עידן פלוס: בית"ר ירושלים בסחרור בעקבות ורד

עידן ורד
עידן ורד | אודי ציטיאט

במקביל להכנות לגומלין מול צ'יחורה, הקבוצה לחוצה מעתיד הקשר, שחש מושפל בעונה שעברה מיחס הבעלים כלפיו ורוצה לעבור למכבי חיפה. בבירה מתעקשים להעבירו בבקרה וחוששים מהתמוטטות חדר ההלבשה אם יעזוב

(גודל טקסט)

עידן ורד יוביל הערב (20:30, שידור ישיר בספורט 2) את התקפת בית"ר ירושלים נגד צ'יחורה סצ'חרה הגאורגית במשחק הגומלין של שלב המוקדמות הראשון של הליגה האירופית. המשחק הראשון הסתיים בתיקו 0:0 וניצחון הערב יבטיח לירושלמים העפלה לסיבוב השני ואיתו גם מענק דמי העפלה בגובה של 250 אלף יורו. אלא שבבית"ר ירושלים עסוקים היום יותר בשאלה אם מדובר באחד ממשחקיו האחרונים של הקשר המוכשר במדים הצהובים-שחורים? ואת השאלה הזו תלוי אל מי מפנים.

ההנחה הרווחת בימים האחרונים היא שאחרי משחקי הסיבוב הראשון באירופה ובשל העובדה שבית"ר תצטרך בקרוב להעביר את סגל הקבוצה לאישור בקרת התקציבים, יואצו המגעים למכירת הקשר, אך מסתבר שהדברים כנראה לא כל כך פשוטים. הנתק בין הבעלים אלי טביב למחזיק זכויות הניהול אלי אוחנה, גרם למצבו הכספי של המועדון להיות בכי רע, ולכולם ברור שמכירתו של ורד תכניס סכום של למעלה משני מיליון שקלים – דבר שיאפשר את תפעולה של הקבוצה, תשלום משכורות ואולי גם החתמת שחקן או שניים נוספים לחיזוק הסגל המדולל שנשאר העונה בבית וגן.

מצד אחד, גורמים בסביבתו של ורד טוענים שעזיבתו של הקשר קרובה מתמיד ובקרוב תושלם עסקת מכירתו למכבי חיפה, שכבר הביעה התעניינות ורוצה לראות קאמבק של ורד במדים הירוקים. הקשר עצמו אף יזם שיחה עם אוחנה והודיע לו על רצונו לעזוב. אחד האנשים הכי קרובים לוורד הסכים לשפוך מעט אור על תחושותיו של הקשר וסיפר: "עידן מאוד אוהב את בית"ר ובמיוחד את האוהדים של בית"ר. הוא לא ישכח להם לעולם איך הם עמדו מאחוריו בחודשים הקשים שעבר בשנה שעברה. כולם זוכרים שעידן הסכים לחתום בשנה שעברה, תחת לחץ שהופעל עליו מצד ההנהלה, על חוזה חדש לשלוש שנים בבית"ר. וזה תוך כדי שהוא דוחה הצעות גבוהות בהרבה ממכבי ת"א והפועל ב"ש – רק בגלל שהיה לו טוב בבית"ר.


ורד. העזיבה קרובה מתמיד? (אודי ציטיאט)

"עשו לו כל מיני תרגילים מסריחים, הוציאו אותו מהסגל נגד אשקלון, ספסלו אותו ופגעו בו במשחקים נוספים וכל זה כשהוא רצה להישאר כאן, למרות שיכול היה להרוויח הרבה יותר במקומות אחרים. לצערו הרב, כנראה שלא ידעו להעריך את זה בבית"ר. קרו אחר כך כל מיני אירועים שפגעו בעידן והשיא היה כמובן ההשפלה שהוא עבר בגמר הגביע בטדי, בסיום העונה. זה הרי ערב שהוא כנראה לא ישכח לעולם".

כשמקורבי ורד מדברים על "השפלת גמר הגביע", הם מתכוונים לעובדה שהקשר לא פתח בהרכב באותו משחק נגד הפועל חיפה אף שהיה כשיר לחלוטין. הוא נשלח להתחמם החל מהדקה ה-40, אבל ראה את יאקוב סילבסטר ואת דוד קלטינס נכנסים לפניו כמחליפים ובסוף הוכנס לשחק רק בדקה ה-106, עמוק בתוך ההארכה. בית"ר הפסידה והושפלה מול הקהל הביתי שלה בטדי, וכל מי שראה את ורד בסיום בחדר ההלבשה ידע שהוא לא יסכים לשחק יותר עבור אלי טביב או בית"ר ירושלים. ורד ידע שטביב הוא זה שמשך בחוטים והוא האחראי להשפלה באותו משחק גמר. "השפילו אותי, בבית שלי, מול האוהדים שלי", צרח ורד בחדר ההלבשה בסיום המשחק.


"השפילו אותי, בבית שלי, מול האוהדים שלי" (דני מרון)

אלי אוחנה יעשה הכל
לעומת הצד של הקשר, שדי נחוש לעזוב, בבית"ר ירושלים מסתבר שהמצב מעט שונה. גורם בקבוצה טוען שאוחנה, שמנהל כיום בפועל את המועדון ועל פיו יישק דבר בשל עונש הנבצרות שנגזר על הבעלים טביב, לא ימהר להשלים את העסקה, למרות המצוקה הכספית הגדולה בה נמצא המועדון. אותה מצוקה שבגינה טרם הועברו 265 אלף יורו לפאוק סלוניקי היוונית כדמי רכישתו של הקשר אריק סאבו, שעשוי לעזוב גם הוא.

המאמן גיא לוזון בנה סביב ורד את הקבוצה הנוכחית וגם הוא ניסה במספר שיחות לשכנע את הקשר להישאר, כנראה ללא הועיל. לוזון יודע שבסגל הנוכחי אין תחליף לברק ולתחכום שוורד מביא למשחק ההתקפה של בית"ר, בטח אחרי העזיבה המאסיבית של שחקנים במהלך הקיץ האחרון.


לוזון. בנה את הקבוצה סביב ורד ויודע שאין לו תחליף (אודי ציטיאט)

"שאף אחד לא יתפלא אם בסופו של דבר אוחנה ינסה בכל כוחו להעביר את עידן ורד בבקרת התקציבים על חשבון שחקנים אחרים", אמר גורם המעורה בפרטים, "אוחנה מודע למצוקה הכלכלית בבית"ר, אבל עזיבה של ורד יכולה לרסק את הקבוצה לגמרי. אפשר בשלב ראשון לא להעביר בבקרה שחקנים פצועים דוגמת אנטואן קונטה וז'אורז'יניו, שממילא אינם יכולים לשחק וככה יועבר חוזהו של ורד. אוחנה לא רוצה להיות זה שחותם על טופס העברתו של ורד. הוא לא מוכן שכתם ריסוק המועדון ייפול עליו, ועוד בגלל ההתנהלות של אלי טביב. חוץ מזה שאם מישהו במכבי חיפה חושב שהם יקבלו את עידן במחיר ריצפה בגלל שבית"ר לחוצה בכסף, אז גם כאן יש טעות מרה. אם יוחלט למכור את עידן, מי שירצה לקבל אותו יצטרך להכניס את היד עמוק לכיס ולשלם את המחיר הראוי על אחד משחקני הליגה הכי טובים שיש כיום בארץ", הוסיף הגורם.

נכון לעכשיו, נראה שעוד רחוקה הדרך עד מימוש העסקה, אם בכלל תהיה כזו. בבית"ר היו גם כאלה שלקחו בחשבון אופציה לא מופרכת, לפיה טביב עצמו, שעדיין הבעלים של המועדון, יחזור לעמוד בפרונט ויתנגד למכור את ורד גם אם יקבל תמורתו מחיר כספי גבוה.


לא מוכן שכתם ריסוק המועדון ייפול עליו. אוחנה (דני מרון)

בין לבין האווירה הכללית בבית"ר בתקופה האחרונה היא די דיכאונית. חדר ההלבשה שבעונה שעברה שקק חיים והיה מלא במנהיגים שמחים דוגמת איתי שכטר וקלאודמיר שעזבו (וגם ורד עצמו), הפך בתחילת העונה לרגוע מאוד ונטול שמחת חיים. מרבית השחקנים מסתובבים עם תחושת חוסר ודאות לגבי עתידם ולגבי עתיד המועדון עצמו. עזיבה של ורד עשויה למוטט לגמרי את הקבוצה, חברתית וכמובן מקצועית, ובלי קשר לכך נראה שבית"ר צועדת לקראת אחת העונות הקשות בתולדותיה. גם אם ייכנס כסף לקופת המועדון, ההיצע בשוק השחקנים הוא נמוך מאוד ואין מישהו שיכול למלא את החלל שוורד ישאיר במידה שיעזוב. עכשיו נראה אותה שורדת בתנאים האלה את המותחן מול הגאורגים הערב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי