, מי זה בכלל? מישהו מכיר אותו? ברבע שעה שמסה שיחק הוא נתן פסים ללא כתובת. אם סמפאולי לא היה מכניס את קון, עד מחרתיים ארגנטינה לא הייתה מבקיעה".

אליה, יליד רוסיה, הרים משקולות בצעירותו, ולימים שימש כמאמן בכיר בארץ הולדתו. נסיעות ליעדים רחוקים, לפרקי זמן ממושכים חייבו את בני משפחתו להסתפק לא פעם בתמונתו שהתנוססה בסלון, משל היה יוסף סטאלין. משם כנראה ניזון האנטיגוניזם המינורי של רעייתו לעולם הספורט ואולמות הכושר הגופני. "אשתי? לא מעניין אותה המונדיאל. היא מתעסקת בדברים שלה", הוא מספר עליה. "על סמפאולי היא לא שמעה, כל החיים המשותפים שלנו כמעט לא הייתי בבית, שימשתי כמאמן נבחרת מרימי המשקולות ברוסיה ובישראל, והעבודה גרמה לי להיות מחוץ לבית".


סמפאולי הבאר שבעי

אז מה לך ולכדורגל?
"לי? שום דבר, הבעיה שסמפאולי הוא כנראה לא המומחה הכי גדול בתחום, אם הוא כמעט הפך נבחרת כזו לבדיחה".

איך אתה מתמודד עם הדמיון המדהים למאמן המפורסם של מסי ורוחו?
"נכון שפה ושם יש דמיון, לפי הסטטיסטיקה לכל אחד יש 6 אנשים בעולם שדומים לו בול, לי יצא שסמפאולי הוא אחד מהם. ולא, אין סיכוי שהוא אחי האבוד. חוץ מלהגיד 'ואמוס', אני לא מכיר אף מילה בספרדית".


חורחה סמפאולי (Gettyimages)

"לפי הסטטיסטיקה לכל אחד יש 6 אנשים בעולם שדומים לו בול"

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי