ארוכה הדרך הביתה: על האפשרות שטוואטחה ישוב למכבי חיפה

טאלב טוואטחה
טאלב טוואטחה | Gettyimages

שנתיים עברו מאז עזב המגן לפרנקפורט. מאז הוא הספיק לרשום עונה אחת טובה, להסתכסך עם המאמן ולהתייבש על הספסל וביציע. כעת מעוניינים הירוקים להחזירו, אך בסביבתו מבהירים: "הוא לא יסכים לקצץ בשכרו"

(גודל טקסט)

לאחר החיזוק בעמדת השוער והרצון לסיים את הסאגה סביב עידן ורד, במכבי חיפה בוחנים את האפשרות להתחזק גם בעמדת המגן השמאלי, ובימים האחרונים חזרו לאופציית החזרתו של טאלב טוואטחה. לחיפה שתי אפשרויות ריאליות כיום בעמדה זו: הקפטן רמי גרשון וסאן מנחם. בחיפה מודים כי הצבת גרשון בתפקיד זה אינה אופטימלית, בעיקר בשל חולשתו ההתקפית. בקיץ האחרון עלו לא מעט שמות לחיזוק, ובראשם טוואטחה בן ה-26, שנמכר בקיץ 2016 לפרנקפורט הגרמנית תמורת 1.2 מיליון יורו.

בחודשים האחרונים נעשו מספר שיחות בין ראשי לחיפה לנציגי השחקן, במטרה לנסות ולשכנע את המגן לחזור לישראל. טוואטחה פתח בצורה טובה את הפרק האירופי בקריירה שלו, ובעונתו הראשונה בפרנקפורט רשם 14 הופעות בבונדסליגה וחמש הופעות בגביע הגרמני, שם גם הבקיע שני שערים ובישל שער נוסף. בעונה שעברה חל פיחות ניכר במעמדו של המגן, שרשם 13 הופעות בלבד.

בדצמבר שעבר הסתכסך טוואטחה עם המאמן ניקו קובאץ', בין השאר בעקבות דברים שאמר בתקשורת על כך שמגיע לו לפתוח בהרכב. טוואטחה הפך למגן השמאלי השלישי של הקבוצה ומה-20 בדצמבר 2017 ועד היום שיחק במצטבר רק 44 דקות, בשני משחקי ליגה בהם עלה מהספסל. ביתר המשחקים המתין לשווא על הספסל, או ישב ביציע.


"נכס בלתי רגיל". טוואטחה במדי הנבחרת (ערן לוף)

בחודש מאי עזב קובאץ' לבאיירן מינכן ואדי הוטר מונה במקומו, אך גם עם המאמן החדש לא צפוי שיפור משמעותי במעמדו של המגן הישראלי, שרשם דקות משחק ראשונות העונה במשחקי ההכנה. בחיפה אותתו למגן כי הם רוצים אותו בחזרה, אך כרגע הנושא הכלכלי הוא המכשול העיקרי בעסקה. טוואטחה דורש לא פחות מ-600 אלף יורו לעונה, בעוד הירוקים מוכנים להציע כ-400 אלף בלבד. "טאלב היה ונשאר המגן השמאלי הטוב בישראל, ומובנת לנו ההתעניינות של מכבי חיפה וקבוצות נוספות", אמרו אתמול מקורביו של השחקן, "הוא עצמו רוצה להצליח גם מקצועית ולבטח גם כספית, ולא יסכים לחזור לישראל ולקצץ בשכרו".

שחקן העבר זאהי ארמלי, שעוקב אחר ההתפתחויות החדשות במועדון הירוק, משוכנע שחזרתו של המגן הכרחית אם בחיפה מעוניינים לחזור לקדמת הבמה של הכדורגל הישראלי. "אם מכבי חיפה רוצה להיות קבוצה ברמה גבוהה, היא צריכה לפחות שני מגנים מצוינים. אי אפשר לתקוף רק מצד אחד, הקבוצות היריבות כבר למדו שמאבוקה הוא המגן המתקיף היחיד. חיפה נמצאת בתהליך הבראה לאחר שנעשו טעויות בעבר, ואני חושב שהתהליך ייקח קצת זמן. בעיניי חשוב שטוואטחה יהיה בסגל של הירוקים".

גם מגן נבחרת ישראל בעבר, נג'ואן גרייב, מחכה לחזרתו של המגן: "אני חושב שהעזיבה של טוואטחה עשתה לו טוב. מכבי חיפה ניסתה כמה שחקנים בעמדה זו, אבל לא מצאה פתרון. אם טוואטחה יחזור, הוא יהיה שחקן הרבה יותר טוב. קשה למצוא בכדורגל המודרני קבוצות מצליחות ללא שני מגנים טובים. זה הכרחי. תמיד אמרתי שקבוצה שרוצה להגיע להישגים צריכה שחקנים שיודעים לעשות גם הגנה וגם התקפה. טאלב הוא כזה. אני חושב שהתקופה האחרונה עשתה טוב גם לקהל של מכבי חיפה, שהבין שטוואטחה הוא נכס בלתי רגיל למועדון מכל הבחינות".


הדרך הביתה עדיין רחוקה (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי